تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۲۲۷۸۱
جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

کیانی: منابع و مدیریت بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد پاسخگو نیاز استان نیست

۵
۰
درد کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ محرومیت تاریخی یا محرومیت ساختگی
کبنا ؛نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 12 تیرماه 99) نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سرمایه گذاری پرداخت و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دومین تأمین کننده نفت کشور، رتبه اول سرانه جنگلی، بالاترین تنوع گیاهان دارویی و بیشترین مواد معدنی را دارد.
وی افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها، باید با درد و آه گفت که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید ناخالصی چقدر است؟
 سهم این استان از اشتغال و واحدهای صنعتی فعال چقدر است؟ سهم ما از واحدهای تولیدی بزرگ چقدر است؟ به اندازه تعداد انگشتان دست هم نمی‌شوند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحش توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و آبادانی استفاده درست از ظرفیت قانون بودجه در سال‌های گذشته نبرده است.
او گفت: در برنامه‌های توسعه می‌بایست حداقل به تناسب ظرفیت استان توجه می‌شد و پروژه‌های بزرگ تعریف می‌شد که شاهد توسعه زیرساخت از قبل این طرح‌ها بزرگ می‌بودیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: پروازهای که به استان ما انجام می‌گیرد، توجبه اقتصادی ندارد. ما پروژه‌ای نداریم که اشتغال آنچنانی داشته باشد.
وی با گلایه از عدم همکاری سازمان‌های توسعه‌ای با استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور پیشرفت و توسعه استان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ایمیدور و ایدرو پای کار آمده‌اند و اقداماتی در سطح کشور و استان انجام گرفت.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد محرومیت تاریخی دارد، افزود: باید با سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری خارجی این محرومیت تاریخی جبران شود. باید منابع در سطح کشور عادلانه تقسیم شود، ما تنها یک سرمایه گذاری خارجی داریم. لذا توقعی که از مسئولان کشوری داریم این است که ظرفیت‌های سرمایه گذاری ما را درک کنند.
وی با اشاره گزارش حسین پور رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت، اظهار کرد: تأمین مالی پروژه‌های بزرگ امروز از توان و ظرفیت بانک‌های استان خارج است. وقتی به آمار تسهیلات بانک‌های استان به بخش خصوصی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آنها یا نمی‌خواهند و یا توان بیش از این ندارند. این منابع و مدیریت بانک پاسخگو نیاز استان ما نیست.
حتماً باید تغییر مالی صورت گیرد. باید فاینالس های خارجی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شود. و شیوه‌های جدیدی را برای تأمین مالی پروژه‌های بزرگ اقتصادی در استان طراحی کنیم.
وی افزود: این استان می‌تواند در بخش‌های گردشگری، گیاهان دارویی و صنعتی و در حوزه انرژی پاک حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و این ظرفیت‌ها را خدادادی دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات واحدهای صنعتی پرداخت و گفت: ما برای تأمین مالی انرژی واحدهای صنعتی مشکل داریم. راه و شهرسازی باید مشکل ریلی و حمل و نقل استان را رفع کند، بدون ریل و بدون انرژی مناسب نمی‌توان کاری برای استان انجام بدهیم، اگر این کارها انجام نگیرد، ما نمی‌توانیم در بازارهای بین المللی خودی نشان دهیم.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در پایان صحبت‌های خود با اشاره به استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و استعداد فراوان در حوزه معدن، صنعت و گردشگری دارد، تاکید کرد: لازم است که توجه ویژه‌ای به استان ما شود و برای توسعه زیرساخت‌های طرح نو براندازیم.
به گزارش کبنا، یکی از کارشناسان مطرح کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ضعف‌هایی که بر نظام اداری آن حاکم است در این سال‌های پر نعمت و برکت محروم مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
درد کهگیلویه و بویراحمد حضور بیست ساله شما در مدیریت اتاق بازرگانی استانه.

درد کهگیلویه عدم مدیریت صحیح و علمی اتاق بازگانی است.
مرکبات ضرغام اباد و سیب و انگور سیسخت و پیاز قلعه ریسی برنج چرام بی صاحب و به قیمت بخس بفروش می رسد
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
کدوم طرح نو جناب کیانی
خود شما بعد از ۲۴ سال مدیر اتاق کهنه نیستی؟
نباید یه نیروی جوان و تحصیکرده دانشگاهی بیاد جای شما.
درد استان وجود مدیران دائم الصندلی چون شماست
جلیل
Iran, Islamic Republic of
درد کهگیلویه و بویراحمد وجود مدیرانی ضعیف و ناتوان مثل رئیس آموزش و پرورش عشایر می باشد
Iran, Islamic Republic of
تو با ۲۴ سال بعنوان رئیس اتاق بازرگانی استان هیچ کار مثبتی انجام ندادی، خودت خسته و کسل شده‌ای، آخ وبخت ای استان، استان چه، مردم استان فقط زنده اند، کو صادرات، کو واردات، بیچاره مردم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام . استان کهکیلویه گچساران که بیشترین نفت ایران رادارد جوانانش بیکار پسرانش دستفروش کارمندانش بخور ونمیر ودخترانه بدون جهاز مانده و هیچ کس هیچ کاری نمیکند ۱۱ دوره نمایندگی مجلس هیچ سودی نداشت فقط این باند میرفت آن باند میآمد در چند سال گذشته چند طرح بود وبه پایان نرسید .افسوس
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1