کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لزوم اجرایی شدن تحقیقات دانشگاهی برای مقابله با خشکیدگی درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد

7 تير 1399 ساعت 19:29

جلسه مشترک‌ منابع طبیعی و آبخیزداری با معاونت‌های پژوهشی دانشگاه یاسوج در جهت جلوگیری از خشکیدگی بلوط وآتش سوزی برگزار شد.


جلسه مشترک‌ کمیته  فنی منابع طبیعی و آبخیزداری  با معاونت‌ پژوهشی و اعضاء هیئت علمی  دانشگاه یاسوج  در جهت هم افزایشی و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات بحرانی گریبانگیر منابع طبیعی استان از جمله خشکیدگی بلوط و آتش سوزیها اخیر  برگزار شد.
در این جلسه ابتدا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه یاسوج هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا بتوانیم  از خشکیدگی بلوط جلوگیری کنیم.
 غلامحسین حکمتیان‌اصل گفت: همه ساله از محل اعتبارات عمرانی اعتباری برای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی منابع طبیعی اختصاص داده می‌شود که دانشگاه می‌تواند این میزان اعتبار را به طرح‌های مربوط به خشکسالی اختصاص دهند.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین عوامل خشکیدگی خشکسالی‌های گذشته و همچنین برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی بوده  و انتظار داریم که با تحقیقات دانشگاه یاسوج بتوانیم طرح‌های پژوهشی را به مرحله اجرا در بیاوریم.
در ادامه ‌پیام فیاض معاونت گیاه شناسی دانشگاه یاسوج اشاره‌ای  به طرح‌های تحقیقاتی کرد و گفت: سعی
 می‌کنیم کارها و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی همانند گیاه شناسی و استخراج باکتری‌ها و سایر کارهای تحقیقاتی در کمترین زمان اجرایی شود تا بتوانیم از این بیماری جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کارهای تحقیقاتی راهگشا بوده و درجهت اجرای مشکلات بخش منابع طبیعی تاثیرگذار باشد، در واقع کارهای تحقیقاتی به عنوان راهکاره برای خشکیدگی بلوط باشد.


کد مطلب: 422579

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422579/لزوم-اجرایی-شدن-تحقیقات-دانشگاهی-مقابله-خشکیدگی-درختان-بلوط-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1