تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۲۲۶۹۶
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گفت؛

تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری روستای الگن در کهگیلویه و بویراحمد امضا شد

۰
تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری روستای الگن در کهگیلویه و بویراحمد امضا شد
کبنا ؛مجید صفایی در حاشیه بازدید معاون پژوهشی پژوهشگاه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از روستای الگن گفت: تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با پژوهشگاه وزارت متبوع با هدف توسعه ظرفیت های مختلف روستای الگن کهگیلویه وبویراحمد امضا شد.
به گزارش کبنا؛ صفایی تصریح کرد: ایجاد اشتغالزایی، رونق گردشگری در روستاهای هدف گردشگری استان از مهم ترین اهداف امضای این تفاهم نامه است.
وی عنوان کرد: احیای برخی آداب و رسوم و سنت ها، راه اندازی بوم‌گردی در روستای الگن از دیگر برنامه های این اداره کل در این روستا است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور نیز در این بازدید گفت: آموزش هنرهای سنتی منسوخ شده و احیای این هنرها از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

منیژه هادیان دهکردی با بیان اینکه بررسی و شناسایی ظرفیت های روستای الگن در حوزه گردشگری مبتنی بر بومگردی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است،اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه آداب و رسوم، سنت های زیستی، ساختار های فرهنگی و میراث ناملموس ساکنین احیا می شود.
وی اظهار کرد: سند چشم انداز احیای زیستگاه طبیعی و بافت تاریخی روستای الگن با هدف توسعه گردشگری این منطقه نیز در این تفاهم نامه دیده شده است.
هادیان دهکردی توسعه کمی و کیفی جنگل های زاگرس را از دیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: توجه به گونه های گیاهی بلوط، بنه و زالزالک از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این تفاهم نامه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1