کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

7 تير 1399 ساعت 20:27

حسین‌پور به وضعیت مرغ هم اشاره داشت و گفت: قیمت مرغ از ۱۲ هزار و ۷۰۰ به ۱۷ هزار و ۷۰۰ افزایش داشته و شاهد افزایش ۳۹ درصدی قیمت مرغ هستیم که بیماری کرونا و تعطیلی مرغداری‌ها و افزایش قیمت ارز در بالا رفتن قیمت مرغ تاثیر داشته است.


نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (شنبه 7 خرداد ماه 99) نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار، فرمانده نیروی انتظامی، معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به ذخیره کالاهای اساسی در استان گفت: ۵۹ هزار تن ذخیره گندم استان است و مصرف استان ۶۲ هزار تومان است که مصرف ماهانه استان ۶ هزار تن است که تفاوت ذخیره و مصرف به این دلیل بوده که ۶ تن ذخیره‌سازی از قبل بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش قیمت برنج ۱۰ کیلویی وارداتی گفت: قیمت برنج در استان ۱۶۵ هزار تومان است افزایش قیمت به این دلیل بوده که ارز دولتی حذف شده و براساس سیاست کلان و تنظیم بازار ارزی که تخصیص داده می‌شود ارز نیمایی است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422585-2.jpg
وی در خصوص افزایش قیمت شکر گفت: استان‌هایی که کارخانجات شکر دارند پاسخ دیگر استان‌ها را نمی‌دهند و افزایش قیمت شکر به این دلیل بوده است.
این مسوول عنوان کرد: قیمت تخم مرغ را همان عواملی که موجب افزایش قیمت مرغ بوده افزایش داده که قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۱۶ هزار تومان است.
حسین‌پور به وضعیت مرغ هم اشاره داشت و گفت: قیمت مرغ از ۱۲ هزار و ۷۰۰ به ۱۷ هزار و ۷۰۰ افزایش داشته و شاهد افزایش ۳۹ درصدی قیمت مرغ هستیم که بیماری کرونا و تعطیلی مرغداری‌ها و افزایش قیمت ارز در بالا رفتن قیمت مرغ تاثیر داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش لاک‌پشتی قیمت لبنیات و حبوبات گفت: دلیل عمده افزایش قیمت وارداتی بودن حبوبات است ضمن اینکه با فرا رسیدن فصل برداشت انتظار می‌رود شاهد افزایش قیمت حبوبات نباشیم.
وی همچنین از کاهش قیمت پیاز و سیب‌زمینی خبر داد و گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی به دلیل خارج شدن شرکت‌های مهم از استان و تامین قطعات لوازم خانگی از خارج کشور است.
این مسوول در پایان در خصوص فروش لاستیک با بیان اینکه تابع قیمت ستاد تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: فروش هرگونه لاستیک باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.


کد مطلب: 422585

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422585/قیمت-مرغ-کهگیلویه-بویراحمد-مشخص

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1