تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۲۲۷۶۸
کبنانیوز؛

پیام تبریک مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز محیط بان

۰
پیام تبریک مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز محیط بان
کبنا ؛
 همزمان با فرا رسیدن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، ضامن آهو امام رضا (ع) و روز محیط بان، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا و جانبازان عرصه دفاع از طبیعت، طی پیامی فرا رسیدن این روز را به دوستداران طبیعت تبرک گفت.
براساس این گزارش در این پیام آمده است:
میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع),  تقارن آن با روز محیط بان یادآور دلسوزی‌ها, تلاش‌ها و از جان گذشتگی‌های حافظان سبز پوش حفاظت محیط زیست کشور می‌باشد, که با مایه گذاشتن از جان خود در راه حفاظت و حراست از مواهب الهی و انفال خدادای تلاش می‌کنند, دلیل صحت این ادعا تقدیم ۱25 شهید و بیش از 300 جانباز محیط بان در ایران اسلامی و در این راه است.
آنانی که  در بدترین شرایط اقلیمی وطاقت فرسا, با کمترین امکانات و تجهیزات از عرصه‌های طبیعی از جمله حیات وحش جنگل‌ها, تالاب‌ها, تنوع زیستی و گیاهی پاسداری می‌نمایند.
از این رو این مناسبت بهانه‌ای است تا از تلاشهای شبانه روزی محیط بانان, این پاسداران و حافظان محیط زیست که سرسبزی ایران اسلامی همواره مرهون جانفشانی و ایثار آنان بوده تقدیر و تشکر نموده و از درگاه ایزد منان برای کلیه محیط بانان آرزوی سعادت سلامتی و توفیق روز افزون در راه پاسداری و حفاظت از محیط زیست را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.
درسطح بین المللی  روزی بنام روز جهانی محیط بان یا رنجر نامگذاری شده است که همزمان با روز ۳۱ جولای ۹ مرداد سال ۲۰۰۷ مصادف با پانزدهمین سالگرد تأسیس فدراسیون بین المللی محیط بانان نامگذاری شده است که دراین روز مراسم خاصی مانند روشن کردن شمع ویک دقیقه فکر کردن به محیط بانانی که حین انجام وظیفه جان باخته‌اند تا کاشت یک درخت بعنوان ادای احترام با محیط بانان جهان انجام می‌شود. از آنجاکه براساس سال هجری قمری است در تقویم خورشیدی تاریخ یکسان سالانه ندارد و امسال این روز خجسته با 13 تیر مقارن شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1