کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تولید مستند تلویزیونی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

8 تير 1399 ساعت 12:48

معرفي، توسعه و ترويج صنايع دستي به مردم و هموطنان به منظور آشنايي با تولیدات صنايع دستي کهگیلویه و بویراحمد و چگونگي مراحل توليد و ساخت دست بافته ها مهمترين هدف ساخت این مستند تلویزیونی است.


 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تولید مستند تلویزیونی صنایع دستی در استان خبرداد.
به گزارش کبنا، مجید صفایی با بیان اینکه این مستند توسط یکی از مستندسازان مطرح با همکاری معاونت صنایع دستی و روابط عمومی این اداره کل ساخته می شود،گفت: تلاش داریم تا با تعامل با مسئولان رسانه ملی این مستند در سال جاري از شبكه هاي برون مرزي، جام جم، دو سيما، مستند و شبكه استاني دنا پخش شود.
وی تصریح کرد:‌ معرفي، توسعه و ترويج صنايع دستي به مردم و هموطنان به منظور آشنايي با تولیدات صنايع دستي کهگیلویه و بویراحمد و چگونگي مراحل توليد و ساخت دست بافته ها مهمترين هدف ساخت این مستند تلویزیونی است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: كمك براي رشد و توسعه صنايع دستي و تمايل مردم به منظور اهميت دادن به هنرهاي سنتي و صنايع دستي از ديگر اهداف اين اقدام محسوب مي شود.
صفایی ادامه داد: گلیم بافی، مشته، جاجیم، گلیم فرش، سبد بافی، نمد مالی، سفال گری، حور و خورجین، نمکدان و سفره نان از جمله صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است.


کد مطلب: 422614

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422614/تولید-مستند-تلویزیونی-صنایع-دستی-کهگیلویه-بویراحمد-کلید-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1