تاریخ انتشار
جمعه ۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۲۲۵۴۶
کبنا از جلسه مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

دوگانگی صحبت‌های مشاور و معاون در حضور استاندار / التماس‌های کلانتری از مردم و مسئولان / یک نفر 120 نفر را در جشن عروسی به کرونا مبتلا کرد / ماسک ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد

۰
دوگانگی صحبت‌های مشاور و معاون در حضور استاندار / التماس‌های کلانتری از مردم و مسئولان / یک نفر 120 نفر را در جشن عروسی به کرونا مبتلا کرد / ماسک ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد
کبنا ؛ستاد مدیریت استانی و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (جمعه 6 خرداد ماه 99) ستاد مدیریت استانی و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های گچساران و لنده به صورت ویدئو کنفرانسی نقطه نظرات خود را ارائه دادند که در ادامه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فعلاًها ما باید با کرونا زندگی کنیم، افزود: در سفری که به شهرستان گچساران داشتم، وقتی نگاه می‌کردم، می‌دیدم افراد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنار هم می‌ایستادند. و این در حالی است که تجمع‌ها عامل اساسی شیوع کرونا است.
وی خطاب به فرماندار گچساران گفت: مسئولان شهرستان گچساران هر گونه محدودیتی را که لازم بدانند، ما هم حمایت می‌کنیم.
موسوی فرماندار لنده در این جلسه گفت: بیش از 700 نمونه گرفتیم که از این تعداد، جواب بیش از 630 نمونه را دریافت کردیم که شهرستان لنده، 79 بیمار کرونایی دارد که 39 از آنها در قرنطینه خانگی هستند.
فرماندار لنده گفت: با توجه به فرهنگ که حاکم است، عروسی‌ها و مراسم ختم سبب افزایش آمار بیماران کرونایی ما شده است.
وی تصریح کرد: علی رغم تذکرات در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع‌های غیرضروری، اما مردم متأسفانه رعایت نمی‌کنند.
 فرماندار لنده از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا محدودیت را برگردانیم و افزود: به ادارات تاکید کردیم که پروتکل‌های بهداشتی را حتماً رعایت کنند و از حضورهای غیرضروری در ادارات هم گرفته شود.
وی افزود: ما حتی برنامه‌های دهه کرامت را تعطیل کردیم. اما بزرگترین مشکل ما آمد و رفت مردم به استان خوزستان است، اگر امکان باشد با استاندار خوزستان مکاتبه‌ای در این باره انجام بگیرد که جلوی آمد و رفت های مردم به این استان گرفته شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرماندار لنده گفت: از تمام ظرفیت ستاد ملی مبارزه با کرونا استفاده کنید.
وی افزود: عروسی به مثابه مرگ است و در یک مراسم عروسی 120 نفر به بیمار کرونا مبتلا شدند. و این معنا ندارد برای دفن فردی، جان ده‌ها نفر دیگر را به خطر بیندازیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که با پیک خطرناک کرونا روبرو نشویم. اگر ما هم رعایت نکنیم، شاید مرگ ده‌ها نفر را شاهد باشیم و در صورت شیوع گسترده آن بیمارستان‌های ما حتی جوابگو نیستند. پس لازم است که مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
حسین کلانتری خطاب به مردم گفت: عزیزان من، برادران و خواهران من، من نوکر شماها هستم، اما رعایت کنید. وقتی بیرون می‌روید، ماسک بزنید، بهداشت را رعایت کنید. اگر رعایت نکنید، این احتمال دارد در صورت فراگیر شدن این بیماری، بیمارستان‌ها، بخش ICU و تخت‌های ما جوابگو نباشند.
موسوی مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان نیز در این جلسه گفت: گویا مردم هنوز موضوع کرونا را خیلی جدی نگرفته‌اند.
وی با بیان اینکه بیشترین بیماران کرونایی در تجمع‌ها مبتلا شدند، اظهار کرد: باید برای برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم چاره اندیشی شود و محدودیت‌های سختگیرانه اعمال شود.
وی گفت: بنده معتقدم که باید محدودیت‌ها برگردانده شود. همچنین باید مجدداً برای بازگشایی‌ها فکر دیگری کرد، شاید به اصناف، کسب و کار ضربه وارد شود، اما چاره‌ای نیست.
 بانشی معاون شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 4 هفته پیش یک سیر صعودی داریم و به نظرم وارد پیک شده‌ایم. ما باید هوشیار باشیم، اما نباید خیلی هم نگران باشیم.
وی افزود: ناگزیر هستیم که با این ویروس بجنگیم و زندگی با آن را یاد بگیریم.
بانشی گفت: برگشت به محدودیت‌های اولیه کار اشتباهی است و نباید به سمت آن برگردیم. ما در هفته‌های اول محدودیت‌های داشتیم که نتیجه خوبی هم داشت. اما باید تا کی این محدودیت‌ها ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه روند استان ما تا حدودی خوب است، گفت: ما در محاصره استان‌های هستیم که وضعیت قرمزی دارند. و رعایت اصول بهداشتی کاملاً ضروری است. مردم بدون ماسک و دستکش بیرون نیایند و طرح فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند. از حضور در جشن های عروسی و مراسم ختم پرهیز شود.
 پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان‌های مجاور استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، احتمال هست که وضعیت استان هم قرمز شود. البته تعداد مواردی که علامت دار بودند و نیاز به بستری بودند از توان ما خارج نشده است. قبل از این وضعیت تعداد افراد بستری شده ما بین 12 تا 16 نفر بوده، الان متوسط 32 نفر است. و حدود دو برابر شده است. در بخش ICU ما یک یا دو نفر بستری می‌شدند، اما الان به 5 نفر رسیده است.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت قرمز نرسیده است اما در وضعیت هشدار است. اما اگر کنترل نکنیم و اصول بهداشتی رعایت نشود، دیگر مدیریت این بیماری از دست ما خارج می‌شود و ما باید به دنبال این ویروس بدویم.
یزدان پناه بیان کرد: از لحاظ شیوع بیماری در استان، تقریباً 220 در یک صد هزار نفر است. بیشترین شیوع را الان ما در شهرستان لنده، بعد از این در شهرستان باشت، چرام و گچساران داریم. این 4 شهرستان از میانگین کشوری بالاتر هستند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه نکات مهمی را به مدیران، مسئولان و مردم گفت: تکلیف همه ما این است تا آخرین لحظه تلاش کنیم. و از مردم می‌خواهم که همکاری کنیم تا از این پیک عبور کنیم.
وی گفت: اگر می گوئیم که ماست اجباری شود در هنگام ورود به ادارات و محیط‌های عمومی باید ماسک ارزان در اختیار مردم هم قرار بگیرد. سازمان صمت این موضوع را دنبال کند.
 کلانتری با تاکید بر راه اندازی ایستگاه‌های آموزشی و هشدار دهنده در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: در ادارات استان تلاش شود که کار مردم در همان میز خدمت انجام بگیرد و سعی کنید جلوی درب هر اداره وسایل بهداشتی، ژل بهداشتی و... فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1