کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری استان خبر داد؛

افتتاح اولین کارگاه رنگرزی سنتی در کهگیلویه و بویراحمد

25 خرداد 1399 ساعت 12:19

کارگاه رنگرزی و ریسندگی سنتی در یاسوج افتتاح شد.


صبح امروز یکشنبه 25خرداد ماه؛ کارگاه رنگرزی و ریسندگی سنتی با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و معاون صنایع دستی این اداره کل در یاسوج افتتاح شد.
به گزارش کبنا؛ مجید صفائی در آیین افتتاحیه این‌کارگاه، اظهار کرد: در این کارگاه قرار است بیش از 326 نوع رنگ مختلف تولید شود.
وی تصریح کرد: با افتتاح این کارگاه برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این کارگاه تولیدی توسط دانش آموختگان صنایع دستی و با حمایت اداره کل ایجاد شده است،اظهارکرد: در این کارگاه پس از آزمایش انواع گیاهان، رنگ‌های استاندارد تولید، برای رنگرزی به کار گرفته می‌شود.
صفائی گفت: در این کارگاه تولیدی در کنار رنگ‌رزی به کار ریسندگی و تولید نخ با کیفیت هم پرداخته می‌شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد یکی از راه‌های کمک به جهش تولید در استان را فعال شدن هر چه بیشتر کارگاه‌های صنایع دستی دانست و بیان کرد: کار،تولید و اشتغال بیش از هر حوزه دیگر با پرداختن به صنایع دستی متحول می‌شود.
دست ‌بافته‌های عشایر کهگیلویه و بویراحمد از جمله قالی، گبه، گلیم، گچمه، جاجیم و خورجین بوده که استفاده از رنگ‌های طبیعی و شاد و همچنین نقش‌هایی از طبیعت، زیبایی آنها را بیشتر جلوه می‌دهد.


کد مطلب: 422062

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422062/افتتاح-اولین-کارگاه-رنگرزی-سنتی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1