کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنانیوز گزارش می‌دهد

عملکرد شتاب زده در تغییر مدیران کهگیلویه بزرگ / خدشه به استقلال مدیریتی/ لزوم ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد

4 تير 1399 ساعت 12:12

هر چند تغییر مدیران امری معمول است، با این حال مردم خواستار جایگزینی افرادی شایسته تر از افراد قبلی هستند که توان حل امور به بهترین نحو را داشته باشند، و اگر چنین فرد شایسته ای جایگزین نمی شود، جایگزینی چه معنایی دارد؟


تغییر و تحول در سیستم مدیریتی دستگاه های اجرایی یک امر معمول است، اما تغییری که در آن، فرد جایگزین، فردی بهتر و شایسته تر و یا در سطح مدیر قبلی باشد، در غیر اینصورت باعث افزایش نارضایتی عمومی و کاهش اعتماد به سیستم اداری خواهد شد.
سینایی فعال رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در مطلبی آورده است؛ این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییرات مدیریتی در حال وقوع است که زعم ان می رود که بیرون از نظر مدیران ارشد استانی و استاندار در حال انجام است و گویا دست نمایندگان استانی در میان است. این روزها در استان های مختلف دو قوه مقننه و مجریه تعاملات زیادی با هم دارند ولی این تعاملات در استان کهگیلویه و بویراحمد در حدی است که زعم آن می رود اصل شایسته سالاری را زیر سوال برده شده، و استقلال مدیریتی خدشه دار شده است. «اینها در حالی است که، وفنی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این استان وارد شد به ایجاد تعادل قدرت میان دولت و نمایندگان مجلس امیدوار بودیم»، کمااینکه کلانتری یکی از نخبگان شایسته وزارت کشور بوده، اما در دوره کنونی نیز تشنجات میان دو قوه در استان را شاهد هستیم و این اعتماد عمومی را نشانه می رود و در نهایت می بینیم که با تغییر اهداف، و اهمیت یافتن اهداف سیاسی، مسیر توسعه استانی و مردم هستند که ضربه نهایی را می خورند. در حالی که استاندار همواره شعار مبارزه با نگاه های قومیتی و سیاسی و شعار شایسته سالاری را می داد، اما در واقعیت امر، انگار سکان امور از دست نخبگان دولت خارج شده است و جای دیگری سکان را به دست گرفته است.  
هفته پیش مراسم تودیع و معارفه باسابقه ترین مدیر کهگیلویه و بویراحمد یعنی نورعلی کاظمی رئیس بهزیستی شهرستان لنده با حضور معاون حراست سازمان بهزیستی استان و فرماندار شهرستان لنده برگزار شد که بعد از رسانه ای شدن این خبر موجی از نارضایتی و نگرانی در بین مردم را بوجود آورده است.
مدیری که به گواه خود مسئولین استانی در تراز ملی فعالیت می کرد و بیشترین و صادقانه ترین خدمات را در طول این ۲۷ سال به جامعه هدف خود کرده است تا جایی که با رفتن وی، موجی از ناامیدی و نگرانی را برای این قشر ایجاد شده است.
تودیع با سابقه ترین مدیر استان به نظر می آید عجولانه، و نسنجیده بوده است که حتی واکنش لیدرهای نماینده شهرستان های چهارگانه را هم به همراه داشته است و معتقدند که این تغییر کاملا شتاب زده و به دور از شایسته سالاری بوده است .
باید ببینیم سکوت امام جمعه شهرستان، استاندار استان و رئیس سازمان بهزیستی استان چه توجیه و چه دلیلی دارد، نباید اجازه داد چنین اتفاقاتی به ایجاد یک رویه غیر معقول، غیر مرسوم و نامتعارف تبدیل شود که در شأن مدیران شهرستان نمی باشد.
به هرحال با تغییر رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده که در بین مردم، مسئولین و جامعه هدف این سازمان از محبوبیت بالا و مثال زدنی برخوردار بوده است و همیشه به عنوان یک مدیر دلسوز و خدوم از او یاد می شود،  هفتمین تغییر مدیریتی در سطح شهرستان های چهارگانه را تجربه کردیم. به نظر می آید این تغییر فضای تحولات مدیریتی در سطح شهرستان های چهارگانه را وارد مسیر تازه ای کرده است که شاید در بلند مدت آسیب های جدی به مدیریت استان وارد کند و این شائبه را بیشتر تقویت کند که عملا در سطح استان، مسئولان دخل و تصرفی در تغییرات مدیریتی نداشته اند و این نماینده مجلس است که با نگاه قومی سیاسی چنین تغییراتی را خواستار می شوند و تیر خلاص را بر پیکر نماینده عالی دولت در استان وارد می کنند.
هر چند تغییر مدیران امری معمول است، با این حال مردم خواستار جایگزینی افرادی شایسته تر از افراد قبلی هستند که توان حل امور به بهترین نحو را داشته باشند، و اگر چنین فرد شایسته ای جایگزین نمی شود، جایگزینی چه معنایی دارد؟


کد مطلب: 422455

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422455/عملکرد-شتاب-زده-تغییر-مدیران-کهگیلویه-بزرگ-خدشه-استقلال-مدیریتی-لزوم-ورود-استاندار-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1