تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۴۲۲۴۴۶
انصراف ۲ عضو کمیته تحقیق از ورود به تحقیقات /سوالات و ابهامات درباره پرونده تاجگردون همچنان باقیست؛

همه چیز در باره تأیید اعتبار نامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق / رأی مخفی به اعتبارنامه /فشاری به کمیسیون تحقیق وارد شد؟ + واکنش زاکانی به تأیید اعتبارنامه تاجگردون

۴۵
۴
همه چیز در باره تأیید اعتبار نامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق / رأی مخفی به اعتبارنامه /فشاری به کمیسیون تحقیق وارد شد؟ + واکنش زاکانی به تأیید اعتبارنامه تاجگردون
کبنا ؛
 بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران پس از حواشی بسیار زیاد امروز در کمیسیون تحقیق اعتبار نامه این نماینده مجلس به پایان رسید و در نهایت اعضای این کمیسیون بر اعتبارنامه این نماینده مجلس مهر تأیید زدند.
حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تاجگردون در گفت‌وگویی از جزئیات این جلسه روایت کرد و گفت قرار بر این شده است تعداد آراء موافقین و مخالفین علنی نشود. وی این را هم گفت که دو نفر از ۵ عضو بررسی پرونده اعتبارنامه از روند تحقیق خود را کنار کشیده بودند. 
مشروح گفتگوی با سخنگوی کمیسیون تحقیق پارلمان را در ادامه می‌خوانید؛

*رأی امروز کمیسیون تحقیق مجلس در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون به معنای رد تمامی ادعاهای معترضین است؟
مجلس شورای اسلامی در ابتدای کار است و بسیاری از نمایندگان مجلس هنوز درگیر مسائل مختلفی هستند که باعث می‌شود نتوانند تمام تمرکز خود را معطوف به کارهای محوله در کمیسیون‌های تخصصی کنند.
باید توجه کنیم اعضای کمیسیون تحقیق مجلس شورای متشکل از نیروهای حقوقی نیست تا بتوانند در خصوص مسائل به صورت تخصصی اظهارنظر کنند. در کنار این مسائل باید توجه کنیم که زمان برای بررسی موضوع پرونده آقای تاجگردون محدود بود؟
زمان کافی برای بررسی اعتبارنامه و اسناد معترضین را داشتید؟
طبق آئین نامه مجلس شورای اسلامی نمایندگان حاضر در این کمیسیون تنها ۱۵ روز مهلت داشتند تا موضوعات مرتبط با اعتبارنامه آقای تاجگردون را بررسی کنند. این مهلت قانونی حتی قابل تمدید نیز نبود.

نمایندگان حاضر در کمیسیون تحقیق با حجم بالایی از اسناد معترضان و شخص آقای تاجگردون مواجه شده بودند که مجموعه اسناد ارائه شده به بیش از هزار صفحه می‌رسید. بسیاری از اسناد ارائه شده در این مدت زمان قابلیت «راستی آزمایی» نداشتند. برای مثال تنها در یک مورد به چندین شرکت اشاره شده بود که به آقای تاجگردون نسبت داده بودند. واقعیت این است که چگونه می‌توان همین مورد ادعایی را به صورت موردی بررسی کرده و نتیجه آن را در عرض ۱۵ روز به تجمیع رساند.
*فضای کمیته اصلی برای بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون چطور بود؟ نظرات اعضا؟
بر اساس تصمیم کمیسیون قرار بود ۵ نفر به عنوان اعضای اصلی کمیته تحقیق فعالیت کنند که از همان ابتدا دو نفر وارد این موضوع نشدند و عملا کار توسط ۳ نفر پیش رفت.
*این افراد چه کسانی بودند؟
آقایان «میر تاج‌الدینی»، «کاظمی» و بنده(حجت الله فیروزی).
*بررسی حجم داده‌های ارائه شده برای شما ۳ نفر کار را سخت کرده بود؟
بله! البته تمام تلاش ما بر این بود که تمامی موارد مطرح شده را مورد بررسی قرار بدهیم، اما بنده انکار نمی‌کنم که سوالات و ابهامات زیادی در موضوع اعتبارنامه آقای تاجگردون به دلیل کمبود زمان بررسی باقی ماند.
بنده تأکید می‌کنم نمایندگان حاضر در این کمیسیون به دلیل «حجت شرعی» که بر گردن ایشان بود، موارد مهمی که باید در رأی‌گیری مدنظر قرار می‌دادند را بر اساس گزارشات نهادهای نظارتی لحاظ کردند. افکار عمومی باید اطمینان داشته باشد که کمیسیون تحقیق در موضوع اعتبارنامه آقای تاجگردون بر اساس زمانی که در اختیار داشت، تمام تلاش خود را به کار بست.
*در جلسه امروز چه تعداد از نمایندگان عضو کمیسیون تحقیق حضور داشتند؟
برای رأی گیری در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون ۱۲ نفر حاضر بودند. ۳ نفر از از اعضا نیز به دلیل حضور در حوزه‌های انتخابیه خود غیبت داشتند.
*اعتبارنامه آقای تاجگردون چند رأی موافق و مخالف داشت؟
رأی گیری به صورت مخفی برگزار شد و حاضرین بنا را بر این گذاشتند که تعداد آرا اطلاع‌رسانی نشود، زیرا این احتمال وجود دارد که بر تصمیم گیری سایر همکاران در صحن تاثیر بگذارد.
*آیا فشاری روی اعضای کمیسیون در زمان تحقیق وجود نداشت؟
بنده به صراحت این موضوع را رد می‌کنم و اطمینان می‌دهم تمامی اعضا در آرامش کامل و آزادی عمل به تحقیق خود پرداختند.
*پیش بینی شما از رأی نمایندگان در صحن مجلس چیست؟
در نخستین جلسه علنی مجلس در روزهای آینده گزارش کمیسیون تحقیق توسط بنده قرائت خواهد شد و اگر معترضین همچنان بر اعتراض خود باقی بمانند، موضوع ادامه حضور آقای تاجگردون در پارلمان دوباره به رأی گذاشته خواهد شد.
*چه نسبتی از نمایندگان می‌توانند بر ادامه حضور آقای تاجگردون مهر تأیید بزنند؟
باید ۵۰ درصد از نمایندگان به علاوه یک نفر موافق ادامه کار آقای تاجگردون باشند.


زاکانی همچنین در توئیتر نوشت: کمیسیون تحقیق مجلس در بررسی اعتبار نامه تاجگردون رفوزه شد.
نماینده قم از تائید اعتبارنامه منتخب گچساران انتقاد کرد و گفت: کمیسیون تحقیق مجلس در آزمونی بزرگ رفوزه شدد.
 علیرضا زاکانی در واکنش به تائید اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران نوشت: ‌در تایید تاج گردون، کمیسیون تحقیق مجلس در آزمونی بزرگ رفوزه شد که ان‌شاءالله رای نمایندگان درصحن، زشتی آن را بزداید.
در توسعه ‎فساد شبکه‌ای با سوءاستفاده از ویژگی‌های کمیسیون برنامه و بودجه، اقدامات ‎تاج گردون را می‌توان نمونه ای از نقش آفرینی ‎طبری با کارکردهای قوه قضاییه دانست.
Screenshot_20200623-200709_Twitter
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جانبازجنگ
Iran, Islamic Republic of
برادرجانبازآقای زاکانی خداقوت وخسته نباشی انشاالله نماینده یادشده درصحن علنی رای نمی آورد
محمد امینی
Iran, Islamic Republic of
اگر زاکانی جانباز هست ،، تاجگردون نه تنها جانباز هست بلکه رزمنده ، بسیجی ، برادر شهید بوده و تنها خادم و خدمتگزار مردم شهرش و کشورش می باشد .
آرش
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با رد صلاحیت تاجگردون ۹۰ درصد.در ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد کم بشه
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله که قبول میشه و دروغگویان و تهمت زدگان شرمنده آقای تاجگردون و مردم بشن
Iran, Islamic Republic of
شما ک نتونستی همه مدارک رو راستی آزمایی کنی چطوری فهمیدی ک مشکلی نداره و معترضان گفتن و اعتبارنامه اش رو تایید کردین؟؟
.د؟؟؟
وای بر شما..
ان شاالله که نمایندگان انقلابی در مجلس انقلابی هفته آینده ب شما و همفکران تان نشان خواهند داد که عدالت با مصلحت متفاوت است و ترس برایشان معنی و مفهومی ندارد...
من میگم اگر دنبال تحول اساسی هستید از ریاست محترم مجلس شروع کنید این دیدبان(توکلی)۳۰۰۰متر زمین شهرک غرب گرفته کارخانه لاستیک سازی جناب یزدی .املاک ورامین برادران لاریجانی و بقیه بزرگواران هم مثل خاندان هاشمی هم اقدام کنید
Iran, Islamic Republic of
چه خوب بود آقای زاکانی و توکلی با توجه به بررسی هایی که از طرف همفکرانشان انجام پذیرفته تمکین نمایند وگرنه خارج شدن ان ها از عدالت کاملا مبرهن خواهد بود
ونشانه بی قانونی ان ها برای همگان متصور خواهد گشت و قوم نجیب بر نسبت به ان ها بدبین خواهد گردید
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی وظیفه یک نماینده تفسیر قانون عادی است
نه قاضی دادگاه عمومی مجلس
هر روز یک نماینده را توبیخ می کنید
Iran, Islamic Republic of
سایت کبیانیوز همیشه مخالف تاجگردون بوده و هست بابا برین جم کنین تاجگردون تا خدا را دارد مطمن باشین که در همه مراحل موفق و پیروز هست به کوری چشم شماها تاجگردون پاک پاک پاک هست و این را هم ثابت کرده پس برین خدا جایی دیگه روزی شماها را بده بد صفتان و بد جنسان
Iran, Islamic Republic of
نماینده های ترسوی که خود را کنار کشیدند نیز باید به مردم معرفی شوند.تا از همین الان مجلس انقلابی خودی نشان داده باشد.
Iran, Islamic Republic of
واقعابراتون متاسفم باتاییدشدنش نشون دادین که همه چی دست خودتونه ومردم مسخره گرفتین بروبامجلست
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی عزیزوقتی ایناباهاش همدستن کاری ازدست کسی برنمیاد
Iran, Islamic Republic of
ماواگذارش میکنیم بخداکه جواب ظلم وبی عدالتی روبده
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بابا یارو ..خیلی ایشون با عبید زاکانی متفاوته..این کجا و آن کجا...تاج همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
زاکانی برو هیئت رئیسه ورئیس مجلس را هم بررسی کن جنابعالی وتوکلی دنبال چیزهای دیگری هستید برو درتهران وسایر کلان شهرها مردم چند درصد پای صندوق رای امدند شما نماینده اقلیت کمی ازمردم هستید شما صلاحیت نمایندگی راندارید مردم دست رد به سینه تان زد مفهوم انقلابی وولایگری را به نفع خودتان مصادره می کنید وبا این حربه رقیبتان را ازصحنه خارج می کنید این را یقین بدان که تشتت رسواییتان ازبام افتاده مردم روشن شدند اذنابتان در گچساران وباشت مورد نفرت وتنفر مردم هستند حتی هوادارانشان انها را لعن ونفرین می کنند به ظن خود دارید قضاوت می کنی مردم گچساران وباشت از رای پاکشان به نماینده شان با دل وجان محافظت می کنند وجود تو درمقابل مردم ...
Iran, Islamic Republic of
نفرمائید . نماینده لاکچری کجا و مردم پاک گچساران کجا .
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی بازی را تمام کنید.مردم کاری به بازیهای سیاسی شما ندارند انها اولویتهای دیگری دارند.شما چطور فکر میکنید بهتر از تمامی نهادهای نظارتی میدانید؟پرونده ی طبری جه ربطی به تاجگردون دارد چرا اسمان و ریسمان میبافید؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
خیلی امید داریم به مجلس ولی اگه اعتبارنامه آقای تاجگردون تایید بشه امیدمان به این مجلس هم از بین می ره و دم آقای زاکانی گرم که نفر اول مجلس بوده تا الان
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ماواگذارت میکنیم بخدا
مرد
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی گذارید یک نفر که در مجلس کار خود را درست انجام میدهد به کارش ادامه دهد.زنده باد تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
اونایی که بهش رای مثبت دادن ازخودتاجگردون بدترن مجلس .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عجب مثالی😂😯🤔😂
پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
قوم لر انتقام خود را از توکلی میگیرد
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
توکلی و زکاتی میگویند نفت کهگیلویه باید در دستان پسر خاله های آنها باشد و اب رودخانه باید به دریا بریزد اما قوم لر استفاده نکنند چون آنها حقی ندارند پس قوم لر هم باید فکری بحال خودتان کنند
Iran, Islamic Republic of
.چنین مجلسی که اینوتاییدکردن
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی عزیزاینامث ..
حسینی ازباشت
Iran, Islamic Republic of
.خود تو هم خاوری هستی همین خاوری قبلا خیلی خیلی نقش انقلابی گری ،بسیجی ومومنانه را بازی می کرد /شماها باید ترسید درلفافه چه کارهای که نمی کنید همانطور که اذناب ،یاران همفکرت در شهرستانهای گچساران وباشت برعلیه نماینده ما مردم این حوزه به تو وامثال تو گزارش میدهند .جناب این افرادی که به شماها گزارش وراپرت می دهند یقین بدان ازسوی مردم این خطه مطرود ومنفور می باشند اینها دنبال حب وبغض شخصی ومنافع کثیف سیاسی حزب وباند خود هستند مصالح ومنافع مردم درنگاه انها محلی از اعراب ندارد
عاصی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت آور است که زود شایعات را می پذیریم.حق الناس است.مگر شما قیامت ندارید اینقدر بدون دلیل به بندگان خدا تهمت می زنید! آیا فقط افراد خاصی تو این مملکت حق تنفس دارند؟ آقای تاجگردون هم جانباز،هم خانواده شهید و هم ولایت مدار است....چرا سند محرمانه وزارت اطلاعات به روزنامه ها درج پیدا می کند ؟ ایراد از کجاست؟!
Iran, Islamic Republic of
چی بگم بیچاره ما مردم معمولی
جانباز
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مرد عمل انشالله همچنان بتواند به مردم منطقه خدمت کند
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبیانیوز سلام خسته نباشین لطفا سعی کنین که هر اسمی را که افراد وارد میکنند را ثبت نکنین مثلا الان من اصلا چنین چیزی نگفتمه ولی به اسم من ثبت شده لطفا رعایت کنین
دختر بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاج گردون،به کوری چشم بد خواهان
Iran, Islamic Republic of
جهان نزاده است کشوری رامانند ایران را با در آمدهای تاریخی/و بامردان دولتی هزار چهره وسست کننده ... ایران زمین که روزگاری مهد تمدن کورشها وامیر کبیر ها ومصدق ها و...دل سوخته ایران زمین باشند نه تاراج کننده وبر باد دهنده که درود بر وطن پرستان باد.
دوگنبدان
United States
عملا بررسی نکردنه. یعنی در کشور همه کارل همیطو انجام ویبوو. یه سیل کردنه و بعدش هم رای‌گیری. و یو ایگون اصطلاحا
قطعا مجلس ردش ایکنه.
پناهی
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی اخه دیگه برای تمام مردم ایران مشخص شدکه شماوتوکلی کلا باایشان خصومت شخصی داری وگرنه مگه میشه طرف دودوره نماینده باشه وازنظرشمافاسدباشه ومردم بازم بهش رای بدن وشورای نگهبان هم که همه میدونندچقدسخت گیره ایشان راسه بارتاییدکنه ودرکمسیون تاییداعتبارمجلس که حضرت حجت الاسلام موسوی لارگانی اصولگراهم رئیسش بوده بازهم تاییداعتباربشه وبازم برای چندمین بارنظرشورای نگهبان راگرفتن ومثبت بشه وبازم شماباکینه ورزی اخطارقانون اساسی بدی وپرونده ایشان بره کمسیون تحقیق که تمامشون نمایندهای انقلابی هستندونامبردگان پس ازتحقیق فراوان بازم به موردفسادی نرسیدن وتاجگردون راتاییدکردن .پس شماچرابیشترازاین خودت راسبک میکنی و وقت مجلس رابابهانه جویی وکینه ورزی که نمیدانم این همه کینه دردرون شماازکجانشات میگیردتلف میکنید
Iran, Islamic Republic of
هرچیزی حلالی دارد‌و حلال مشکلات آقای تاجگردون پول
1
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام، من نمی‌دانم چرا بعضی از آدما که سوگند خدایی خوردند چرا نشستند و صندلی عدالت و قضاوت ناحق می کنند، فقط یک کلمه از خدا بترسید و جهت محکم کردن مقامشان چرا دیگران را به ناحق قضاوت میکنن.
1
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی فقط از خدا بترس و قضاوت ناحق نکنید
رسول
Iran, Islamic Republic of
شما می خواهید خود نمایی کنید ما که می دونیم اقای تاجگردون از شما وامثال شما پاک ترو مخلص تراست این شیرین کاریهای شماو امثالتون فقط رسوای خودتون چیز دیگری نیست..
حاج امین عبداللهی
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترتاجگردون.سرافرازوسربلندباشید....
...
Iran, Islamic Republic of
والا کل سران کشور درحال بخور بخور ان.تاجگردون هم روش،چیزی میشه مگه،چکاره اش دارین بنده خدا رو...
فرشید
Iran, Islamic Republic of
معلوم بود از اولش که بازم صلاحیتش تایید میشه چرا چون پای آبرو ریزی. در بین بوده و خوب مسلم هست هیچوقت نمیزارن اونم چون انتخابات ریاست جمهوری نزدیکه هم انگی بهش بچسبونن هم در افکار عمومی ضعیف بشه باند و باند بازی تا آخر با این مملکت و مردم خواهد ماند
سیدجمشبدحسن زاده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خاری است ازکوههای سربه فلک کشیده درچشم بی بصیرتان کوردل
کیال
Iran, Islamic Republic of
سلام
دور از انصاف دیدم که خدماتی را که آقای تاجگردون در حق مردم منطقه کرد یاآور نشوم برخی از خدماتی رو که بر اساس مشاهدات و اطلاع رسانی های انجام شده از طریق رسانه ها ایشان طی چند سال اخیر به شهر و استانمان کرده مرور میکنیم:
1- پیگیری جذب اعتبار و پیشرفت فیزیکی جاده گچساران به بندر گناوه که برای همه استان مفید است.
2- پیگیری جذب اعتبار و پیشرفت فیزیکی جاده گچساران به دهدشت و تونل کوه دیل.
3- پیگیری ارتقاء فنی،فیزیکی و کیفی فرودگاه تقریبا" متروکه گچساران و برقراری پروازهای منظم.
4- پیگیری جذب اعتبار و احداث بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و استقرار دستگاه های MRI در این شهرستان.
5- پیگیری جذب اعتبار و پیشرفت فیزیکی مناسب پتروشیمی گچساران.
6- پیگیری منطقه آزاد شدن شهرستان گچساران .
7- پیگیری احیاء بافت فرسوده گچساران و جذب تسهیلات مناسب به همین منظور.
8- پیگیری جذب اعتبار و احداث چندین زمین چمن مصنوعی در سطح شهر و چندین روستا گچساران به شکلی که گچساران ار لحاظ سرانه فضای ورزشی یکی از بهترین شهرها در چند سال اخیر شد.
9- پیگیری خط عظیم و ملی پمپاژ آب از رودخانه زهره به دشت های مختلف کشاورزی گچساران.
10- پیگیری و جذب اعتبار برای پیشرفت فیزیکی هر چه بیشتر پروژه عظیم و ملی سد چم شیر.
11- آوردن معاونین محترم رئیس جمهور و چندین و چند وزیر به استان و شهرستان و بازدید از طرح های مورد نظر و حتی محلات قدیمی و فرسوده گچساران که این اقدام در تاریخ استان و شهر گچساران بی نظیر بود.
12- پیگیری اجرای طرح خیابان بلادیان که منظر زیبای به شهر گچساران داد و آن را به یک شهر شبه توریستی بدل کرد.
13- پیگیری اعتبار و اجرای طرح زیر گذر مرکزی شهر گچساران.
14- کمک و معرفی بسیاری از نخبگان هم استانی های عزیز جهت انتصاب در مسئولیت های مهم در کشور. .
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی موضوع رو شخصی کرده، هيچ کدوم برای رضای خدا لجاجت و عناد نمیکنن بحثهای جناحی و حیثیتی شده برای بعضی ها که میخواستن با شعارگرایی و بوق و کرنا خودشون رو مطرح کنن و ادعای بیشتر میومد، اما راه رو دارن به اشتباه میرن و حفظ آبرو و وجهه و اعتبار خودشون رو مقدم بر هر چیزی میدونن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1