تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۲۲۶۲۳
نشست دانشجویان با رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مبارزه با رانت از اولویت‌های دستگاه قضایی است / پرونده پرحاشیه کارخانه قند، دشت سقاوه، ویلا و باغ‎های سروک + حاشیه‌های نشست بسیج دانشجویی با رئیس دستگاه قضا

۱
۱
مبارزه با رانت از اولویت‌های دستگاه قضایی است / پرونده پرحاشیه کارخانه قند، دشت سقاوه،  ویلا و باغ‎های سروک + حاشیه‌های نشست بسیج دانشجویی با رئیس دستگاه قضا
کبنا ؛نشست جمعی از دانشجویان بسیجی کهگیلویه و بویراحمد (صبح روز یکشنبه 8 تیر ماه 99) با حضور رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید مسعود پرهیزگار رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه و دهه کرامت، اظهار داشت: کار دستگاه قضا به مثابه یک جبهه و جهاد است که در رأس آن رئیس قوه قضائیه در خط مقدم این جبهه قرار دارد.
وی تاکید کرد: به گفته شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و این دانشجو باید به عنوان مؤذن جامعه همیشه بیدار و نقش بیدارگری داشته باشد.
پرهیزگار با بیان اینکه دانشجویان مطالبه گر و جوان هستند و نقد آن‌ها از سر درد خواهد بود و خواهان آن هستند که جامعه اصلاح شود، اظهار داشت: بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به چندین عرصه ورود کرده و از شاخص‌ترین آن‌ها بحث مطالبه گری و به ترتیب حوزه فنی و زیست محیطی، مسئله جهادی و رفع مشکلات محرومان، حوزه فرهنگی و فرهنگ عمومی، احیای حقوق عامه است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422623-3.jpg
رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: تلاش بر این است که با عناصر فساد، زمین خواری، قبرستان خواری، کوه خواری، محیط زیست و رفع مشکل نیازمندان، آتش سوزی، دست درازی به منابع ملی مقابله و برخورد شود.
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی همواره مطالبه‌گر بوده و دانشجوی بسیجی علمدار مطالبه‌گری است افزود: این علم و پرچم مطالبه‌گری به صورت بسیار جدی دو سه سالی هست که توسط بسیج بلند شده و قطعا نقد و مطالبه دانشجوی بسیجی برای روشنگری و اصلاح امور است.
پرهیزگار گفت: دغدغه جهادی این روزهای بسیج دانشجویی دیگر به مانند گذشته تنها حضور در نقاط مشکل‌دار روستایی و محروم نیست بلکه در شهرها هم ورود پیدا می‌کنیم و گروه‌های جهادی ما در حوزه حقوقی به کمک دستگاه قضایی خواهند آمد.
وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به خوبی و با قاطعیت در برخورد با مفاسد ورود پیدا کرده و کار مسوولان قضایی استان هم قابل تقدیر است افزود: مفاسد اقتصادی به دنبال خود مفاسد اجتماعی را به دنبال دارد و خواسته دانشجویان از دستگاه قضایی استان این است که عناصر فساد در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شود.
سید امید مظلوم دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا پرونده‌های فساد و موارد مشابه بیشتر به چشم می‌خورد و بحث‌هایی همچون بیکاری، محرومیت، فسادهای اقتصادی در استان به قوت خود ادامه دارند.
وی گفت: در کارخانه پرماجرای قند یاسوج در استان زد و بندهای بسیاری صورت گرفت و با تعطیل شدن آن بر شمار بیکاران استان کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422623-2.jpg
مظلوم خطاب به رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از شما خواهانیم هر چه سریع‌تر زمین‌های ملی تصرف شده در دست سودجویان از جمله دشت سقاوه تعیین تکلیف و به اراضی ملی بازگردانده شوند.
صداقت جانشین سیاسی بسیج دانشجویی هم موضوعات فرهنگی را مورد مطالبه قرار داد و گفت: در حوزه طلاق و خودکشی و همچنین در حجاب و عفاف انتظار می‌رود که دستگاه قضایی ورود بیشتری داشته باشد و در راستای پیشگیری اقدامات بیشتری شود.
شکوهیان یکی دیگر از دانشجویان بسیجی موضوع افزایش سرسام‌آور اجاره خانه و رهن را از مشکلات کنونی استان دانست که موجب بروز آسیب‌های زیادی برای خانواده‌ها می‌شود.
حسن نیکونژاد از دانشجویان بسیجی دانش‌آموخته حقوق نیز با واکاوی و تحلیل برخی از مسائل حقوقی خواستار برخورد جدی‌تر با مجرمین از جمله عربده‌کشان و چاقو کشان شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422623-1.jpg
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: در اتاق رئیس قوه قضائیه به روی همه افراد باز است و کسانی که در خصوص مسائل و مشکلات موجود هشدار دهند حمایت خواهند شد.
حسن نگین تاجی افزود: دادگستری استان رویه علمی و اقتصادی را در پیش روی خود قرار داده و به عنوان نمونه ۲۰ عنوان دعوا به ۲۰ قاضی نخبه و متخصص داده شده تا بر روی این مسائل کار شود.
وی تصریح کرد: همچنین در کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه اقتصادی از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه استفاده خواهد شد و با همیاری آن‌ها تاکنون مشکل افزون بر ۵۰ واحد اقتصادی راکد رفع شده است.
نگین تاجی ابراز داشت: دومین اولویت دستگاه قضایی استان، بحث احقاق حقوق عامه بوده که به طور نمونه بحث رفع تصرفات و جلوگیری از زمین خواری از مصداق این امر است.
وی گفت: به منظور پیشگیری از هر گونه رانت از این پس تمامی واگذاری‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با اجازه دادگستری صورت خواهد گرفت و در این مدت هفت ماهه 280 هکتار از اراضی ملی از دست سودجویان آزاد شده است.
نگین تاجی از مردم خواست به محض اطلاع از هر گونه تعرض و زمین خواری و موارد مشابه موارد را سریعاً به دستگاه قضا اطلاع دهند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عدالت اجتماعی زمانی محقق می‌شود که قانون به موقع و صحیح اجرا شود، گفت: استخدام‌های بی ضابطه پیگیری می‌شود و به جد با این مهم نیز برخورد می‌شود به عنوان نمونه در خصوص استخدام کارگران در بیمارستان شهید جلیل یاسوج، کیفر خواست مدیر مربوطه صادر شده است.
وی با اشاره به صدور رأی عضو شورای شهر دوگنبدان و همدستانش به اشد مجازات، تاکید کرد: چندین شهرداری دیگر استان نیز در دستور کار است و به زودی برای آن‌ها نیز رأی صادر خواهد شد.
نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به زودی در بحث اجاره نامه‌ها هم ورود خواهیم کرد و قانون‌هایی در این خصوص در حال تصویب است که به صاحب خانه‌ها اجازه نخواهد داد که از یک میزان مشخص نرخ را سالانه بالاتر ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

میلاد
Iran, Islamic Republic of
لطفا به پرونده واگذاری کشتارگاه صنعتی یاسوج هم ورود کنید
فقط کارخانه قند و دشت سقاوه نیست!!!
هکتارها زمین در بهترین نقطه شهر یاسوج با مجهزترین سردخانه ها و سوله ها و ساختمانها با شرایطی ویژه به شخصی خاص واگذار شده که هیچ عقل سلیمی این واگذاری رو باور نمیکنه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1