تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۲۲۶۱۵
در دیدار مدیران کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ذهن کودکان به سمت حفظ محیط زیست پرورش یابد

۰
ذهن کودکان به سمت حفظ محیط زیست پرورش یابد
کبنا ؛مدیران کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز (یکشنبه 8 تیرماه 99) با هم دیدار و طرفین بر تغییر نگرش‌ها به سمت محیط زیست تاکید داشتند.
به گزارش کبنا؛ سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر توجه همگان به اجرای این اصل گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء محدود کشورهایی است که یک اصل از قانون اساسی  آن به حفظ محیط زیست اختصاص دارد و دراین اصل، مشارکت مردمی برای حفظ محیط زیست را و ظیفه همگان برشمرده که این مهم نشان دهنده آن است که ما در حفظ محیط زیست یک کشور پیشرو هستیم.
هاشمی تغییر نگرش‌ها به سمت محیط زیست را ضروری دانست و گفت: بخش مشارکت‌های مردمی برای محیط زیست بسیار مهم است و تنها رمز موفقیت محیط زیست همراهی مردم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، با اشاره به اینکه حرکت‌های منطقه‌ای در حوزه محیط زیست تاثیرات جهانی دارند به برخی از اقدامات این اداره کل اشاره کرد و  افزود: آموزش‌های چهره به چهره در مدارس، انتقال میز خدمت به مساجد با اولویت  روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده و حمایت تمام عیار از تشکل‌های زیست محیطی بعنوان یک حلقه واسط بین حاکمیت و مردم به سمت کاشت گیاهان دارویی برای کشاورزان هستیم تا ضمن درآمد زایی آفات و آلودگی‌ها برای محیط زیست به حداقل ممکن رسد.
هاشمی گفت: از حفاظت فیزیکی به سمت نرم افزاری در حرکتیم و نیازمند کمک کانون در پرورش اذهان کودکان به سمت محیط زیستیم.
براسا این گزارش در ادامه این نشست کبری اخلاقی نیا  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با بیان اینکه آگاهی زیست محیطی عامه مردم افزاریش یافته افزود: در دهه اخیر شاهد افزایش آگاهی‌های زیست محیطی عامه مردم بوده‌ایم و شاهد این ادعا، پرواز شهادت گونه البرز زارعی کوهنورد هم استانی است که در راه دفاع از طبیعت از بهترین دارایی خود گذشت و این نقطه عطفی برای محیط زیست است.
وی گفت: فعالیت‌های مشترک زیادی بین محیط زیست و کانون در بخش کودک قابل اجراست که با انغقاد تفاهم نامه‌ای عملیاتی خواهد شد.
اخلاقی نیا گفت: همه دستگاه‌ها باید با یک خرد جمعی در کنار محیط زیست قرار گیرند و نسبت به اتفاقات محیط زیستی اطراف خود احساس مسئولیت کنند.
وی تصریح کرد: امیدواریم ماحصل این دیدار،  رخ دادن اتفاقات خوب در حوزه محیط زیست و کانون در استان باشد.   
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1