تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۲۲۶۲۸
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

قیمت جدید مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

۲
۰
قیمت جدید مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد
کبنا ؛طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش ۳۹ درصدی قیمت مصالح ساختمانی و نابسامانی در این خصوص بودیم به طوریکه موضوع قیمت انواع شن و ماسه به شورای تأمین و ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باز شد، صبح امروز برای اصلاح قیمت‌ها نشستی در فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در همین خصوص هجیر افشون مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: اولین مورد بررسی شده در  نشست امروز، کرایه حمل مصالح بود که ۱۰۰ درصد افزایش داده بودند اما مصوب کردیم کرایه حمل نسبت به سال ۹۸،  ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.
وی با بیان اینکه سنگ‌شکن‌ها موظف شدند فاکتور فروش ارائه دهند، افزود: در فاکتور فروش محل بارگیری، محل حمل، تخلیه، تناژ و همه موارد قید شود تا قیمت مکان نزدیک و محل دور مشخص و در اختیار باشد.
این مسئول با اشاره به تعدیل در قیمت شن و ماسه گفت: قیمت شن ۲۷ هزار تومان بود که ۲۶ هزار تومان کاهش دادیم همچنین ماسه شکسته ۲۴ هزار تومان، شن نخودی و بادمی ۱۷ هزار، ماسه بادی ۱۳ هزار و بیس ۱۸ هزار تومان مصوب شد.
وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها حداکثر ۳۰ درصد افزایش داده شده، گفت: این قیمت‌ها با در نظر گرفتن هزینه بارگیری و ارزش افزوده پیش‌بینی و لحاظ شده است.
افشون در خصوص قیمت بتن گفت: بتن با عیار ۳۵۰، ۲۱۵ هزار تومان، بتن با عیار ۴۰۰، ۲۳۰ هزار تومان مصوب شد که در این خصوص هم کلیه موارد حمل و نقل و هزینه بارگیری و ارزش افزوده لحاظ شده تا به دست مصرف کننده برسد.
وی تصریح کرد: نرخ جدید هر عدد بلوک دیواری معمولی ۱۴۰۰، بلوک سقفی جهت تیرچه ۱۸۰۰ مصوب شد، قیمت تیرچه به ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر به ازای هر متر طول ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان و تیرچه ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر به ازای هر متر طول ۵۴ هزار تومان مصوب شد.
این مسئول با اشاره به اینکه پس از چالش‌های زیاد و اظهارنظرهای مختلف اتحادیه‌های مصالح ساختمانی این قیمت‌ها مصوب شده افزود: با متخلفان برخورد و جریمه لازم از سوی دستگاه‌های نظارتی و قضایی اعمال می‌شود.
افشون عنوان کرد: آنچه که حائز اهمیت است اینکه اعلام کردیم فاکتور فروش حتما ضمیمه باشد و کمیت و هزینه حمل لحاظ شود مثلا کسی ۱۰ تن بار سفارش می‌داد اما فاکتور ارائه نمی‌کرد و بعد مشخص می‌شد بار کمتر از ۱۰ تن بوده است،لذا هزینه مصالح از هر کارخانه‌ای که بارگیری می‌شود در فاکتور لحاظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

درود
Iran, Islamic Republic of
احسنت.تشکر
تقی
Iran, Islamic Republic of
کاش که ما تو نیشابور هم همچین مسئولی داشتیم تا روی قیمتها نظارت میکرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1