تاریخ انتشار
جمعه ۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۲۲۵۴۵
پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد:

آخرین وضعیت آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / بیشترین شیوع بیماری در لنده، باشت، چرام و گچساران / کرونا یاغی شده است

۰
آخرین وضعیت آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / بیشترین شیوع بیماری در لنده، باشت، چرام و گچساران / کرونا یاغی شده است
کبنا ؛ستاد مدیریت استانی و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (جمعه 6 خرداد ماه 99) ستاد مدیریت استانی و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، گفت: تاکنون 38 هزار نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های کل مراجعه کنندگان سرپایی ما بوده‌اند. کل افراد بستری در بیمارستان ما 2220 نفر بودند و افرادی که در بیمارستان‌ها بستری و ترخیص شدند، 2120 نفر بودند.
وی در ادامه افزود: تقریباً روزانه 37 نفر بستری و یا ترخیص می‌شوند. کل افراد بستری در بیمارستان‌ها (مشکوک و یا قطعی) در حال حاضر 100 نفر است.
یزدان پناه گفت: بیمار کرونایی بستری شده 32 نفر هستند. تعداد افراد بستری در بخش‌های ویژه با تست مثبت 5 نفر می‌باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد تست‌های ارسالی که پاسخ آنها دریافت شده است، 16 هزار تست می‌باشد. بهبودیافتگان کامل 988 نفر می‌باشد و تعداد فوت شدگان هم 13 نفر است.
وی آمار شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را به تفکیک به شرح زیر اعلام کرد و گفت: شهرستان بویراحمد بیشتر موارد مثبت را دارد. گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده، بهمئی و باشت به ترتیب بیشترین آمار کرونا را دارند و شهرستان دنا کمترین آمار را دارند.
یزدان پناه گفت: امروز 188 نمونه را ما دریافت کردیم، که 13 درصد از آنها مبتلا به کرونا بودند و بیشترین موارد هم مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است. 50 درصد بیماران مربوط به شهرستان بویراحمد است.
وی گفت: شهرستان گچساران و چرام وضعیت نارنجی دارند و پرخطر هستند. بقیه شهرستان در وضعیت سفید هستند. شهرستان بویراحمد هم در وضعیت زرد و نزدیک به خطر است. درصد نمونه‌های مثبت نسبت به قبل از 10 خرداد که 5 تا 8 درصد بوده، و از 10 خرداد به بعد 12 تا 20 درصد مثبت بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان‌های مجاور استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، احتمال هست که وضعیت استان هم قرمز شود. البته تعداد مواردی که علامت دار بودند و نیاز به بستری بودند از توان ما خارج نشده است. قبل از این وضعیت تعداد افراد بستری شده ما بین 12 تا 16 نفر بوده، الان متوسط 32 نفر است. و حدود دو برابر شده است. در بخش ICU ما یک یا دو نفر بستری می‌شدند، اما الان به 5 نفر رسیده است.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت قرمز نرسیده است اما در وضعیت هشدار است. اما اگر کنترل نکنیم و اصول بهداشتی رعایت نشود، دیگر مدیریت این بیماری از دست ما خارج می‌شود و ما باید به دنبال این ویروس بدویم.
یزدان پناه بیان کرد: از لحاظ شیوع بیماری در استان، تقریباً 220 در یک صد هزار نفر است. بیشترین شیوع را الان ما در شهرستان لنده، بعد از این در شهرستان باشت، چرام و گچساران داریم. این 4 شهرستان از میانگین کشوری بالاتر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1