تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۲۲۰۵۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد خبر داد؛

ایجاد آتش بر در مناطق حفاظت شده دنا علاج واقعه قبل از وقوع

۰
ایجاد آتش بر در مناطق حفاظت شده دنا علاج واقعه قبل از وقوع
کبنا ؛
روز یکشنبه 25 خردادماه؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: فراوانی بارش ها این رحمت الهی از یک طرف و بیماری منحوس کرونا از سوی دیگرباعث شده است خطر آتش بیش از پیش در کمین طبیعت ما باشد و ایجاد آتش بر در نقاط حساس علاج واقعه قبل از وقوع است.
به گزارش کبنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، از ایجاد آتش بر در مناطق حفاظت شده دنا و دنای شرقی خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری به‌دلیل بارش‌های خوب در استان، تراکم پوشش گیاهی و بخصوص علف های یکساله به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
سید اسدالله هاشمی گفت: اگرچه این بارش ها نوید سرسبزی و طبیعتی فرح بخش را می داد اما از همان زمان نگرانی ها و دل مشغولی ما در مواجهه با بهار و تابستانی سخت و طاقت فرسا برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های وسیع منابع ملی را افزایش می داد.
وی گفت: از طرفی دیگر بیماری منحوس کرونا نیز، رفت و آمدها در طبیعت را محدود کرد و همین امر باعث شد خطر آتش سوزی بیش از پیش در کمین طبیعت باشد.
هاشمی ایجاد آتش بر در مناطق را ضروری دانست و گفت: با شناسایی نقاط پرخطر دنا و دنای شرقی، آتش برهایی ایجاد شد تا در صورت وقوع آتش سوزی های احتمالی، ضمن جلوگیری از گسترش آتش، خسارت به حداقل ممکن برسد.
وی ایجاد آتش بر را علاج واقعه قبل از وقوع دانست و گفت: افزایش سرعت عمل در مقابله با حریق در سطح جنگل ها و مراتع نیازمند تجهیز و ادوات سخت افزاری مجهز است ، اما این شرایط در استان ما بدلیل مناطقی عمدتا" کوهستانی و صعب العبور متفاوت بوده و تنها راه ، اقدامات پیشگیرانه است .
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1