کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مسئولان شفاف سازی کنند / بکارگیری بدون ضابطه در اداره‌کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد / جولان دختر، داماد، شوهر، دختر خاله، خواهر زن در اداره بهزیستی

7 تير 1399 ساعت 12:52

در سال‌های اخیر خبرهای مربوط به بکارگیری‌های مسئله‌دار و بی‌ضابطه جامعه را درگیر خود کرده است و علی رغم پیگیری‌های متعدد رسانه‌ها، اما هنوز هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی از دستگاه‌های دولتی با ترفندهای مختلف اقدام به بکارگیری نورچشمی‌های خود می‌کنند.


در سال‌های اخیر خبرهای مربوط به بکارگیری‌های مسئله‌دار و بی‌ضابطه جامعه را درگیر خود کرده است و علی رغم پیگیری‌های متعدد رسانه‌ها، اما هنوز هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی از دستگاه‌های دولتی با ترفندهای مختلف اقدام به بکارگیری نورچشمی‌های خود می‌کنند.

به گزارش کبنا، برخورد با بکارگیری‌های فله‌ای و بدون رعایت قانون توسط دستگاه‌های دولتی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران به موضوع بکارگیری نیروها بدون رعایت ضوابط اشاره می‌کند و می‌گوید: دستگاه قضا به جد روی این موضوع حساسیت دارد و با هر کسی که در این زمینه تخلفی انجام بدهد، برخورد قاطع صورت می‌گیرد. و در دادسرای مرکز استان برای چند مدیر متخلف کیفرخواست صادر شده است.

سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از مردم خواست گزارشات استخدام‌های بدون ضابطه را گزارش نمایند و افزود: اگر کوچکترین خبری در خصوص استخدام غیرقانونی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم داده شود ورود سریعی خواهیم داشت و به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
بنا بر این گزارش، در همین خصوص طی تماس عده‌ای از شرکت‌کنندگان معترض به آزمون جذب نیرو توسط اداره بهزیستی شهرستان دنا (پاتاوه) مدعی شدند که در آزمون برگزار شده توسط اداره مذکور برای جذب نیرو، ابهامات و سوالاتی وجود دارد که برای روشن شدن واقعیت ماجرا، نیاز است تا اداره کل بهزیستی استان شفاف‌سازی نمایند.
آن‌ها معتقدند که  مجموعه بهزیستی نه مطابق قانون بلکه مطابق میل خود و برای رسیدن به مقاصد سیاسی و انتخاباتی در برگزاری آزمون مرتکب تخلف شدند.
آزمون مربوط به جذب نیرو برای اورژانس اجتماعی بخش پاتاوه در شهرستان دنا بود.
آن‌ها از رسانه خواسته‌ا‌ند که چاره‌ای اندیشیده شود و هر طور شده جلوی این تخلف گرفته شود، زیرا نباید مجموعه‌ای هماهنگ دل به دریا زده و هر کاری دوست دارند، انجام ‌دهند.
آن‌ها متعقدند؛ واقعیت موضوع این است که این نیروها با هدف راه‌اندازی اورژانس اجتماعی بخش پاتاوه در شهرستان دنا قرار است جذب شوند؛ که پارسال طی یک آزمون آن چنانی برگزار کردند و آنانی را که می‌خواستند پذیرفتند.
اما پارسال بعد از اعلام قبولی عده‌ای خاص سایر شرکت‌کنندگان در آزمون به شدت معترض شدند و به سازمان بهزیستی کشور، سازمان بازرسی، اداره اطلاعات و …شکایت و اعتراض کردند و در نهایت با ورود دستگاه‌های نظارتی، جلوی جذب و شروع بکار این نیروها پارسال گرفته شد و با جذب این افراد مخالفت شد.
حال امسال دوباره همین گروه با هماهنگی قصد دارند همان نیروهای قبلی و نورچشمی را جهت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی بهزیستی بخش پاتاوه معرفی نمایند و به شدت هم هماهنگ هستند و همدیگر را حمایت می‌کنند و حساب شده جهت دفاع از خود، توجیهات خاصی ارائه می‌دهند.
می‌طلبد رسانه‌ها و دستگاه‌های نظارتی ورود نمایند و مانع رفتار و عملکرد ناعادلانه این اقشار خطرناک در سیستم اداری گردند تا حقی از کسی تضییع نگردد.‌
در شکواییه این عده به رسانه‌ آمده است: نکته مهم اینکه حتی یک نفر از این نیروها ساکن و مقیم پاتاوه نیستند و قصد دارند حق بچه‌های بخش پاتاوه را نادیده گیرند و نیروهای وابسته و مورد نظر بکار گیرند.
و در انتها آمده است: چطور در این وضعیت بحرانی بخاطر ویروس منحوس کرونا  قصد دارند این نیروها که پارسال  از جذب آنها جلوگیری شد،‌ مجدد قصد دارند آنها را جذب نمایند.
به گزارش کبنا، در تاریخ ( 31 فروردین ماه 99 ) نامه‌ای با امضاء هوشنگ سیاوش معاون بهزیستی به دست برگریزان رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد می‌رسد که افراد به نام‌های (ز-م-ز-ط-س-ع-ز-د) برای دوره مهارت آموزی معرفی می‌شوند جهت کار در مرکز اورژانس دنا و بر روی کار آنها نظارت دقیق صورت بگیرد. این در حالی است که بنا به اطلاعات موثق کبنانیوز و به گفته برخی از متقاضیان بر پروتکل برگزاری آزمون ایراد هست. لازم به این توضیح است که افراد ذکر شده از اقوام درجه یک مسئولان ارشد بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند. دختر، داماد و خواهر مسئولان بهزیستی بدون هیچ گونه آزمون و رعایت ضوابط قانونی و بعضاً پارتی بازی وارد این دستگاه دولتی شده‌اند
کبنانیوز آمادگی انتشار جوابیه مسئولان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

 


کد مطلب: 422566

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422566/مسئولان-شفاف-سازی-کنند-بکارگیری-بدون-ضابطه-اداره-کل-بهزیستی-کهگیلویه-بویراحمد-جولان-دختر-داماد-شوهر-خاله-خواهر-زن-اداره

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1