کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گفت؛

تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری روستای الگن در کهگیلویه و بویراحمد امضا شد

10 تير 1399 ساعت 10:16

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از امضای تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری روستای الگن در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


مجید صفایی در حاشیه بازدید معاون پژوهشی پژوهشگاه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از روستای الگن گفت: تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با پژوهشگاه وزارت متبوع با هدف توسعه ظرفیت های مختلف روستای الگن کهگیلویه وبویراحمد امضا شد.
به گزارش کبنا؛ صفایی تصریح کرد: ایجاد اشتغالزایی، رونق گردشگری در روستاهای هدف گردشگری استان از مهم ترین اهداف امضای این تفاهم نامه است.
وی عنوان کرد: احیای برخی آداب و رسوم و سنت ها، راه اندازی بوم‌گردی در روستای الگن از دیگر برنامه های این اداره کل در این روستا است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور نیز در این بازدید گفت: آموزش هنرهای سنتی منسوخ شده و احیای این هنرها از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

منیژه هادیان دهکردی با بیان اینکه بررسی و شناسایی ظرفیت های روستای الگن در حوزه گردشگری مبتنی بر بومگردی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است،اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه آداب و رسوم، سنت های زیستی، ساختار های فرهنگی و میراث ناملموس ساکنین احیا می شود.
وی اظهار کرد: سند چشم انداز احیای زیستگاه طبیعی و بافت تاریخی روستای الگن با هدف توسعه گردشگری این منطقه نیز در این تفاهم نامه دیده شده است.
هادیان دهکردی توسعه کمی و کیفی جنگل های زاگرس را از دیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: توجه به گونه های گیاهی بلوط، بنه و زالزالک از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این تفاهم نامه است.


کد مطلب: 422696

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422696/تفاهم-نامه-همکاری-توسعه-گردشگری-روستای-الگن-کهگیلویه-بویراحمد-امضا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1