کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد

5 تير 1399 ساعت 21:58

همزمان با هفته قوه قضائیه و دهه پر خیر و برکت کرامت و با حضور اعضاء شورای قضایی استان تعداد ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد شدند.


همزمان با هفته قوه قضائیه و دهه پر خیر و برکت کرامت و با حضور اعضاء شورای قضایی استان تعداد ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد شدند.
به گزارش کبنا، در این آئین که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه و بزرگداشت دهه کرامت در کانون اصلاح و تربیت یاسوج برگزار شد با حضور اعضاء شورای قضایی و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان تعداد ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.


اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام شهدا خصوصاً شهیدان والامقام دستگاه قضا شهید آیت الله دکتر بهشتی، شهید قدوسی و شهید لاجوردی، مأموریت نظام ندانبانی اسلامی را در دوران تحول دستگاه قضا بر محور بازپروری زندانیان، بازسازی شخصیت آنان و بازاجتماعی کردن افراد دانست و اظهار داشت: در این خصوص با ارائه برنامه های فرهنگی و تربیتی، خدمات مددکاری، روانشناسی و بهداشتی درمانی و تقویت باورهای دینی و مذهبی زندانیان توفیقات خوبی در سطح زندان های استان داشته ایم.
وی رسیدگی به معیشت خانواده زندانیان و دعوت از مسئولین ارشد استان جهت بازدید و اطلاع از مشکلات فراروی این قشر در معرض آسیب را از ابتکارات جدید در زندان های استان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه همه مسئولان عالی استان از این طرح استقبال و تا کنون از تعدادی خانواده سرکشی و سبدهای حمایتی به آنان داده شده است. نائب رئیس ستاد دیه استان با اظهار رضایت از عملکرد خوب ستاد دیه استان میزان بدهی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمدی که در این روز آزاد شدند را بالغ بر ۷/۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با مداخله رؤسای زندان ها و مددکاران و خصوصاً شورای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه و همکاری شکات و طلبکاران مبلغ ۷ میلیارد تومان آن تخفیف و رضایت گرفته شد و مابقی از طریق تسهیلات ارزان قیمت بانک های عامل و حمایت مادی و معنوی ستاد دیه کشور تأمین، پرداخت و این افراد آزاد شدند. جمیاری عضو شورای قضایی استان از همکاری، همراهی و تعامل رئیس کل دادگستری استان و دیگر مسئولین قضایی در جهت اعطاء رفاهیات و تسهیلات قضایی به زندانیان و کاهش چشمگیر جمعیت کیفری زندان ها قدردانی نمود.
دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان نیز در این دیدار فضای حاکم در زندان های استان را آرام و امن همراه با کار جهادی توصیف کرد و با ابراز رضایت از پیگیری دلسوزانه مدیرکل و دیگر مسئولین زندان ها در حل مشکلات قضایی و توجه به رفاهیات زندانیان، اظهار داشت: برای حمایت و کمک به زندانیان بالاخص زندانیان جرائم غیر عمد همین بس که مدیر کل زندان ها و مجموعه او سعی کرده است در تمام مناسبت ها برنامه آزادسازی داشته باشد و تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کنند که این اقدامات کم نظیر است.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها از اصول مدیریت تحول در دستگاه قضا و از مطالبات مسئولان عالی قضایی و نیز انتظارات مردم است که با همکاری خوب و مطلوب زندان ها و دادگستری شاهد مرخصی های زندانیان و پایان حبس های فراوانی بوده ایم که این نشان از رأفت و توجه به کرامت زندانی و در نتیجه کاهش جمعیت کیفری زندانیان دارد.
وی در ادامه به سیاست ریاست جدید سازمان زندان ها بر اشتغال پایدار زندانیان اشاره نموده و افزود: با مشاهدات خود از زندان های استان شاهد حرفه آموزی و اشتغال مددجویان بوده ایم که امیدواریم با تداوم آموزشهای حرفه آموزی ، تولید و اشتفال زندانیان زمینه ای فراهم شده که زندانیان پس از آزادی با اشتغال به کار، بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.
در پایان این آئین با اهداء گل همراه با برگه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.


کد مطلب: 422515

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422515/آزادی-۱۲-زندانی-جرائم-غیرعمد-زندان-های-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1