تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۲۲۹۷۱

پرونده واحدهای آسیب دیده از کرونا در بانک های کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید؟

۱
پرونده واحدهای آسیب دیده از کرونا در بانک های کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید؟
کبنا ؛به گزارش خبرنگار کبنا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا بسیاری از واحد های تولیدی با کاهش درآمد، اختلال و یا تعطیلی مواجه شدند و از این روی دولت برای حمایت از این واحد ها به منظور جبران خسارت های ناشی از کرونا به این واحدهای خسارت دیده تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.
بر اساس آخرین آمار مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کار های آسیب دیده و  ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحد هایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده اند، است.
نرخ سود بانکی این تسهیلات حمایتی ۱۲ درصد بوده و تا پایان تیرماه ۹۹ زمان پرداخت آن به واحد های آسیب دیده از کرونا است.
بانک‌های ملی، رفاه کارگران، پارسیان، انصار، سپه، صادرات، تجارت، ملت و موسسه ملل از جمله بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، آموزشگاه های رانندگی و دیگر موارد مشمول تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب های شیوع ویروس کرونا هستند.
پروانه نیک مرام افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تسهیلات ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است که کل مبلغ ارسالی به بانک های عامل از این میزان ۲۳۰ میلیارد ریال بوده که از  مبلغ ارسال شده به بانک ها تنها ۶۰ میلیون ریال آن پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: ۶ هزار واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارت کار به عنوان واحدهای آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا، مشخص شدند که از این تعداد یکهزار و ۲۰۱ واحد صنفی و تولیدی در سامانه کارآ نام نویسی کردند.
نیک مرام عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۶۸  فقره پرونده با اشتغال ۲ هزار و ۲۴۱ نفر اشتغال به بانک های  عامل ارسال شده که از مجموع پرونده های ثبت نام شده تعداد ۳۳۷ فقره پرونده به بانک ملی،۱۶۰ پرونده به بانک رفاه استان، ۹۲ پرونده به بانک سپه و مابقی پرونده ها به سایر بانک های عامل ارجاع شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حالی که باید پرونده ها از سوی بانک های استان به شعب ارسال می شد اما برخی از بانک ها نسبت به ارجاع پرونده ها به شعب خود هیچ گونه اقداماتی انجام نداده اند.
وی عنوان کرد: تا فرصت باقی است، باید دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی کنند، تا سایر واحدهای صنفی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت نام اقدام کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هر چه سریع تر باید تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب های شیوع ویروس کرونا به متقاضیان پرداخت شود و جاماندگان ثبت نام در سامانه کارآ فرصت را از دست ندهند.
حشمت الله صمیمی افزود: این تسهیلات باید به چرخه تولید، کسب و کار و اشتغال استان رونق ببخشد و تا آخر این هفته لیست تمام متقاضیان جا مانده، باید توسط دستگاه های اجرایی تهیه و اقدامات لازم را برای دریافت تسهیلات به بانک ها اعلام کنند.
وی ابراز داشت: نام نویسی و پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه آغاز شده است و باید متقاضیان برای گرفتن وام به بانک ها معرفی شوند.
صمیمی بیان کرد: نام نویسی تا پایان ماه جاری همچنان ادامه دارد و افراد با مراجعه به سامانه کارا می ‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا اقدام کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حتی متقاضیان فاقد بیمه و مشاغل و کسب ‌و کارهای فاقد بیمه نیز می‌ توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت ‌نام خود را دنبال کنند.
تمام تلاش دولت در سالی که به نام جهش تولید نامیده شده است بر این است تا چرخ واحد های تولیدی بچرخند و به رونق تولید منجر شود و با تحقق شعار امسال «جهش تولید» موضوع اشتغال و معیشت مردم تا حدود زیادی بهبود خواهد یافت.
بنابراین تحقق این امر تلاش و جدیت بیشتری را از سوی متولیان امر می طلبد تا بتوانیم بدون هیچ نگرانی در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن بایستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1