تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۲۲۰۷۶
کبنا بررسی کرد

سنگینی پروژه‌های نیمه تمام بر گرده کهگیلویه و بویراحمد / آقای استاندار این مدیران آجر روی آجر نمی‌گذارند، لطفاً سریعتر برکنارشان کنید

۱
۱
سنگینی پروژه‌های نیمه تمام بر گرده کهگیلویه و بویراحمد / آقای استاندار این مدیران آجر روی آجر نمی‌گذارند، لطفاً سریعتر برکنارشان کنید
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد خانه پروژه‌های کوچک و بزرگ که روی دست مدیران و بیت المال مانده است. بسیاری از این پروژه‌ها آنقدر زمان برده‌اند که گرد فراموشی بر آنها نشسته است و اصلاً کسی نمی‌داند که این پروژه‌ها کجا و چه زمانی کلنگ‌زنی شده و کی به بهره برداری می‌رسد. بی‌پولی هم قصه تلخ اکثر این پروژه‌ها می‌باشد. پروژه‌هایی که قرار بود درمان درد شهرهای کهگیلویه و بویراحمد باشند، اما بلای جان مردم شده‌اند. پول‌های هنگفتی از بیت المال را به خود اختصاص دادند و اکنون فرسوده شده‌اند.
شهرستان کهگیلویه محمل پروژه‌های کهنسالی است که سال‌ها بر دل مردم شهرستان و جوانان آن سنگینی می‌کند. پتروشیمی، سیمان سپو، تأمین آب حومه غربی، سدها، جاده پاتاوه، جاده دهدشت به چاروسا و دیشموک، آبرسانی به چهار شهر، ورودی‌های دهدشت، نمونه‌هایی از پروژه‌های نیمه تمام است که طلسم بی‌پولی آنها گویا فعلاًها شکسته نمی‌شود.
علی شهابی معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد  پیش از ظهر یکشنبه ( 25 خرداد ماه 99) در شورای برنامه ریزی استان، با بیان اینکه 1400 پروژه نیمه تمام در استان داریم، افزود: دستگاه‌ها تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهند.
وی از ابلاغ ۷۰ درصد اعتبارات استانی در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: مجموع اعتبارات استانی ما از محل‌های مختلف ۴۴۸ میلیارد تومان بوده که بر اساس چارچوب‌ها و شاخص‌ها بین ۸ شهرستان توزیع خواهد شد.
شهابی با بیان اینکه برای پروژه‌های مهم و مورد تعهد استان ۵۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است، عنوان کرد: فرمانداران به این بخش نیز توجه داشته باشند.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گفت: همچنین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید از اولویت‌ها محسوب می‌شود.
وی با اشاره حوزه نیروهای شاغل در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان، اظهار کرد: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در این محور دیده شده است.
شهابی در این نشست با تاکید بر توزیع اعتبارات در شهرستان‌های مختلف، عنوان کرد: این مهم در فصول اعتباری مختلف دیده شده است.
بلاتکلیفی پروژه‌های نیمه تمام عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را وادار می‌کند تا در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی استان از مسئولان بخواهد که دست از تعریف پروژه‌های جدید بردارند و به فکر جذب اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام باشند.
فیلی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید توجه مناسبی به تکمیل پروژه‌ها داشته باشند، افزود: باید تکمیل پروژه‌های غیر فعال و نیمه تمام مورد توجه دستگاه‌ها قرار گرفته و نگاه اولویت گذاری به آنها داشته باشند.
فیلی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های بالای ۷۰ درصد، اظهار کرد: باید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام محور فعالیت‌ها قرار بگیرد و تنها در موارد ضرور و موارد غیر دولتی (ظرفیت خیری و…) نسبت به تعریف پروژه اقدام شود.
معاون عمرانی استاندار از هدفگذاری و معرفی ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه کشوری در استان خبر داد و عنوان کرد: در صورت ابلاغ و تخصیص خروجی مناسبی در این محور خواهیم داشت. بر همین محور نیز تکمیل پروژه‌ها و بهره برداری در شش ماهه اول و نیمه دوم سال جاری رقم خواهد خورد.
بحث پیرامون پروژه‌های نیمه تمام که دستور کار اصلی شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بود، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد را قانع نکرد و گفت: مدیران ضعیف را برکنار می‌کنیم.
او در ادامه صحبت‌هایش در شورای برنامه‌ریزی با اشاره به لزوم توجه به پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در استان گفت: تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از شروع پروژه‌های جدید جلوگیری شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه حق دارند روند پیشرفت پروژه‌ها را در استان بدانند و این حق اصحاب رسانه است از مسوولان خواست نشست‌هایی در همین خصوص با اصحاب رسانه در استان برگزار کنند و از شهرستان‌ها و پروژه‌ها بازدید داشته باشند.
کلانتری در ادامه هشداری به مدیران خود داد که اگر هر مدیری نتواند اعتبارات را جذب کند قاعدتا مدیر ضعیفی است و عذر او را خواهد خواست و از مجموعه مدیریتی استان برکنار می‌شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اگر به جهش تولید می اندیشیم باید واحدهای نیمه فعال خود را به مرز تولید 100 درصدی برسانیم تا هم تولید و هم اشتغال و هم صادرات بیشتر در استان محقق شود.
کلانتری به رونق کسب و کارهای نوین در استان هم اشاره کرد که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و در جهش تولید نقش مهمی دارند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ارزیابی مدیران و دستگاه‌های استان اشاره کرد که کاری ابتکاری توسط استان انجام و در اختیار رئیس جمهور گذاشته شده که مورد پسند واقع گردیده و در اختیار سایر استان‌ها قرار گرفته است.
وی در ادامه به روند توسعه استان و موفقیت‌ها اشاره کرد که در یک مورد دانشگاه یاسوج موفق به کسب رتبه اول دانشگاه جامعه در کشور شده است و باید این گونه روندها ادامه داشته باشد.
کلانتری به سایر اقدامات مهم در استان اشاره کرد که یکی از آن‌ها مربوط به مسکن محروم روستایی است و 3500 واحد مسکن روستایی استان تا پایان همین امسال تکمیل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد کار بزرگ دیگر را اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: به وزیر ارتباطات هم گفتیم که تا پایان 1400 تمامی روستاهای بالاتر از 20 خانوار ما به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهد شد که تعداد باقی مانده 160 روستاست.
وی همچنین در این جلسه با اشاره به آتش‌سوزی‌هایی که در استان رخ داده و خسارت‌های ناشی از آن بر لزوم افزایش اعتبارات محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.
این مسئول گفت: هر چند که در همین مدت 3 ماه اخیر اعتباراتی که برای این 2 دستگاه جهت مقابله با آتش‌سوزی در نظر گرفته شد قابل توجه بود اعتباراتی خارج از شمول اختصاص یافت چرا که بالاتر از 80 درصد از مساحت استان مرتع و جنگل در معرض خطر است.
وی در همین خصوص با درخواست از مردم جهت جلوگیری و پیشگیری از آتش‌سوزی و پرهیز از منازعات و معارضات افزود: دادستان کل کشور هم گفته که اگر کسی جنگل و مرتعی را عمدی آتش زد تا 10 سال مشمول حبس می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوعی که با وزیر ارتباطات مطرح کرده اشاره کرد و گفت: آماده‌ایم به عنوان استان پایلوت راه‌‌اندازی اینترنت اشیا را داشته باشیم که با این کار می‌توان از جنگل‌ها نیز حفاظت کرد.
پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت:‌ پروژه پاتاوه دهدشت، پروژه طلایی در وزارت راه معرفی شده است که با بودجه در نظر گرفته شده و عنایت دفتر مقام معظم رهبری این پروژه مهم و حیاتی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک‌اقبالی اظهار کرد: پروژه پاتاوه دهدشت پروژه طلایی در وزارت راه معرفی شده است که با بودجه در نظر گرفته شده و عنایت دفتر مقام معظم رهبری این پروژه مهم و حیاتی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه خبر مهم‌تر این که از سوی وزارت راه و شهرسازی اجازه اجرای باند دوم پروژه پاتاوه دهدشت داده شده است که در حال حاضر در حال تعیین مشاور با استفاده از تبصره 19 قانون این کار هستیم.
 نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: پروژه باند دوم محور پاتاوه دهدشت در دهه فجر همراه با افتتاح باند اول کلنگ‌زنی خواهد شد.
به گزارش کبنا،سال‌ها است که کهگیلویه و بویراحمد از تصمیمات غیرکارشناسی شده رنج می‌برد، پروژه‌هایی که یک شبه بدون هیچ برنامه‌ریزی بنا می‌شوند و الان خاک می‌خورند و همچون غده‌های بر گرده شهرهای این استان سنگینی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه میدانند کهگیلویه و بویراحمد فقط یک نماینده به بخور داشت که قربانی خدمات خویش شد از اول انقلاب تا حالا هر چه نماینده از این استان به مجلس رفتند فقط سیاهی لشکر بوده اند اینو همه میدونند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1