کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وحید محمدی تبار تشریح کرد:

چه کسی مسئول مستقیم در آتش سوزی های منابع طبیعی است؟ / سامانه ۱۵۰۴ برای گزارش آتش سوزی

5 تير 1399 ساعت 10:40

به وقت آتش سوزی مردم باید با شماره ۴ رقمی ۱۵۰۴ تماس بگیرند و منابع طبیعی شهرستان محل آتش سوزی موظف است وارد عمل شود و تمام امکانات را به کار گیرد و اگر نهایتاً امکانات منابع طبیعی شهرستان و نیروی انسانی شهرستان جوابگوی کنترل آتش نبود، بلافاصله با فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورای مدیریت بحران تماس بگیرد.


وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در زمان آتش سوزی و همچنین آتش سوزی لوداب توضیحاتی ارائه داد که شرح آن آمده است.
در هر آتش سوزی چه کسی مسئول مستقیم آن است؟ آتش سوزی دو مسئول مستقیم دارد. در مناطق حفاظت شده و حیات وحش همانند خائیز، دنا و دیل و … به عهده محیط زیست استان و شهرستان است. در سایر نقاط، مسئولیت مستقیم و عملیات اطفاء حریق مراتع، جنگل‌ها و منابع ملی متوجه منابع طبیعی و آبخیزداری استان و ادارات شهرستان می‌باشد
ادارات دیگر و فرماندار چه زمانی وارد عمل می‌شوند؟ به وقت آتش سوزی مردم باید با شماره ۴ رقمی ۱۵۰۴ تماس بگیرند و منابع طبیعی شهرستان محل آتش سوزی موظف است وارد عمل شود و تمام امکانات را به کار گیرد و اگر نهایتاً امکانات منابع طبیعی شهرستان و نیروی انسانی شهرستان جوابگوی کنترل آتش نبود، بلافاصله با فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورای مدیریت بحران تماس بگیرد و فرماندار موظف است کلیه امکانات نهادهای اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان، شهرداری و نهادهای انقلابی و بسیج را ساماندهی کند و در اختیار منابع طبیعی برای اطفاء حریق قرار دهد.
لذا اگر در شهرستان امکانات و نیروی انسانی شهرستان جوابگوی حجم آتش نبود، فرماندار محترم باید بلافاصله با مدیریت بحران استان تماس و درخواست کمک کند و بلافاصله ما هماهنگی لازم را با سایر دستگاههای استانی و ما همچنین باید امکانات همانند بالگرد و غیره را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم و اعلام نتیجه و مدیریت کنیم.
آتش سوزی لوداب در چه حالی است؟ در مورد آتش‌سوزی شهرستان بویراحمد (لوداب) دیروز شخصی با من تماس گرفتند و اعلام کردند که آتش سوزی در حوضه چرام است حقیر بلافاصله با فرماندار چرام تماس گرفتم و ایشان پس از بررسی اعلام نموده‌اند که در حوزه چرام نیست و در حوزه بویراحمد می‌باشد.
مجدداً با فرماندار بویراحمد و مدیرکل منابع طبیعی صحبت کردم و تا ساعت ۱ بامداد پیگیر موضوع بودیم، و از طریق منابع طبیعی دیشب حوالی ساعت ۲ بامداد آتش سوزی اطفاء کامل شد، ولی متاسفانه مجدداً آتش شعله‌ور شد و نهایتاً با مذاکراتی که با فرماندار محترم بویراحمد و مدیرکل منابع طبیعی داشتیم قرار شد اگر آتش سوزی کنترل نشود، اعلام نیاز برای بالگرد خواهیم کرد.
هماهنگی‌های لازم با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شده و مجوز بالگرد صادر شده است و اگر امشب اطفاء کامل نشود، بلافاصله تمام امکانات (اعم از بالگرد و تمام امکانات و نیروها) را تا اطفاء کامل بکار خواهیم بست
درصورت اطفاء کامل آتش، منابع طبیعی موظف است که ۴۸ ساعت منطقه را پایش کند تا آتش شعله‌ور نشود.
 


کد مطلب: 422486

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422486/کسی-مسئول-مستقیم-آتش-سوزی-های-منابع-طبیعی-سامانه-۱۵۰۴-گزارش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1