تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۴۲۲۸۸۹
نگاهی مختصر به فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مدیرکل کار بلد / توصیف یک مسئول ملی از مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد

۰
مدیرکل کار بلد
کبنا ؛مدیریت اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به قولی کار حضرت فیل است، این را کسانی می‌دانند که از فضای ورزش استان خبر دارند. در سال‌های دور ورزش استان حواشی زیادی داشت به طوریکه روزی نبود که خبر از اختلافات ورزشکاران و روسای هیئت‌ها با مدیران ورزش شنیده نمی‌شد. اما چند سالی است که دیگر در اداره کل ورزش و  جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خبری از آن حواشی نیست و وقتی با ورزشکاران صحبت می‌کنی، می‌بینی و می‌شنوی که اکثریت آنها از مدیر فعلی رضایت دارند.
افتخاری رئیس امروز فدراسیون اسکی و مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: مدیریت ورزش در استان ما با استان‌های دیگر تفاوت زیادی دارد. در بحث حفاظت از زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی واقعاً مشکلات جدی در استان وجود دارد برای مثال یک روز هیئت اسکی استان 100 ست اسکی داشت که امروز هیچ اثری از آن‌ها نیست و به سرقت رفتند و پیست را نابود کردند اما برای مثال در استان همدان که توفیق خدمت داشتم حتی از یک ست اسکی هم نمی‌گذشتند وقتی که برای اسکی از یک دست ست استفاده کردیم بلافاصله آن را از من طلب کردند که نشان می‌دهد چه میزان ارزش برای داشته‌ها و امکانات خود قائل هستند.
وی ادامه داد: اگر چارچوب‌ها نباشد و حفظ نشود دیگر کارها روزمره می‌شود خیلی‌ها می گویند که دوره شما دوره طلایی در ورزش استان بود اما من دوره مدیریت آیت اللهی را دوره موفقیت ورزش استان می دانم.
مدیرکل اسبق تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد به سلسله مراتبی که در ورزش طی کرده تا به این نقطه رسیده اشاره کرد و گفت: معلم ورزش بودیم که چارچوب‌ها را شناختیم و در اولین قدم تمام قوانین مالی را یاد گرفتیم در سه ماه اول مدیریت خود در ورزش استان با گرفتن چند استاد اصول مدیریت را در همه زمینه‌ها فرا گرفتم و تمام وقت خود را روی یادگیری گذاشتم و چنان در ورزش استان تحول ایجاد شد که وقتی در همان دوره تنها 10 مقام ورزشی داشتیم این مقام‌ها را به عدد 55 رساندیم.
وی گفت: سرانه فضاهای ورزشی را که عددی بسیار پایین بود به حد قابل قبولی رساندیم و با برنامه ریزی به هر آن چه که در ذهن داشتیم رسیدیم و دایره‌ها را باز کردیم چرا که در ورزش برای موفقیت باید مبحث چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا را کنار گذاشت و از همه افراد متخصص استفاده کرد.
افتخاری گفت: امروز علوی هم مدیری توانمند در ورزش است که طی یک پروسه به مدیریت ورزش استان رسیده است او روزگاری در کدگذاری کد کهگیلویه و بویراحمد را به جای مازندران زده بود و در دوره ما به استان آمد همان روز که آمد مدیرکل وقت ورزش مازندران به صورت تلفنی با من صحبت کرد و گفت که با علوی همکاری کنید و پشت سر او حجت الله خطیب سفارش او را کرد و از همان روزها که توانمندی او را دیدم به عنوان رئیس دفتر ما انتخاب شد و سپس با بروز توانایی خود قائم مقام ما در ورزش استان شد.
وی ادامه داد: علوی چم و خم کار را به خوبی یاد گرفته بود و با بودن علوی در ورزش استان من دیگر وظیفه مدیرکلی در استان را کنار گذاشتم و برای گرفتن اعتبارات و سایر نیازهای استان دائم در مرکز بودم چرا که اینجا کسی ورزش را به خوبی اداره می‌کرد و نیازی به بودن من در استان نبود.
افتخاری در وصف مدیریت علوی گفت: علوی در ساری هم مدیریت خوبی از خود نشان داد در معاونت مازندران هم گل کاشت و روزی که قرار بود مدیرکل ورزش قزوین شود با زرنگی او را به استان آوردیم و امروز مدیری موفق در حوزه ورزش است.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/447046/DSC_3726.JPG

استخر بانوان گچساران نیاز به 30 میلیارد اعتبار دارد

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن استخر بانوان گچساران در سال آینده نیاز به 30 میلیارد ریال اعتبار است.
استخر بانوان گچساران نیاز به 30 میلیارد اعتبار دارد
سید محمد تقی علوی اظهار کرد: استخر بانوان گچساران در سال 1396 با حضور مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیزو دیگر مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث آن  به زمین زده شد.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخر شنای بانوان گچساران در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع و با اعتباری به مبلغ 40 میلیاردریال از محل اعتبارات هدایای خاص نفت آغاز شد.
 وی با بیان اینکه این پروژه از محل اعتبارات هدایایی خاص وزارت نفت  تأمین می‌شود، گفت: در حال حاضر پروژه احداث استخر چند منظوره بانوان گچساران 65 درصد پیشرفت فیزیک دارد.
علوی با اشاره به اینکه برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه نیاز به 30 میلیارد ریال اعتبار است، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار استخر شنای بانوان گچساران در سال 1400 افتتاح خواهد شد.

فعالیت 44 هیات استانی و 165 نایب رئیس شهرستانی در ورزش بانوان کهگیلویه بویراحمد / کمبود نیرو و فضای ورزشی در ورزش بانوان کهگیلویه وبویراحمد

مهرابی کارشناس مسئول بانوان اداره کل ورزش جوانان کهگیلویه بویراحمد از فعالیت 44 هیات استانی و حضور 165 نایب رئیس بانوان در ورزش این استان خبر و کمبود نیرو، فضای ورزشی مخصوص بانوان، نبود اسپانسر در ورزش و عدم حمایت روسای استانی و شهرستانی را از مهمترین مشکلات حوزه بانوان ذکر کرد.
مهرابی کارشناس مسئول بانوان اداره کل ورزش جوانان استان کهگیلویه بویراحمد از فعالیت 44 هیات استانی و حضور 165 نایب رئیس بانوان در ورزش این استان خبر و کمبود نیرو، فضای ورزشی مخصوص بانوان، نبود اسپانسر در ورزش و عدم حمایت روسای استانی و شهرستانی را از مهمترین مشکلات حوزه بانوان ذکر کرد.
خدیجه مهرابی، کارشناس بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد که مدت دو سال بعنوان کارشناس ورزش بانوان در اداره کل ورزش وجوانان استان مشغول فالیت می‌باشد با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان گفت:44 هیات بانوان درورزش کهگیلویه بویراحمد حضور دارند که از این تعداد 40 هیات فعال می‌باشند.
مهرابی، کارشناس ورزش بانوان اداره کل، کسب 24 مدال طلا،31 نقره و 33 برنز در رقابتهای قهرمانی کشور سال 98 یکی از دستاوردهای اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه بانوان ذکر و هیات های فوتسال، وزنه برداری، کونگفو، اسکیت، هندبال و رزمی را از هیات های فعال حوزه بانوان اداره کل برشمرد.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد به نقش بانوان در هیات های استانی و شهرستانی اشاره و از حضور دو نفر از بانوان استان بعنوان روسای هیات های استانی (هاکی و اسکواش)، 165 نفر از بانوان بعنوان نایب رئیسان هیات های شهرستانی و 24 نفر بعنوان روسای هیات های شهرستای خبر داد.
این مقام مسئول در ورزش بانوان اداره کل، تعداد بیمه شدندگان روستای را 305، حوزه قهرمانی 8006 وهمگانی را 1899 نفر ذکر و از حضور 1108 مربی و 796 نفر داور در ورزش بانوان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
مهرابی، دعوت شدندگان به تیم‌های ملی را 17 نفر و عضویت در تیم‌های ملی را 9 نفر در رشته‌های وزنه برداری، فوتبال و فوتسال، اسکیت، تیراندازی، انجمن‌های ورزشی، هندبال، قایقرانی و تنیس روی میز عنوان و بیان داشت:7 نفر از بانوان کهگیلویه وبویراحمد بعنوان داور در لیگ‌های کشور در رشته‌های تکواندو، ووشو، تیراندازی و بدنسازی و قایقرانی قضاوت می‌کنند.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل، کمبود فضای ورزشی را یکی از مشکلات پیش رو ورزش بانوان در استان و شهرستان عنوان و اظهار داشت:7 مکان ورزشی ویژه بانوان و 113 باشگاه بانوان در سطح استان مشغول کار و فعالیت است.
وی، برگزاری 11 کلاس مربیگری و 11 کلاس داوری ویژه بانوان در رشته‌های مختلف در سال 1398 و میزبانی رقابتهای قهرمانی کشور در رشته‌های دارت، قایقرانی، اسکی آلپاین، ژیمناستیک منطقه‌ای کشور، هندبال نونهالان و نوجوانان را یکی از دستاوردهای ورزش بانوان در سال گذشته برشمرد و افزود:70 اعزام در رشته‌های مختلف ورزشی در ورزش بانوان در سال گذشته انجام شده است.
خدیجه مهرابی، کارشناس مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد که دارای مدرک ارشد فیژیولوژی ورزشی می‌باشد کسب 4 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز در رقابتهای استعداد یابی سال گذشته در رشته‌های رزمی، جودو، کونگفو و هاکی را بعنوان یکی از دیگر از دستاوردهای ورزش بانوان عنوان و گفت:7 تیم در رشته‌های دوومیدانی، رزمی، هندبال، تکواندو، بسکتبال، کوهنوردی و فوتسال در لیگ‌های مختلف کشور حضور دارند.
خدیجه مهرابی، کارشناس بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر از حمایت‌های علوی مدیر کل در توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی، عمرانی و ورزشی بانوان استان، کمبود نیروی انسانی بانوان در ادارات شهرستانها، کمبود فضای ورزشی ویژه بانوان، عدم حمایت کارخانجات و مؤسسات دولتی و غیر دولتی و نبود اسپانسر و عدم حمایت روسای استانی و شهرستانی از بخش بانوان را از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات پیش رو ورزشکاران و جامعه ورزش بانوان ذکر کرد.
مهرابی، شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه رو سه شهرستان فعال در حوزه ورزش بانوان استان برشمرد.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل، اجرای شش طرح ملی، پارک گام، تطبیقی محل محور، جشنواره دا، ساختار قامتی و فراغت بانوان با ورزش را مهمترین برنامه‌ها و عملکردهای حوزه بانوان در سال 1398 عنوان و اظهار امیدواری کرد با ظرفیت و پتانسیل موجود در ورزش بانوان شاهد فتح سکوهای قهرمانی کشور، آسیایی و بین المللی توسط ورزشکاران بانوان کهگیلویه وبویراحمدی باشیم.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/450247/IMG_0228.JPG
 استفاده از ظرفیت بانوان برای ارتقای ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مؤثر بانوان در توسعه و ترویج ورزش همگانی، بر توجه و تلاش برای استفاده از این ظرفیت مهم برای ارتقای ورزش در جامعه تاکید کرد.
سید محمدتقی علوی اظهار کرد: بانوان به عنوان مادران و رکن اصلی خانواده نقش موثری در فرهنگ‌سازی دارند.
علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز و توسعه برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی، خاطرنشان کرد: مادران و بانوان می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان استن یکی از موارد ضروری و مورد نیاز برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی میان مردم به خصوص نسل جوان را ورزش و توسعه فرهنگ ورزش در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: بانوان با نفوذی که بر دیگر اعضای خانوده دارند می‌توانند نقش اصلی را در این حوزه ایفا کنند.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به نقش مؤثر بانوان در توسعه و ترویج ورزش همگانی، بر توجه و تلاش برای استفاده از این ظرفیت مهم برای ارتقای ورزش در جامعه تاکید کرد.
علوی در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل و ظرفیت بالای بانوان استان در رشته‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: بانوان هم‌استانی تاکنون استعداد و توانایی‌های خود را در میادین مختلف ملی و بین‌المللی به خوبی نشان داده‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه این قشر تقریباً با دست خالی و با کمترین امکانات تمرینات خود را انجام می‌دهند، گفت: توسعه و ارتقای ورزش در هر دو بخش بانوان و آقایان نیازمند توجه و حمایت همه مسوولان و مدیران ارشد استان است.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌های همه ورزشکاران استان، یادآور شد: امیدواریم با حمایت و توجه به ورزشکاران شاهد ارتقای ورزش استان و رسیدن آن به جایگاه واقعیش در کشور باشیم.
علوی، کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌های مطلوب و مستعد راه‌اندازی و توسعه رشته‌های ورزشی متعددی مانند شنا، فوتسال، دارت، رزمی، هندبال، کوهنوردی، صخره‌نوردی، قایقرانی و ..... دانست و گفت: نبود حامی مالی، کمبود امکانات و تجهیزات مناسب و کافی مهم‌ترین مشکل پیش روی علاقمندان و فعالان این رشته‌های ورزشی است.

 ضرورت توسعه ورزش کارکنان در دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توجه و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش کارکنان در ادارات تاکید کرد.
علوی اظهار کرد: ورزش یکی از عوامل مؤثر در افزایش سلامتی روحی، اخلاقی و جسمی افراد است.
علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز و توسعه برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه، ورزش را به عنوان اهرمی بازدارنده برای کنترل و پیشگیری از این آسیب‌ها بیان کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به نقش مؤثر ورزش در تهذیب نفس و تقویت روحیه و اخلاق، گفت: اگر ورزش را میان مردم به خصوص نسل جوان همگانی کنیم می‌توانیم تا حد زیادی از بروز و توسعه معضلات پیشگیری کنیم.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد به تاکیدات مقام معظم رهبری و دیگر مسوولان در خصوص اهمیت و ضرورت همگانی کردن ورزش میان آحاد مردم اشاره کرد و گفت: شهرداری یاسوج اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.
علوی مجهز کردن پارک‌های محله‌ای به وسایل ورزشی توسط شهرداری را یکی از اقدامات مورد توجه برای همگانی کردن ورزش میان مردم بیان کرد و یادآور شد: این اقدام باعث می‌شود تا مردم از وسایل ورزشی در نزدیک‌ترین محل خود استفاده کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد توسعه ورزش در ادارات و دستگاه‌ها را از دیگر راه‌های توسعه ورزش در جامعه دانست و بر ضرورت توجه و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش کارکنان در ادارات تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از حوزه ورزش استان، گفت: با حمایت‌های این عزیزان تاکنون کارهای خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزش استان انجام گرفته است.
http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/449728/IMG_0161.JPG
علوی احداث پروژه‌های ورزشی در استان را در نتیجه تلاش‌ها و حمایت‌های این بزرگواران عنوان و بیان داشت: این پروژه‌ها در مساحتی معادل 49500 مترمربع در سال جاری در سراسر استان توسط حوزه دفتر فنی و مهندسی اداره کل در دست احداث می‌باشد و با تکمیل و افتتاح، سرانه فضای ورزشی استان به 96 صدم متر مربع خواهد رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه زیرساخت‌های ورزشی گامی مؤثر در راستای ارتقای ورزش استان و رساندن آن به جایگاه واقعیش در کشور برداریم.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های توانمند ورزشی در استان، گفت: باید با شناسایی، تقویت، پرورش و فراهم کردن زمینه برای قهرمانی این ورزشکاران، ورزش استان را ارتقا داده و این توانمندی‌ها را به صورتی مطلوب و مؤثر در کشور به نمایش بگذاریم.

ورزش کهگیلویه وبویراحمد نیازمند حمایت مسئولین کهگیلویه وبویراحمد است
 مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و تلاش یکساله مسئولین استانی و کشوری و روسای هیات های استانی، هیات های استانی را بال‌های ورزش استان ذکر و گفت: ورزش کهگیلویه وبویراحمد دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه است و برای رسیدن به سکوهای قهرمانی نیازمند حمایت همه مسئولین استانی است.
سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این سخن ضمن تشکر از حمایت‌های مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، استاندار استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تلاش‌های روسای هیات های استانی و شهرستانی، خواستار همکاری همه جانبه جامعه ورزش استان در ارتقای ورزش کهگیلویه وبویراحمد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان به توسعه زیر ساختهای فضای عمرانی و ارتقای ورزش همگانی استان طبق منویات مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشت: حمایت دولت تدبیر وامید از ورزش کشور و استان زمینه ساز حضور ملی پوشان استان در رقابتهای آسیایی، جهانی و کسب سکوهای قهرمانی شده است.
این مقام مسئول از تبیین راهکارهای بازیهای المپیک توکیو، بازی‌های آسیایی جوانان و هدف گذاری بلند مدت در رسیدن به سکوهای این رقابتها خبر دادو خواستار برگزاری جلسات تخصصی هیات های استانی با کارشناسان ورزش و تعامل بیشتر با فدراسیونها شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان از برنامه ریزی، کنترل و نظارت هیات های استانی توسط کارشناسان ورزش خبر داد و خواستار توجه به اصل آموزش و برگزاری مدارس استعداد یابی در هیات های استانی شد.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان بر تعامل بیشتر هیات ها با ادارات و دستگاههای اجرایی تاکید و خواستار حضور روسای هیات های استانی در محل برگزاری مسابقات شد.
علوی از تشکیل شورای مشورتی در هیات های استانی خبر داد و بر انتخاب اعضای هیات رئیسه هیات ها تاکید کرد.
وی خواستار ایجاد باشگاههای خصوصی، بررسی مشکلات مادی ورزشکاران و مربیان، حفظ و نگهداری اماکن ورزشی و تلاش در جذب کمکهای مردمی شد و گفت: اهداف ورزش و جوانان استان نگاه به افق‌های بلند است و این مهم در سایه تلاش شما مسئولین هیات ها میسر خواهد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های کلانتری استاندار و معاونین، از برگزاری نشست هم اندیشی روسای و نایب رئیسان هیات های استانی و برگزاری جلسه با روسای ادارات ورزش و جوانان خبر داد و خواستار تلاش هیات ها در ارتقای جایگاه ورزش کهگیلویه بویراحمد در کشور شد.
 
نگذارید حق بچه‌های کهگیلویه وبویراحمد در کشور خورده شود
  علوی در مجمع انتخابات هیات جودو کهگیلویه وبویراحمد که با حضور میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشور برگزار شد، خطاب به رئیس فدراسیون جودو کشور گفت: نگذارید حق بچه‌های جودو کهگیلویه بویراحمد در کشور خورده و نادیده گرفته شود.
سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد که در مجمع انتخابات هیات جودو استان سخن می‌گفت، ضمن تشکر از حضور رئیس فدراسیون جودو کشور، از وی بعنوان "قهرمان و پهلوان ملی " که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مقابل حریف غاصب صینهونیستی حضور نیافت یاد کرد.
علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان، رئیس فدراسیون جودو کشور را طبق فرمایش مقام معظم رهبری "جوان مؤمن"ذکر و از حضور این قهرمان و ملی پوش در مجمع تقدیر و تشکر کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از هدف گذاری بلند و میان مدت در بازیهای آسیایی جاکارتای 2018 اندونزی و حضور درخشان تنها بانوی جودو کشور، سحر آذر پیوند خبر و بیان داشت: ورزش جودو کهگیلویه وبویراحمد مهد استعداد و پتانسیل است و می‌بایست با برنامه ریزی و شناسایی استعدادها و نخبگان در راه رسیدن و کسب سکوهای قهرمانی در کشور تلاش کرد.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد از حرکت پهلوانه سلیم جوکار، قهرمان و ملی پوش این رشته در کناره گیری از تصدی این هیات با توجه به حضور فردین موسوی تقدیر و 31 خردادماه، روز بسیج استادان را تبریک گفت.
علوی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حذف ناعادلانه سلیم جوکار، ملی پوش جودو استان ازترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های بازی‌های آسیایی ابراز گلایه کرد و خطاب به رئیس فدراسیون جودو کشور اظهار داشت: نگذارید حق جودو کار استان در رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی خورده و نادیده گرفته شود.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تبریک انتصاب مجدد فردین موسوی بعنوان رئیس هیات جودو، از میر اسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشور خواست نسبت به حضور فردین موسوی در یکی از کرسی‌های فدراسیون با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود مساعدت و همکاری کند.
وی، بر برگزاری کلاسهای آموزشی، توسعه زیر ساخت‌های این رشته در تمامی شهرستانهای استان تاکید و از موسوی رئیس هیات جودو استان خواست در فعال کردن این رشته در تمامی شهرستانها، برگزاری مسابقات، استفاده از ظرفیت‌ها و ارتقای رشته جودو در کشور تلاش کند.
 
پروژه استادیوم تختی گچساران 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
 http://kba.msy.gov.ir//parameters/msy/modules/cdk/upload/content/news/450340/15.jpg
 علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از پروژه استادیوم تختی شهرستان گچساران از پیشرفت 80 درصدی این پروژه خبر داد.
علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد بهمراه نجاتبخش حراست اداره کل، محمودی رئیس حوزه مدیریت، عبدالخانی رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران، باشت باوی معاون اداره شهرستان و کریمی و نارکی ناظرین طرحهای عمرانی، از روند پروژه استادیوم تختی شهرستان گچساران بازدید و خواستار تسریع در اتمام این پروژه شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان در خصوص روند این پروژه بیان داشت:
پروژه استادیوم تختی گچساران در دوم فاز در دست اجراست.
فاز اول این پروژه شامل جدول کشی، خاکبر داری و خاکریزی، ماکادوم، بتون ریزی سکوی تماشاگران با اعتبار 320 میلیون تومان از دیماه 1398 آغاز و خوشبختانه با پیشرفت 100 درصدی به اتمام رسید.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ازاجرای فاز دوم این پروژه شامل کشت چمن با اعتبار 140 میلیون تومان و از محل اعتبار استانی خبر و تصریح کرد: کشت چمن استادیوم تختی گچساران در زمینی به مساحت 8140 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 80 درصد توسط حوزه دفتر فنی و مهندس اداره کل و شهرستان گچساران در دست اجرا می‌باشد.
 
 7 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران استادیوم 15 هزار نفری پرداخت نشده است
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت:7 میلیارد از مطالبات پیمانکاران استادیوم 15 هزار نفری شهر یاسوج پرداخت نشده است.
سید محمد تقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان این خبر افزود: در جلسه شورای برنامه ریزی استان مبلغ 45 میلیارد تومان برای پروژه استانی اختصاص یافت که از مبلغ 15 درصد برای حوزه جوانان و نوسازی مدارس اختصاص یافت.
علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از مطالبات 7 میلیارد تومانی به پیمانکاران استادیوم 15 هزار نفری خبر و بیان داشت:5 میلیارد تومان امسال از محل اعتبارات استانی و ملی برای استادیوم 15 هزار نفری در سال جاری مصوب شده است.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان از مکاتبه با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و رفع نواقص استادیوم خبر و اظهار داشت: طبق قرار داد می‌بایست تجهیزات صوتی، آسانسور و دوربین‌های مدار بسته در سال 1394 که پروژه افتتاح شد نصب و تحویل می‌شد که این مهم هنوز اتفاق نیافته است.
وی از اختصاص 500 میلیون تومانی برای رفع نواقص این پروژه خبر و تصریح کرد: با برگزاری جلساتی با قوه قضائیه و استانداری در تلاش هستیم در اسرع وقت مشکلات و نواقص این پروژه را مرتفع کنیم تا فعالیت هیات ها در این استادیوم آغاز شود.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از پیگیری و تلاش در خصوص رفع مشکلات این استادیوم در سال جاری خبر و اظهار امیدواری کرد با حل مشکلات استادیوم 15 هزار نفری، اسکان هیات های ورزشی و استفاده از سیستم‌های اداری فراهم خواهد شد.
این مقام مسئول در اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به سؤال خبرنگار واحد مرکزی خبر در خصوص هیات قایقرانی و اقدامات وبرنامه های این هیات بیان داشت:14000 کیلو متر رودخانه در استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد و این مهم موجب خطرآفرینی برای جوانان و علاقه مندان به رشته شنا شده است.
علوی، بر خرید قایق برای جلوگیری از غریق شدن افراد و جوانان تاکید و خواستار تعامل بیشتر خانواده‌ها در جلوگیری از شنا کردن افراد فاقد مهارت شنا در رودخانه‌های استان شد.
وی، از طرح سالم سازی رودخانه‌های استان، خرید قایق و چت اسکی و نصب بنرهای آموزشی در بیلیورد های سطح شهرهای استان بعنوان یکی از راهکارهای موجود در کم شده صدمات و تلفات ناشی از غرق شدن جوانان واحاد مردم در رودخانه‌ها یاد کرد و از عموم مردم خصوصاً جوانان که فاقد مهارت‌های شنا در رودخانه هستند خواست از شنا کردن در رودخانه‌های استان خود داری تا شاهد اتفاقات ناگوار در این خصوص نباشیم.

با تلاش علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان، تمام هیئت‌های ورزشی این استان فعال و هر روز شاهد موفقیت‌های در این هیئت‌ها هستیم.

قضاوت داوران فوتبال استان در لیگ دسته یکم جام آزادگان
مهدی صفایی، رئیس دپارتمان داوران هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: از سوی فدراسیون و کمیته داوران فوتبال کشور دو داور ملی فوتبال استان در لیگ دسته یکم فوتبال جام آزادگان قضاوت می‌کنند.
صفایی، رئیس دپارتمان داوران استان افزود: دیدار دو تیم مس رفسنجان و رایکا بابل از هفته‌ی 28 لیگ دسته یکم باشگاههای کشور جام آزدگان در شهر رفسنجان برگزار می‌شود.
رئیس دپارتمان داوران فوتبال کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: این بازی روز دوشنبه 16 تیرماه در ورزشگاه شهدای شهر رفسنجان و از ساعت 19 و 15 دقیقه برگزار می‌شود.
صفایی، از قضاوت دو تن از داوران فوتبال استان برای این دیدار خبر و اظهار داشت: از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال، روح الله شریفی بعنوان داور و مجتبی افرا بعنوان داور چهارم این بازی را قضاوت می‌کنند.
این مقام مسئول در دپارتمان داوران فوتبال کهگیلویه وبویراحمد در خصوص داوران این بازی تصریح کرد: روح الله شریفی از کهگیلویه وبویراحمد بعنوان داور، نجف پناهی از هرمزگان بعنوان کمک داور 1، رضا احمدی از یزد بعنوان کمک داور 2 و مجتبی افراز از کهگیلویه وبویراحمد بعنوان داور چهارم این بازی را قضاوت می‌کنند.
قاسم واحدی از فارس بعنوان ناظر داوری این بازی انتخاب شده است.

 تجلیل از برترین‌های هیات استان در سال 1398
عنبری رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری آئین تجلیل از رترینهای هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸ خبر داد.
شاپور عنبری، رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: با برنامه ریزی هیات استان و رعایت نکات بهداشتی آئین تجلیل از برترینهای هیات در سال گذشته در محل اکادمی بیلیارد استان برگزار شد.
عنبری رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان افزود: در این مراسم از ۲۸ نفر از ورزشکاران، مربیانه هیات وکمیته ها با اهدا لوح تقدیری تجلیل شد
رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان ادامه داد: در این مراسم که در محل اکادمی بیلیارد استان و با حضور اعضای هیات، ورزشکاران و جمعی از اهالی و علاقمندان این رشته برگزار شد، از برترین بازیکن اسنوکر، برترین بازیکن پاکت بیلیار، بازیکن برتر بولس، بهترین کمیته، برترین داور، بهترین بازیکن بانوان، کمیته بولس و کمیته پیشکسوتان تجلیل شد.
وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از برترین باشگاه، هیات شهرستان، برترین بازیکن نوجوانان و باشگاه ستارگان لنده خبر و تصریح کرد: قرار بود این مراسم در شهرستان گچساران برگزار شود که متاسفانه بخاطر وضعیت قرمز این شهرستان بدلیل شیوع کرونا مراسم کنسل و به روز دیگری موکول شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1