تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۵۳
کد مطلب : ۴۲۲۴۸۳
در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فاجعه گرایش تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد / والدین کتب درسی فرزندشان را فراموش نکنند

۱
۰
فاجعه گرایش تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد / والدین کتب درسی فرزندشان را فراموش نکنند
کبنا ؛نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احد جمالی معاون سیاسی استاندار و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست هادی زارع‌پور به موضوع پروژه مهر اشاره کرد و گفت: امسال به غیر از 5 کارگروه ذیل این پروژه به دلیل بیماری کرونا کارگروه بهداشت و سلامت نیز اضافه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از کارگروه‌ها سازماندهی نیروهای آموزشی است که هر ساله 12 هزار نفر از همکاران آموزشی را سازماندهی می‌کنند.
وی با بیان این که در کل استان 3 هزار و 40 مدرسه داریم افزود: همچنین باید برش استانی سال تحصیلی مطابق با برنامه ششم توسعه و سند تحول تهیه و تدوین و به وزارت ارسال شود که امسال نیز به مانند سال های گذشته اولین استانی بودیم که این برش استانی را تهیه کردیم در حالی که در سال گذشته جز 3 استان اول کشور بودیم.
زارع‌پور گفت: برای امسال 202 برنامه با 732 فعالیت در برش استانی سال تحصیلی در نظر گرفته‌ایم که تا سطح مدرسه این فعالیت‌ها محقق می‌شود.
وی از دیگر الزامات پروژه مهر را پایگاه‌های سنجش سلامت دانست و گفت: هر ساله کلیه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی سنجش سلامت می‌شوند و امسال پیش بینی ما بیش از 15 هزار دانش‌آموز پایه اولی است که تا شهریورماه کار سنجش آن‌ها صورت می‌گیرد و 12 پایگاه ثابت و سیار ما از 15 تیر کار خود را آغاز خواهند کرد.
وی در خصوص ثبت‌نام کتب تحصیلی هم گفت که زمان خیلی کم است و برخی دانش‌آموزان در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند که والدین باید هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند و تعداد آن‌ها در همه پایه‌های تحصیلی 5 هزار و 35 نفر است.
زارع‌پور به موضوع هدایت تحصیلی در استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 24 درصد از دانش‌آموزان در فنی و حرفه‌ای درس می‌خوانند که درصد پایینی است امسال پیش‌بینی می کنیم که 6 درصد به آن‌ها اضافه شود.
وی ادامه داد: در تجربی 31.99 درصد از دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند و 4 درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
این مسوول گفت: در رشته ریاضی فیزیک تنها 2.64 درصد از دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند که وضعیت اصلا مناسب نیست و در ادبیات و انسانی 40.33 درصد هستند که رقم بسیار بالایی است.
احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار این رقم‌ها را یک فاجعه دانست و گفت:  توسعه رشته های فنی وحرفه ای برای ارتقاء مهارت آموزی وفراهم شدن شرایط اشتغال یک ضرورت ومستلزم همکاری ادارات،نهادها ،دستگاههای اجرایی وخانواده هاست.
احد جمالی گفت: کارگروه تخصصی ویژه برای ارتقاء درصد رشته های فنی وحرفه ای وریاضی در استان ایجاد وبرای تأمین زیرساختها برنامه ریزی می شود.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 78.202 هزار دانش‌آموز معادل 53 درصد در شبکه آموزشی شاد عضو شدند. میزان عضویت مدیران مدارس به شبکه شاد در دوره ابتدایی و متوسطه اول هر کدام 98 درصد و در دوره متوسطه دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش هر کدام 100 درصد است.
هادی زارع‌پور با اشاره به اینکه 812 روستا از زیرساخت‌های اینترنتی محروم هستند، گفت: 108 مدرسه استان به تازگی به شبکه اینترنت و زیرساخت‌های آن متصل شدند و تا پایان شهریور امسال همه مدارس باید به شبکه زیرساخت متصل شوند.
وی با اشاره به دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از شبکه شاد محروم شدند، افزود: در دوره ابتدایی 17 هزار و 322 دانش‌آموز معادل 20.31 درصد، دوره متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش 15 هزار و 938 نفر که در مجموعه 33 هزار و 260 دانش‌آموزان از دسترسی به شبکه اینترنتی محروم هستند که معادل 23 درصد است.
این مسوول نداشتن گوشی هوشمند را از دیگر مشکلات دانش‌آموزان برای استفاده از شبکه آموزشی شاد عنوان کرد و افزود: در دوره ابتدایی 26 هزار و 387 نفر معادل 30.92درصد و در متوسطه اول، دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش 18 هزار و 552 نفر  فاقد تلفن همراه هوشمند هستند که در مجموعه 44 هزار و 938 نفر معادل 53 درصد از دسترسی به شبکه شاد به این دو دلیل محروم بودند.
در ادامه جواد غلامپور مدیرکل فناوری ارتباطات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 70 درصد روستاهای استان به شبکه اینترنت دسترسی دارند،گفت: برای اثبات این موضوع هر زمان که آموزش و پرورش بخواهند به صورت تلفنی و مجازی وضعیت روستاها از حیث اینترنت بررسی می‌شود.
وی بیان کرد: تا آخر امسال تمام روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اینترنت متصل می‌شوند که تلاش حوزه فناوری اتصال این روستاها تا پایان هفته دولت است.
سید محمدهادی امیری مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با اشاره به عدم همکاری مدیران مدارس گفت: امیدواریم با اتصال روستاهای 20 خانوار به شبکه اینترنت مشکلات دانش‌آموزان در این مناطق رفع شود.
 با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیش‌بینی‌ها مبنی بر مجازی برگزار شدن کلاس‌های درس، ضروری است مسوولان هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل نبود زیرساخت‌های اینترنتی در استان اقدام کنند.
بنا بر این گزارش، همچنین هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: رئیس مجمع خیرین استان انتخاب شد.

زارع‌پور گفت: بر این اساس و با رای مجمع خیرین استان جبار کیانی به عنوان رئیس هیات امنا و و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.











 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
از زمانی زارع پور مدیر کل شده درصد فنی و حرفه ای و کاردانش از ۲۱ درصد بالا نرفته هرسال هم میگه ۵درصد یا ۶درصد باید اضافه بشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1