کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد:

یک نفر در کهگیلویه و بویراحمد به تب مالت مبتلا شد

2 تير 1399 ساعت 2:37

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از انجام آزمایش برروی موارد مشکوک، یک نفر در روستای دشتروم شهرستان بویراحمد از توابع این استان به بیماری تب مالت مبتلا شده است.


 از مدت‌ها قبل کارشناسان بهداشتی و دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه احتمال بروز مواردی از بیماری تب مالت در شهرستان بویراحمد و مبتلا شدن انسان‌ها هشدار داده بودند که امروز یکشنبه یک مورد ابتلا به آن در روستای دشتروم شناسایی شد.
 محمدمهدی بانشی روز یکشنبه ( 1 تیرماه 99)، گفت: سال گذشته هشت نفر در روستای دشتروم شهرستان بویراحمد به بیماری تب مالت مبتلا شدند.
 وی افزود: تب مالت از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و از دام به انسان منتقل می‌شود.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیشگیری و مقابله با بیماری تب مالت در این استان مستلزم همکاری هر چه بیشتر اداره کل دامپزشکی استان است.
 بانشی عنوان کرد: مراکز بهداشت شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی، پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار از جمله سالک و تب مالاریا برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.
 وی ابراز داشت: دامداران کهگیلویه و بویراحمد در صورت مشاهده هرگونه بیماری در دام‌های خود به اداره‌های دامپزشکی این استان مراجعه کنند.
بانشی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از مصرف فرآورده‌های خام دامی شامل شیر و پنیر به طور جدی بپرهیزند.
 بیماری تب مالت از گاو، خوک، گوسفند یا بز آلوده به انسان انتقال می‌یابد و بر روی اعضای خون ساز بدن شامل مغز استخوان، گره‌های لنفاوی، کبد و طحال تأثیر می‌گذارد.


کد مطلب: 422365

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422365/یک-نفر-کهگیلویه-بویراحمد-تب-مالت-مبتلا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1