تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۲۲۹۴۰
وضعیت مبتلایان به کرونا در استان طی 24 ساعت گذشته؛

کویید 19 در کهگیلویه و بویراحمد باز هم قربانی گرفت / ابتلای ۲۲ نفر از کادر بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا

۱
۰
کویید 19 در کهگیلویه و بویراحمد باز هم قربانی گرفت
کبنا ؛پرویز یزدانپناه گفت: در (شانزدهمین روز از تیرماه)، 65 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که اوج گیری کرونا در نهایت منجر به افزایش شمار قربانیان می شود.
وی با اشاره به اینکه 11 بیمار نیز در بخش آی سی یو بيمارستان‌هاي استان بستري مي باشند، اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1375 مورد گزارش شده است.
وی عنوان کرد: از 186 جواب دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مربوط به شهرستان های بویراحمد، گچساران و باشت بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه با اشاره به عدم توجه برخی اصناف به نکات بهداشتی، گفت: وقتی یک صنف در رعایت دستورالعمل ها کوتاهی می کند، مردم باید خودجوش آن صنف را تحریم کرده و شخصا در راستای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.
وی همچنین مطب ها، اورژانس ها، درمانگاه ها، مراکز عمومی، بازارها، مراسمات ختم و جشن های عروسی را از کانون های پرخطری  عنوان کرد که عدم رعایت پروتکل ها در آن ها می تواند منجر به وقوع فاجعه در استان شود.
یزدانپناه همچنین در پایان با اشاره به اهمیت استفاده مداوم از ماسک در مکانهای عمومی خاطرنشان کرد: اگر یک یا چند مغازه در پاساژی، در رعایت پروتکل های بهداشتی کاهلی کنند با دستور دادستانی، کل پاساژ را پلمپ خواهیم کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در بین زنان خانه‌دار با ۶۴۰ نفر بوده است.
یزدان‌پناه با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در این استان، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۲ هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی استان داشتیم، دو هزار و ۵۱۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و دو هزار و ۳۶۸ نفر ترخیص شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به 23 نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه دو مورد فوتی جدید گزارش شد که هر دو مورد  65 ساله و دچار بیماری زمینه‌ای  قلبی عروقی بودند.
وی با بیان اینکه از ۱۰خرداد تاکنون تعداد مبتلایان به بیماری در استان سه تا چهار برابر افزایش یافته، اظهارکرد: هم‌اکنون ۶۰ بیمار کرونایی و ۱۴۵ مورد مشکوک یا قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بهبودیافتگان کامل بیماری کرونا را یک هزار و ۲۸۲ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۳۲ نفر در قرنطینه قرار دارد.

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان

ابتلای ۲۲ نفر از کادر بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا
دکتر یزدان‌پناه تصریح کرد: تاکنون ۲۲ نفر از همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی با بیماری کرونا درگیر شده‌اند اما خوشبختانه مرگ و میری نداشتیم.
وی بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان را در بین زنان خانه‌دار با ۶۴۰ نفر ابتلا عنوان کرد و ادامه داد: پس از آن، افراد دارای شغل‌های آزاد با ۵۳۰ ابتلا در رده بیشترین اقشار مبتلا به کرونا قرار دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد میانگین سنی مبتلایان کرونا در این استان را ۳۶ سال عنوان و تاکید کرد: در این میانگین سنی، نوزاد یک ساله تا سالمند ۹۲ ساله هم وجود داشته است.
دکتر یزدان‌پناه اظهارکرد: هم‌اکنون شهرستان گچساران در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بهمئی، لنده و مارگون در وضعیت سفید، شهرستان‌های بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد قرار دارند.
وی گفت: ۸۱ درصد کسانی که جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند، بی‌سواد بوده و ۲۰ نفر بیماری زمینه‌ای داشتند که نشان می‌دهد باید از طبقات با آگاهی کمتر و وضعیت اقتصادی نامساعدتر حمایت بیشتری انجام شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه حوزه روستایی جایی است که آسیب‌پذیری زیادی داریم، گفت: موارد مثبت در شهرستان دنا، معمولا کارگرانی هستند که از عسلویه می‌آیند.

چرا کرونا بحرانی جهانی شد؟
یزدان‌پناه عنوان کرد: برخی از مواردی که در شهرها مثبت است و باید در قرنطینه خانگی باشند متاسفانه با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور در خیابان و حتی مناطق روستایی سبب آلوده کردن سایر افراد می‌شوند.
وی از سفر معاون درمان دانشگاه به گچساران برای بررسی علل افزایش مرگ و میر در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: در مورد تجمعات از روز نخست مرتب توصیه کردیم که با رعایت دستورالعمل‌ها باشد اما ستاد کرونا باید تصمیم قاطعی بگیرد که برای استان لازم‌الاجرا باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشک یاسوج بیان کرد: اگر به تجمعات نظم ندهیم، هر کاری هم که انجام دهیم نتیجه‌ای نمی‌گیریم، ضمن اینکه سازمان صمت باید فشار بیشتری به اصناف برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وارد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
اگه شما بری همه چی عالی میشه مشکل مدیریتی و سرپوش گذاشتن بر خیلی چیزها بیداد میکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1