کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علیرضا نظری نماینده‌ی مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

فضای مجلس به سمت رد اعتبارنامه تاجگردون پیش می‌رود / جزئیات جدیدی از نامه وزارت اطلاعات در خصوص تاجگردون

8 تير 1399 ساعت 20:48

علیرضا نظری نماینده‌ی مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مستندات موجود در پرونده که حدود هشت جلد است پیش‌بینی می‌شود فضا به سمت رد اعتبارنامه آقای تاجگردون در صحن علنی پیش برود.


علیرضا نظری نماینده‌ی مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مستندات موجود در پرونده که حدود هشت جلد است پیش‌بینی می‌شود فضا به سمت رد اعتبارنامه آقای تاجگردون در صحن علنی پیش برود.
به گزارش کبنا، نظری در پاسه به سئوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره‌ی اعتبارنامه‌ی آقای تاجگردون چیست و اینکه مجلس به این موضوع وارد شده به این معناست که شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیت‌ها کوتاهی کرده است؟ اظهار داشت: رسیدگی به اعتبارنامه‌ها در مجلس شورای اسلامی تکمله بحث نظارت شورای نگهبان در شهرستان یا استان یا هیئت نظارت شورا در مرکزیت تهران نیست. این کار به‌مثابه این است که یک نفر از گیت اول و دوم رد شده و گیت سوم متوجه یک اشکال می‌شود؛ معنای این فرایند این نیست که گیت‌های اول و دوم نظارت نکردند. بلکه اگر هر کدام از این‌ها هم که کار خود را به‌درستی انجام داده باشند، نافی مسئولیت نمایندگان مجلس در گیت سوم برای بررسی اعتبارنامه منتخبان نیست.
وی گفت: امام خمینی (رحمت‌الله علیه) بر دقت نمایندگان در بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس تأکید دارند که مراقبت شود اگر افراد ناباب، فاسد و ضدانقلاب و آلوده به هر شکل توانستند از چرخه‌ی بررسی‌ها عبور کنند، نمایندگان باید در مجلس اعتبارنامه آن‌ها را رد کرده و این افراد را از چرخه تصمیم سازی برای کشور بیرون کنند.
نماینده‌ی مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون نکاتی مطرح است که از جمله‌ی آن می‌توان به نامه وزارت اطلاعات همین دولت اشاره کرد که در مقطع رسیدگی به صلاحیت‌ها ۶ محور برای شورای نگهبان ارسال کرده بوده که هر یک بند آن اگر در سابقه‌ی هر یک از نمایندگان وجود می‌داشت شورای نگهبان برای رد صلاحیت لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.
نظری در پایان گفت: صرف‌نظر از اینکه در مراحل قبلی تأیید صلاحیت ایشان چه گذشته است، مجلس موظف است به موضوع رسیدگی کند. بر اساس همین مستندات موجود در پرونده که حدود هشت جلد است پیش‌بینی می‌شود فضا به سمت رد اعتبارنامه ایشان در صحن علنی خواهد رفت.
 


کد مطلب: 422632

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422632/فضای-مجلس-سمت-رد-اعتبارنامه-تاجگردون-پیش-می-رود-جزئیات-جدیدی-نامه-وزارت-اطلاعات-خصوص

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1