تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۲۲۸۵۱
مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

بودجه دهیاری‌ها معادل ٧٧ درصد دولت‌های قبل است

۰
بودجه دهیاری‌ها معادل ٧٧ درصد دولت‌های قبل است
کبنا ؛
مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روز دهیاری‌ها، اظهار کرد: «دهیاری‌ها امسال ۲۲ ساله می‌شوند، نهـــــاد مردمـــــی که مولود دوره اصلاحات است.
به گزارش کبنا از یاسوج، دارا کریمی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون تأسیس «دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور» در ۱۴ تـــیــر ماه ۱۳۷۷، گفت: دهیاری‌ها نهادی برخاسته از رأی و مشارکت مردم برای توسعه و آبادانی روستاها و مصداق توانمندسازی و تصیمی گیری، تصمیم سازی و کار با مردم و برای مردم است.
مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر سازمان و نهادی برای رفع یک نیاز یا نیازهای بشری شکل می‌گیرد، افزود: دهیاری‌ها هم سازمانی مدنی  و بر آمده از رأی مردم هستند که دارای کارکردهای متعددی هستند. کارکردهایی همچون خدمات و تسهیلات عمومی، بازوی اجرایی شورای اسلامی در نظام مدیریت روستا، زمینه سازی برای پیشرفت و آبادنی روستا در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی.
وی بیان کرد: جمعیت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۱۵۴۸۴ نفر معاد ۴۴/۲ درصد می‌باشد.
مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۱۶۴۳ روستای استان ۸۴۳ روستا حائز شرایط شورا و ۶۷۴ روستا دارای شورا هستند، افزود: تعداد دهیاران ۵۹۸ نفر بوده که به امر مدیریت محلی روستا مبادرت می‌ورزند.
کریمی‌نژاد گفت: تجربه سالهای اخیر نشان داده که هر سال کارآمدی و اثر بخشی دهیاری‌ها بیشتر می‌شود. گرچه از استان به استانی دیگر یا از روستا به روستایی دیگر این کارآمدی متفاوت است.
وی افزود: دهیاران در نقش خادمان بی منت، عاملان عمران، رشد و توسعه روستایی و مدیران عزتمند روستا هستند. و روز دهیاری فرصت مغتنمی است که خدمات دولتها و دهیاری‌ها برای مردم بیان شود. در همین راستا ذکر چند مورد از خدمات دولت تدبیر و امید با وجود همه تنگناهای بودجه‌ای ضروری است.
کریمی‌نژاد گفت: در طول ۷ سال دولت تدبیر و امید،  واریزی‌ها به دهیاری‌ها معادل ۷۷ درصد دولتهای قبل بوده است. قوانین مربوط به دهیاری‌ها و افزایش حقوق دهیاران در راستای ثبات شغلی در دستور کار قرار گرفت و مصوبات بسیار مهمی تصویب گردید.
وضعیت خدمات رسانی عمومی روستایی استان
وی در خصوص آب آشامیدنی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: قبل از سال 92 تعداد  ۱۰۸۵ روستا به آب آشامیدنی دست پیدا کردند که در دولت تدبیر و امید ۱۴۶۲ روستا یعنی ۷۷/۱۱ درصد مردم روستایی برخوردار از آب آشامیدنی شدند.
وی افزود: بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان دارای پوشش تلفن همراه هستند. و از نظر گاز رسانی، تا قبل از سال ۹۲ تعداد ۳۵۱ روستا گازرسانی شده بود و از سال۹۲ تا کنون ۸۲۹ روستا بهره مند از گاز شدند.
مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند.
کریمی‌نژاد توضیح داد که در ارائه تسهیلات روستایی در زمینه‌های، گردشگری و بوم گردی، شیلات و آبزیان، صنعت ومعدن، گیاهان دارویی، پرورش دام و طیور، مجتمع خدمات رفاهی، فراوری محصولات  کشاورزی و ... بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان از محل تفاهم نامه‌های سه جانبه، و همچنین برداشت ازصندوق توسعه ملی به متقاضیان اشتغال روستایی پرداخت گردید.
وی ادامه داد: در حوزه مدرسه سازی، ۲۴۸ مدرسه در قالب ۹۳۲ کلاس درس و تعداد ۱۳۶ مدرسه پیش ساخته در مناطق دورافتاده در طول ۷ سال گذشته به بهره برداری رسید.
مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود، اظهار داشت: در زمینه اهتمام بخشیدن به کارهای عمرانی از ظرفیت خیرین، هلدینگها، بنیادها برای توسعه روستاها  استفاده نمایند.
کریمی‌‌نژاد گفت: جا دارد روز ۱۴ تیر را که در تقویم مزین به نام «شهرداری و دهیاری» گشته،  به همه دست اندر کاران حوزه مدیریت شهری و روستایی شهرداران و دهیاران تلاشگر و اعضای  محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا تبریک گفته  و از خداوند متعال برای همه کسانی دل در گرو توسعه، پیشرفت و آبادانی استان دارند،‌ آرزوی تندرستی و توفیق روزافزون مسألت می‌نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1