تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۲۲۵۰۸
پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیح می‌دهد

رونمایی از چهره متفاوت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / پیدا شدن کرونای نادر در یک خانواده / سایه مرگ بر سر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

۸
۳
رونمایی از چهره متفاوت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / پیدا شدن کرونای نادر در یک خانواده / سایه مرگ بر سر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مورد نادری از بیماری کرونا توضیحاتی ارائه کرده است.
به گزارش کبنا،  پرویز یزدان‌پناه به مورد نادری از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در یکی دو هفته اخیر در خود شهر یاسوج خانواده‌ ۴ نفر بودند که دو ماه پیش به کرونا مبتلا شدند و دوباره باز همان خانواده مجددا به کرونا مبتلا شدند که مرحله دوم شدیدتر از مرحله اول کرونا است که مورد نادری از بیماری کرونا است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دلیل این مورد نادر را عدم ایمنی سیستم این افراد دانست و افزود: ایمنی در سیستم بدنی این افراد ایجاد نشده و از فرد مبتلا به کرونا، بیمار شدند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توپوگرافی افرادی که به کرونا مبتلا شدند مشخص شده اما هنوز اطلاعات کاملی نداریم، عنوان کرد: در مقطعی علت آلودگی، اداراتی بودند که شلوغ بوده، مواردی اصنافی که رعایت نکردند و پاساژها بوده و در مقطعی هم مراسمات و عروسی‌ها بوده که نشان می‌دهد ویروس به جاهای مختلف حمله می‌کند.
این مسوول در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: از اسفند که بیماری شیوع پیدا کرد تا ۱۰ اسفند هفتگی بین ۳۰ تا ۷۰ یا ۸۰ بیمار کرونایی داشتیم اما از ۱۰ خرداد تاکنون روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی می‌شود.
یزدان‌پناه با بیان اینکه در یک یا دو هفته اخیر تعداد و درصد ابتلا به کرونا افزایش داشته افزود: قبلا از هر ۱۰۰ نمونه آزمایشگاهی ۵ تا ۸ مورد مثبت بود اما در حال حاضر از ۱۰۰ نمونه موارد مثبت ۱۲ تا ۲۰ مورد است که ابتلا به کرونا در استان ۳ برابر افزایش یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روزانه در بیمارستان‌های استان ۱۲ تا ۱۴ بیمار کرونایی داشتیم اما هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ۳۱ نفر هستند.
دبیر ستاد استانی کرونا در ادامه با بیان اینکه چند هفته گذشته به ندرت بیمار کرونایی در آی.سی.یو داشتیم افزود: در حال حاضر ۵ بیمار در آی.سی.یو داریم و در ۱۰ روز اخیر ۴ نفر به تعداد قربانیان کرونا اضافه شده است. هر چه جلوتر می‌رویم احتمال افزایش افراد علامت‌دار نیاز به بستری افزایش پیدا می‌کنند که گاهی آی.سی.یو جوابگو نیست و با این شرایط شاهد مرگ همشهریانمان خواهیم بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تا مردم مشارکت نکنند سلامت ارتقاء نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: مردم بدانند نهادها دولتی مسوول آگاهی‌رسانی، تامین بیمارستان، پزشک، دارو و سایر امکانات درمانی هستند و رعایت مسائل بهداشتی بر عهده خود آنها است.
یزدان‌پناه عنوان کرد: مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در موارد غیرضرور از خانه خارج نشوند و اگر نیاز به خروج از خانه بود حتما ماسک استفاده کنند که در ۷۰ تا ۹۰ درصد استفاده از ماسک جوابگو است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مجرد
Iran, Islamic Republic of
عروسبل تعطیل کنیت تا مردم و کشتن ندادین !
Iran, Islamic Republic of
وقتی هیچگونه قانون درست و سختگیرانه اعمال نمیشه هممون باید کرونا بگیریم
یار غار
Iran, Islamic Republic of
والا عروسیله تعطیل نیکنن تو همه مون کرونا بگریم!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
کاش گفته می شد چرا و چطور این خانواده مجدد بیمار شدند
با سهل انگاری کادر درمانی بیمارستان امام سجاد و عدم پاسخگویی نسبت به وضعیت حاد و بد بیمار بخش داخلی و مخفی کاری خانواده بیمار کرونایی این خانواده که برای پیگیری درمان دیگری مراجعه کرده بودند مجدد مبتلا شدند
Iran, Islamic Republic of
چرا تعداد مبتلایان رو اعلام نمیکنید؟همین باعث شده مردم فکر کنن کرونا از بین رفته و بیخیال این موضوع شدن...باید امار روزانه رو اعلام کنید و مردم رو درجریان بذارید دلیل عدم اینکار معلوم نیست اخه چی رو میخاید مخفی کنید؟
الهه
Iran, Islamic Republic of
حتما بار اول سرما خردنه فکر کردینه کرونا گروتنه😂
امین
Iran, Islamic Republic of
مه خنده داره؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
اقای یزدانپناه مگر یادت رفته در ایام کرونا پرستارهای مظلومی که از محل کار خود تسویه گرفتند جهت کمک به درمان این بیماران اما در پایان پشتشونو خالی کردید این کار فراموش نخواهد شد در ذهن این عزیزان من فرزندم به کرونا مبتلا بود خودم جرات نزدیک شدن نداشتم اما میدیدم که چطور اینها پای کار بودند گریه تنها ارادتی بود که هنگام مواجه با اینها داشتم چون کاری ازم ساخته نبود چرا پیگیر استخدام این افراد نیستی/؟ بدان درصورت حل مشکل این عزیزان در دوران مدیریتت برایت جاودان خواهد ماند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1