تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۲۲۴۴۵
نشست خبری رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران:

نگین‌تاجی: به دنبال کار نمایشی نیستیم / نتیجه اختلاف شهرداری و شورای شهر یاسوج وضعیت فعلی است / تشکیل پرونده تخلف برای چند شهرداری استان / دادخواست ابطال واگذاری اراضی دشت سقاوه تنظیم شد

۰
نگین‌تاجی:  به دنبال کار نمایشی نیستیم / نتیجه اختلاف شهرداری و شورای شهر یاسوج وضعیت فعلی است  / تشکیل پرونده تخلف برای چند شهرداری استان / دادخواست ابطال واگذاری اراضی دشت سقاوه تنظیم شد
کبنا ؛نشست مسئولان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش کبنا از یاسوج، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله بهشتی، اظهار داشت: جلسات کارگروه رفع موانع اقتصادی به صورت مرتب در دادگستری استان برگزار می‌شود، و تاکنون از تعطیلی بیش از 50 تا 60 واحد تولیدی از جمله کارخانه آجرسازی دهدشت جلوگیری شده و بازگشایی کارخانه تولید الکل بعد از 10 سال، بازگشایی شرکت تولیدی بیدزرد گچساران و مواردی از این قبیل از مهم‌ترین خروجی‌های این کارگروه بوده است.
پرونده کارخانه قند یاسوج در حال طی مراحل قانونی است
حسن نگین‌تاجی در رابطه با پرونده واگذاری کارخانه قند یاسوج به بانک تجارت، گفت: دادخواست حقوقی مبنی بر ابطال این واگذاری بود که رای صادر شد.
وی گفت: پرونده کارخانه قند یاسوج در حال طی مراحل قانونی آن است و حکم ابطال این معامله صادر شده است و این کارخانه باید به بانک تجارت برگشت بخورد و حقوق طرفین باید در نظر گرفته شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در رابطه با تبانی مدیران بانک تجارت با طرف قرارداد، شکایاتی مطرح شد که در حال رسیدگی در دادگستری تهران است.

اختلافات شورای شهر یاسوج قابل پذیرش نیست
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اختلافات موجود بین شهرداری و شورای شهر یاسوج گفت: اختلافات شورای شهر یاسوج به هیچ وجه قابل پذیرش نیست چرا که نتیجه این اختلافات وضعیت فعلی زیبایی شهر، فضای شهری و پرداخت نشدن حقوق کارگران است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استخدام‌های بدون ضابطه در شهرداری یاسوج بیان کرد: مواردی از استخدام های رابطه ای در حال بررسی است. برای همه مدیران دستگاه‌هایی که استخدام بدون ضابطه داشتند پرونده تشکیل شده و در حال بررسی است.
نگین تاجی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته وارد کارهای شده ایم که مردم هم اکنون از ما توقع دارند و ما نمی توانیم اجرا کنیم چون این کارها هیجانی و صرفا نمادین و نمایشی بود و هم اکنون به دنبال کار نمایشی نیستیم بلکه دنبال رفع معضلات واقعی هستیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بر حفظ حقوق عامه تمرکز دارد، تاکید کرد: با کار کارشناسی یک ماهه حاشیه رودخانه بشار و رودخانه مهریان یاسوج رفع تصرف شدند و در اینده نرزدیک منطقه دهنو و سراسر استان نیز رفع تصریف خواهند شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گزارشات مردمی زیادی در خصوص تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان از جمله حریم جاده ها، فاضلاب اکبر آباد و تصرف در منطقه چیتاب داریم که در این خصوص ورود خواهیم کرد.
نگین‌تاجی ادامه داد: در بحث حقوق عامه، کارگروهی در دادگستری کل با عضویت نهادهای متولی تشکیل شده که در این کارگروه اولویت‌های خود را در حوزه آب، خاک و جنگل طراح کردیم.
وی با اشاره به اینکه رفع تصرف در رودخانه بشار و مهریان صورت گرفته و بعد از مهریان، رفع تصرف از اراضی منطقه دهنو را در دستورکار قرار داده‌ایم، گفت: ورود ما در هر منطقه با یک کار کارشناسی یک ماهه است برای اینکه همه مباحث حقوقی و مشکل معارضین بررسی شود و به دنبال کار نمایشی نیستیم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 280 هکتار اراضی حقوقی و کیفری در کمیته رفع تصرف مورد بررسی قرار گرفته، ابراز کرد: این ورود دستگاه قضایی تحت عنوان احیای حقوق عامه است و اگر دستگاه‌های اداری به وظیفه خود در این زمینه عمل نکنند، دستگاه قضایی ورود می‌کند.
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم سنگین برای متخلفین جعل در شهرداری و شورای شهر دوگنبدان خبرداد و با تاکید بر برخورد با تخلفات دستگاهی، افزود: چند روز پیش در خصوص یکی از رئیس اسبق شورای شهر گچساران و نیروهای شهرداری حکمی صادر شد عناوین اتهامی این افراد اختلاس، استفاده از سند جعلی و تحصیل مال از طریق نامشروع است.
وی اظهارکرد: متخلفین وجوه دریافتی از شهروندان برای تمدید پروانه ساخت، عوارض ساختمان و سایر خدمات شهرداری را با استفاده از اسناد جعلی به حساب خود واریز می‌کردند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جعل، تحصیل مال از طریق نامشروع از جمله موارد تخلفات محرز شده است، خاطرنشان کرد: احکام قطعی و سنگین مانند ۱۲ سال حبس، انفصال دائم از شغل دولتی و رد مال و احکامی دیگر با قاطعیت کامل و بر اساس چارچوب‌های قانونی صادر شد.
تشکیل پرونده تخلف برای چند شهرداری استان
نگین تاجی تصریح کرد: در دستگاه قضایی استان برای چند شهرداری دیگر استان پرونده‌های تشکیل شده که در حال بررسی هستند.
وی با اشاره به اهمیت رونق تولید در استان، ادامه داد: کارگروه رفع موانع اقتصادی در استان فعال شده و با نگاه به رفع موانع تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدها، هدفگذاری هایی عملیاتی شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422416-2.jpg
جلوگیری از تعطیلی بیش از ۶۰ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این راستا از تعطیلی و بیکاری کارگران بیش از ۶۰ واحد صنعتی و تولیدی استان جلوگیری شد.
نگین تاجی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای کاهش پرونده‌های مسن استان کارگروه‌های را تشکیل داده ایم و در همین راستان ۸۰ درصد پرونده‌های مسن استان مختومه شده است و به جز پرونده‌های اجرای احکام، تمام پرونده‌های قدیمی شعب مختومه شده است.
وی با بیان اینکه تنها ۱۶ پرونده از سال ۹۵ به قبل باقی مانده است، اظهارکرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها به دو ماه رسید.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی نه تنها فساد درون قوه را تحمل نمی کند و با متخلفان تعارفی ندارد بلکه این مساله در خصوص فساد و تخلفات بیرون از دستگاه هم مصداق خواهد داشت.
نگین تاجی افزود: برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان دادستان مرکز استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم ورود کارشناسی شده همراه با کمک مراکز علمی از جمله حوزه علمیه و دانشگاه داشته باشند.
مدیران متخلف مشمول عفو رهبری شدند
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استقلال دستگاه قضا همیشه حفظ شده است، بیان کرد: در زمینه انتخابات، اغتشاش و مبارزه با فساد دستگاه قضایی استان با اقتدار به وظیفه خودمان عمل کرده است.
نگین تاجی در خصوص حکم شلاق برخی مدیران متخلف استان، اظهارکرد: این مدیران مشمول عفو عمومی رهبر معظم انقلاب شدند.
سید علی‌ ملک‌‌حسینی دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به بازداشت دو نفر در آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی بویراحمد گفت: هیچ‌گونه موردی مبنی بر عمدی و امنیتی بودن آتش‌سوزی‌ها را نداشتیم.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌اکنون این افراد در بازداشت هستند و در حال تحقیقات در این خصوص هستیم و عمدی و امنیتی بودن این آتش‌سوزی‌ها را نداشتیم.
وی بیان کرد: تاکنون محرز نشده که مدیران در آتش‌سوزی‌ها کم کاری کرده باشند استاندار و همه مسوولان پای کار هستند.

دادخواست ابطال واگذاری اراضی دشت سقاوه تنظیم شد
دادستان یاسوج در رابطه با پرونده دشت سقاوه با بیان اینکه قرارداد واگذاری اراضی دشت سقاوه، بین امور اراضی و یک شرکت خصوصی منعقد شده بود، گفت: دو جلسه کارگروه ویژه حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل و مشکلات این پرونده بررسی شد.
سید علی ملک‌حسینی افزود: هم‌اکنون در دو بخش کار در حال پیگیری است، یکی اینکه پیمانکار به تعهدات عمل نکرده و دیگر اینکه اداراتی که متولی امر بودند را به دفاع از حقوق بیت‌المال ملزم کردیم.
وی بیان کرد: دادخواست انحلال این شرکت و ابطال واگذاری تنظیم شده و ظرف یک هفته تا 10 روز آینده در دادگاه حقوقی ثبت و رسیدگی می‌شود.

موردی مبنی بر عمدی و امنیتی بودن آتش‌سوزی‌های کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم
دادستان یاسوج در رابطه با آتش‌سوزی‌های امسال در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اگر کسی عمدا جنگل را آتش بزند هم مجازات کیفری دارد و هم موظف به جبران خسارت است.
ملک‌حسینی با بیان اینکه در این زمینه چند پرونده در چند شهرستان استان تشکیل شده، عنوان کرد: هم‌اکنون دو نفر در شهرستان بویر‌احمد در بازداشت هستند، این موضوع که اقدام آنها منجر به آتش‌سوزی شده، محرز است، اما اینکه آیا عمدی در کار بوده، باید رسیدگی شود و این افراد تا پایان تحقیقات در بازداشت هستند.
وی بیان کرد: در مورد آتش‌سوزی‌های امسال، همه توان امنیتی و انتظامی استان به کار گرفته شده که اگر عمدی در کار بوده، متخلفان شناسایی شوند، اما تا این لحظه بحث امنیتی مطرح نیست و در بحث عمدی بودن نیز شواهدی ارائه شد اما هنوز منجر به شناسایی فردی نشده است.
دادستان یاسوج در زمینه با برخورد با مدیران متولی هم گفت: برخورد دستگاه قضا در چارچوب قانون است، برخی مشکلات به سنوات قبل بر می‌گردد، در این موضوع که ادارات متولی باید از سال‌های گذشته برای پیشگیری و جلوگیری تمهیداتی می‌اندیشیدند شکی نیست، اما در آتش‌سوزی‌های اخیر هیچ کم‌کاری صورت نگرفت.ملک حسینی عنوان کرد: مشکلات کنونی و آتش‌سوزی‌ها نتیجه کم‌کاری‌های گذشته است و اگر دمنده و سایر امکانات در اختیار بود وضعیت ما در آتش‌سوزی‌ها اینگونه نبود.
ملک‌حسینی با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه کوشک بویراحمد مرز با استان فارس گفت: هم‌اکنون نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1