کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستار هدایت خواه خبر داد:

کاروان زیر سایه خورشید در راه کهگیلویه و بویراحمد

5 تير 1399 ساعت 21:52

دبیر دفتر کانون‌های خدمت رضوی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ برنامه در قالب هفتمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید در استان برگزار می‌شود.


دبیر دفتر کانون‌های خدمت رضوی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ برنامه در قالب هفتمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید در استان برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا، ستار هدایت خواه ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۱ عنوان برنامه‌های همزمان با حضور خدام رضوی در سطح مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.
 هدایت خواه تصریح کرد: به رسم هر ساله در دهه کرامت خدام امام رضا (ع) در کشورها و استان‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند. در ۲۷ کشور و تمام استان‌ها امکان زیارت از دور با این حرکت فراهم شده است.
 وی ابراز داشت: هفتمین سالی است که خدام امام رضا (ع) به استان می‌آیند و دل‌ها را به یاد و نام امام رضا (ع) نورانی می‌کنند.
 هدایت خواه تبیین و ترویج سیره نبوی در میان مردم را از دیگر ظرفیت‌های این برنامه دانست.
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های دهه کرامت و هفتمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید پرداخت و گفت: به رسم هر ساله در دهه کرامت خدام امام رضا(ع) به همراه پرچم متبرک در استان‌ها و کشورها مختلف حضور پیدا می‌کنند که تاکنون در ۳۱ استان و ۲۷ کشور جهان حضور پیدا کرده‌اند.
دبیر دفتر کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد به اهداف این حرکت نورانی در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این برنامه زیارت اربعید برای کسانی است که فرصت زیارت نزدیک حرم امام رضا(ع) را ندارند، علاوه بر این هدف دیگر است که عطر و بوی رضوی در سراسر عالم گسترش پیدا کند و سیره امام رضا ترویج و گسترش داده شود.
وی عنوان کرد: این خدام غروب هفتم تیر وارد استان می‌شوند و در روزهای هشتم و نهم در یاسوج برنامه اجرا می‌کنند، روز نهم تیر ماه خدام میهمان مردم چرام هستند،  ۱۰ تیر در دهدشت عصر همان روز در سوق و ۱۱ تیر ماه در گچساران هستند و مجددا دوازدهم و سیزدهم تیر ماه به یاسوج برمی‌گردند و  ۱۴ تیر یاسوج را ترک می‌کنند.
وی با بیان اینکه به دلیل کرونا برنامه‌ها محدود شده است، افزود: ۲۰ عنوان در قالب ۷۰ برنامه از غبارروبی گلزار شهدا تحت عنوان یاران آفتاب، جشن ازدواج زوج‌های جوان، دیدار با قضات، دیدار با ورزشکاران و قهرمانان، خیرین و کارکنان صدا و سیما، حضور در نماز جمعه، دیدار با پرسنل بیمارستان، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدا، جشن دختران، دیدار با بیماران زمین‌گیر، گروه‌های جهادی و دیدار با علما از جمله این برنامه‌هاست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند.
وی بیان کرد: اعضا و خدام کاروان زیرسایه خورشید قبل از حضور در استان تست کرونا می‌دهند و  هر شب وسایل این کاروان باید ضدعفونی شوند. بوسیدن و دست دادن و لمس پرچم ممنوع است و سایر ضوابط بهداشتی هم باید رعایت شود.
این مسوول خاطرنشان کرد: تجلیل از خادم یاران و فعالان عرصه سلامت، تجلیل از کسانی که رزمایش همدلی و همیاری مشارکت کردند از دیگر برنامه‌های این کاروان است،ضمن اینکه۲۰ هزار بسته گوشت مرغ در حواشی شهرهای بزرگ بین نیازمندان توزیع می‌شود و برنامه‌های متعدد فرهنگی در فضای مجازی و سایر برنامه‌های انجام خواهد شد.


کد مطلب: 422514

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422514/کاروان-زیر-سایه-خورشید-راه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1