تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۴۲۱۹۲۲
کبنا از بررسی اعتبار نامه تاجگردون در صحن علنی مجلس گزارش می‌دهد

روز پر حاشیه تاجگردون ( + عکس و فیلم )

۳
۲
روز پر حاشیه تاجگردون ( + عکس و فیلم )
کبنا ؛اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب گچساران با ۱۶۰ رای نمایندگان مجلس در صحن علنی به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شد. روز گذشته اعتبارنامه او در شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌ها با ۹ رای مثبت و ۷ رای منفی تصویب شده بود.
به گزارش کبنا، محمدباقر قالیباف در صحن مجلس گفت: بر اساس ماده ۱۹۴ آیین نامه مجلس، اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران به کمیسیون تحقیق ارجاع شد تا ادامه رسیدگی در این کمیسیون صورت گیرد. همچنین اعتبارنامه کاظم دلخوش، نمانیده صومعه سرا و حسین محمد صالحی نماینده فریدن از سوی نمایندگان مجلس تایید شد.
واکنش تاجگردون
 امروز  در مجلس، گزارش اعتبار نامه‌های ارجاعی به شعب پانزده گانه قرائت شد که پس از خواندن گزارش شعبه ۱۲، رییس مجلس از نمایندگان معترض به اعتبار نامه نماینده گچساران خواست چنانچه اعتراض دارند آن را مطرح کنند. علیرضا زاکانی، نماینده قم که پیش از این هم بر اعتبارنامه تاجگردون اعتراض گذاشته بود با اخطار اصول ۹۳، ۸۵، ۷۳ و ۷۲ خواستار رفع ابهام در این باره و ارجاع این موضوع به کمیسون تحقیق شد که پس از وارد دانستن این اخطار از سوی قالیباف، با ۱۵۹ رای موافق به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شد.
در آن سو نیز غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران ساکت نماند و  اولین تذکر آئین‌نامه‌ای خود در مجلس یازدهم را به موضوع ارسال پرونده تائید اعتبارنامه‌اش به کمیسیون تحقیق اختصاص داد.
او در نشست علنی امروز مجلس خطاب به قالیباف گفت: «من در انصاف و عدالت شما و هیات رئیسه شکی ندارم، اما خواهش می‌کنم شما و نمایندگان به این موضوع توجه کنید، البته انتظار داشتم قبل از رای گیری عنایت کنید، اما اراده شما و جمع این بود که این اخطار وارد تشخیص داده شود و به رای گذاشته شود، برخلاف آن چه سخنگوی هیات رئیسه در دو سه روز گذشته در ارتباط با رویه اعمال رای شعبه در صحن علنی گفتند.»
وی افزود: «من تا امروز به خدا توکل کردم و حرفی نزدم، دوستان عزیز فرایندی را طی کردند و مجموعه‌ای از اطلاعات را تقدیم شورای نگهبان کرده و پاسخ‌ها را دریافت کردند. برخلاف همه قوانین و آیین نامه‌ داخلی مجلس در شعبه، نایب رئیس شما بعد از گذشت زمان اعتراض به شورای نگهبان نامه نوشت. من وظیفه دارم از شورای نگهبان تشکر کنم. این دوره اول من نیست شورای نگهبان بعد از همه مکاتبات اظهار نظر کردند که این‌ها را دیدیم. در شعبه علیرغم این که قانون و آیین نامه اجازه نمی‌دهند، موضوعات بررسی شد. هم من خدمت شما رسیدم و هم سخنگوی شما مصوبه را اعلام کردند.»
 منتخب مردم گچساران با لحن گلایه آمیزی ادامه داد: «من نمی‌دانم امروز بر اساس چه چیزی به این شکل عمل شد؟ آیا اگر کسانی دیگر در شعبه به آن‌ها اعتراض می‌شد و یک نفر دیگر، امروز در مجلس می‌گفت بر اعتراضم باقی هستم که آن یکی غلامرضا تاجگردون نبود هم اینگونه عمل می‌شد که مظلومانه می‌خواهید در این مجلس با او برخورد کنید؟ این، رویه خوبی نیست. من نه داعیه ماندن، نه تمایل به ماندن و نه اصراری به ماندن دارم. یک کیف در دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید.»
 تاجگردون همچنین خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: «قرار است اعتبارنامه من به کمیسیون تحقیق برود، دنیا گوشه کوچکی از آخرت است. من در هر مقام و منصبی که باشم باید پاسخگوی هر احدالناسی از جامعه باشم، حتما هم در کمیسیون تحقیق حضور پیدا می‌کنم، ولی خواهش می‌کنم به این بسنده نکنید، وظیفه شما این است که قانون، آیین‌نامه و شرع و قانون اساسی را رعایت کنید.»
 
پاسخ قالیباف

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تاجگردون گفت: من و هیأت رئیسه قسم یاد کرده‌ایم ضمن اینکه از شما هم می‌خواهم آئین‌نامه و قانون اساسی را رعایت کنید.
وی گفت: وقتی اخطار قانون اساسی وجود دارد ما این اخطار را به رأی نمایندگان گذاشتیم که این موضوع دقیقا مُرّ آئین‌نامه است.
وی افزود:‌ شورای نگهبان شما را تأیید کرده است ضمن اینکه در شعبه هم بحث اعتبارنامه شما مطرح شده است در آئین‌نامه هم عنوان شده که باید در مجلس اتفاق نظر باشد که این موضوع را هم به رأی مجلس گذاشته‌ایم لذا شما باید به رأی مجلس احترام بگذارید.
وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اخطار قانون اساسی رأی آورد پرونده شما به کمیسیون تحقیق می‌رود و 15 روز وقت است و شما می‌توانید نظرت خود را به آنها بگویید؛ کمیسیون تحقیق یا اعتبارنامه شما را تایید می‌کند و یا رد اما اگر این اعتبارنامه رد شد موضوع مجددا به صحن می‌آید و شما در صحن وقت دارید اظهارنظر کنید سخنگوی شعبه هم می‌تواند اظهار نظر کند.

بررسی پر حاشیه اعتبارنامه تاجگردون | اشاره زاکانی به نامه جنتی | سمت نمایندگی قابل واگذاری نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان نمی‌توانند سمت نمایندگی خود را به شعبه واگذار کنند.

مجلس

در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ) مجلس شورای اسلامی علیرضا زاکانی با استناد به اصول ۹۳، ۸۵ ، ۷۲ و ۷۳ قانون اساسی، پس از قرائت گزارش شعبه ۱۲ مبنی بر تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران گفت: براساس اصل ۹۳ قانون اساسی، مجلس بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد، مگر در تصویب اعتبارنامه نمایندگان. در این اصل به لفظ مجلس و تصویب اشاره شده است. کلمه مجلس در این اصل به معنای اظهارنظر دو سوم نمایندگان بوده و رأی فرد فرد نمایندگان موضوعیت دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در اصل ۸۵ قانون اساسی آمده است که سمت نمایندگی مگر در موارد خاص قائم به شخص نیست، بنابراین نمایندگان نمی توانند وظایف خود را به شعب واگذار کنند.
وی با استناد به اصل ۷۲ قانون اساسی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نمیتواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. در سال ۹۷ پس از اصلاح آیین نامه، شورای نگهبان مرجع رسیدگی به این موضوعات شد.
زاکانی با اشاره به نامه حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان یادآور شد: در بند یک این نامه آمده است، ماده ۷ موضوع اصلاح ماده ۳۱ فراز دوم دو بخش دارد که اشکال بخش اول آن درباره تایید اعتبارنامه از این جهت که اعتبارنامه به تصویب مجلس نمیرسد، به قوت خود باقی است.
وی با بیان اینکه پیش از این مطرح شده بود که اعتبارنامه تنها در صحن علنی مجلس قرائت شود که آیت الله جنتی نسبت به آن ایراد گرفته و مطرح کردند که اعتبارنامه باید به تصویب نمایندگان برسد، ادامه داد: در بخش دوم نامه مذکور با توجه به فراز اول مبنی بر عدم تصویب اعتبارنامه ها در مجلس موثر باشد، مغایر اصل ۹۳ قانون اساسی است. در بند دوم نیز آمده است در صدر ماده ۱۰ موضوع اصلاح ماده ۳۵ علی رغم اصلاح به عمل آمده با عنایت به اینکه ظاهر عبارت آن است که رئیس مجلس بدون رأی گیری اعلام نظر می نماید، ایراد سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است.  
این نماینده مردم قم در مجلس یازدهم بیان کرد: از آنجایی که کمیسیون آیین نامه قرائت به تصمیم گیری تغییر داد، این باعث شد تا شورای نگهبان این اعتبارنامه را پذیرفت، در حالی که مجلس باید درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون تصمیمگیری کند و موضوع استماع نیست. اگر این رویه اصلاح نشود پایه غلطی گذاشته می شود که در مجالس آینده هر فردی می تواند نهایتاً با تامین نظر ۱۰ نفر اعتبارنامه خود را تصویب کند که در این شرایط مجلس مصلوب الید می شود.
زاکانی با بیان اینکه در صورت بروز شرایط فوق وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مجلس با متخلفانی که از مجاری قانونی عبور کرده اند و در مجلس قرار گرفته اند، باید برخورد کند، اجرایی نمی شود، ادامه داد: نمایندگان نمی‌توانند سمت نمایندگی خود را به شعبه واگذار کنند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: از آنجایی که سمت نمایندگی قابل واگذاری نیست، اخطار اصل ۸۵ شما را وارد دانسته و آن را به رأی می‌گذارم.
رئیس قوه مقننه کشورمان اظهار کرد: براساس ماده ۱۹۴ آیین‌نامه داخلی مجلس پس از رأی‌گیری از نمایندگان، مسیر تصویب اعتبارنامه آقای تاجگردون مشخص می‌شود.

کریمی قدوسی: به وارد بودن اخطار قانون اساسی در موضوع اعتبارنامه تاجگردون رای موافق دادم
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نوشت: امروز به وارد بودن اخطار قانون اساسی در موضوع اعتبارنامه تاجگردون رای موافق دادم، اعتبارنامه ایشان به کمیسیون تحقیق ارسال شد.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتر خود نوشت: امروز به وارد بودن اخطار قانون اساسی در موضوع اعتبارنامه تاجگردون رای موافق دادم، اعتبارنامه ایشان به کمیسیون تحقیق ارسال شد و رای کمیسیون تحقیق در صحن علنی به رای گذاشته می‌شود.



کریمی قدوسی: به وارد بودن اخطار قانون اساسی در موضوع اعتبارنامه تاجگردون رای موافق دادم


تشریح روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق

نماینده مردم تهران در مجلس روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق را تشریح کرد.

تشریح روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسوین تحقیق، اظهار داشت: اتفاق امروز صحن علنی نقطه عطفی در روند قانونگذاری کشور است و این موضوع برای مجالس آینده محل استناد خواهد بود و خوشبختانه به آئین نامه و قانون اساسی عمل شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده 3 منتخب مجلس به دلیل اعتراضات در شعبات باقی مانده بود که گزارش تائید هر 3 اعتبارنامه از سوی شعبات به صحن علنی امروز ارجاع شد، رئیس جلسه مشابه روند بررسی اعتبارنامه نمایندگان در جلسه قبلی اجازه داد سخنگوی شعبه گزارش را قرائت کند، بعد از قرائت اعتبارنامه 2 نفر از منتخبان به دلیل نبود اعتراض از سوی نمایندگان تصویب شد زیرا افراد مورد اعتراض شده قول دادند موارد اعتراضی را جبران کنند.
وی ادامه داد: در مورد پرونده اعتبارنامه آقای تاجگردون معترضان به اعتراض خود اصرار کردند و براساس اصول 85، 93 و 73 قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس درخواست داشتند که اعتبارنامه به رأی نمایندگان گذاشته شود، این روند ارتباط به آقای تاجگردون ندارد و این موضوع رویه قانونی است و پرونده هرکس دیگری نیز مطرح بود و نمایندگان نسبت به اعتبارنامه هر فردی اعتراض داشتند رئیس جلسه باید آن را به رأی می گذاشت.
شریعتی گفت: براساس آئین نامه داخلی مجلس کمیسیون تحقیق 15 روز فرصت دارد تا اعتبارنامه آقای تاجگردون و موارد اعتراضی نمایندگان را مورد بررسی قرار دهد، در این مرحله نمایندگان فرصت بیشتری برای بررسی ابعاد موضوع دارند چون میزان اعتراض زیاد بوده و ادعاهای معترضان متعدد است و قطعا در جلسات کمیسیون مذکور از نهادهای نظارتی و دستگاه های امنیتی و فرد مورد اعتراض شده دعوت می شود تا توضیحات خود را ارائه کند.
وی ادامه داد: اگر کمیسیون تحقیق به این نتیجه برسد که پرونده ایشان تائید است، گزارش مربوطه به صحن ارجاع شده و بار دیگر رأی گیری می شود اما اگر کمیسیون اعتبارنامه آقای تاجگردون را رد کند، گزارش در صحن بررسی و رأی گیری می شود و فرد مورد اعتراض فرصت دارد که از خود دفاع کند.
وی گفت: البته نماینده اعتراض شده با وجود عدم تائید اعتبارنامه می تواند به وظایف نمایندگی از جمله حضور در صحن علنی،کمیسیون های تخصصی مجلس و انتخابات آن شرکت کند البته تنها در مواردی که رأی نسبت به خودش است نمی تواند رأی بدهد.
شریعتی افزود: گزارش کمیسیون تحقیق به معنای رد نهایی اعتبارنامه نماینده اعتراض شده نیست، بلکه اگر گزارش کمیسیون رد اعتبارنامه باشد و پس از آن نمایندگان در صحن علنی هم به رد اعتبارنامه رأی بدهند اعتبارنامه وی رد شده و ایشان از مجلس خارج می شود.

خانی: تکلیف اعتبارنامه تاجگردون در صحن مجلس مشخص خواهد شد

رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی با ارائه‌ توضیحاتی درباره‌ روند بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در این کمیسیون گفت که نظر نهایی درباره این اعتبارنامه را نمایندگان با رای خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهند داد.


خانی: تکلیف اعتبارنامه تاجگردون در صحن مجلس مشخص خواهد شد
 
دیدارنیوز - علی‌اصغر خانی اظهار کرد: امروز با اخطار قانون اساسی یکی از نمایندگان و وارد دانستن آن توسط مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه آقای تاج‌گردون به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شد. ما از امروز آمادگی داریم کلیه مدارک را از دو طرف مورد بررسی قرار دهیم.
وی تاکید کرد: کمیسیون تحقیق به صورت دقیق و کامل و فارغ از تمامی مباحث حاشیه‌ای مدارک را مورد بررسی قرار داده و حرف‌های دو طرف را می‌شنوند، اعضای کمیسیون تحقیق در فرصت ۱۵ روزه به طور جدی و با دقت بررسی‌ها را انجام داده و گزارش خود را به صحن علنی ارجاع می‌دهد. باز هم تاکید می‌کنم که گزارش نهایی ما با دقت کافی تهیه شده و بر مبنای شنیدن حرف‌های دو طرف و طبق قانون خواهد بود.
رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در مورد این‌که اگر این کمیسیون اعتبارنامه تاجگردون را تایید کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ توضیح داد: در هر صورت گزارش کمیسیون تحقیق چه درباره تایید و چه درباره رد اعتبارنامه آقای تاج‌گردون به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، گزارشی تخصصی که می‌تواند کمک‌کننده باشد. در هر دو صورت هم باید نمایندگان رای خود را درباره گزارش کمیسیون تحقیق اعلام کنند یعنی چه در صورت تایید و چه در صورت رد اعتبارنامه در این کمیسیون تصمیم‌گیری نهایی با صحن مجلس و نمایندگان خواهد بود.

واکنش تاجگردون به ارجاع بررسی اعتبارنامه‌اش به کمیسیون تحقیق

تاجگردون در اعتراض به ارجاع بررسی اعتبارنامه وی به کمیسیون تحقیق گفت: در این مجلس با من مظلومانه برخورد می‌شود، کاری کنید روز قیامت شرمنده نباشید.

   

فیلم | اعتراض زاکانی به تایید اعتبارنامه تاجگردون | واکنش قالیباف
علیرضا زاکانی نماینده قم امروز ۲۱ خرداد ماه در جلسه علنی مجلس به تصویب اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کرد.
  

توضیحات سلیمی درباره روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق

یک عضو هیأت رئیسه مجلس درباره روند بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات سلیمی درباره روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق
 
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز مجلس تصمیم گرفت که اعتبارنامه آقای تاجگردون به کمیسیون تحقیق برای بررسی بیشتر ارجاع شود، فرصت کمیسیون تحقیق از امروز آغاز شده و باید حداکثر تا ۱۵ روز دیگر نظرش را اعلام کند.
وی افزود: اگر نظر کمیسیون تحقیق مبنی بر تأیید اعتبارنامه باشد این گزارش به رأی مجلس گذاشته می‌شود، چون در زمان اصلاح آیین‌نامه نظر شورای نگهبان این بود که مجلس باید در این موارد تصمیم‌گیری کند و صرفا قرائت گزارش کمیسیون تحقیق درست نیست.
وی افزود: اگر نظر کمیسیون تحقیق مبنی بر رد اعتبارنامه باشد این گزارش در صحن مجلس قرائت شده و آقای تاجگردون نیز حق دفاع دارد، در نهایت از مجلس رأی‌گیری صورت می‌گیرد. این روند بدان معناست که در دو صورت رد و یا تأیید اعتبارنامه، مجلس باید درباره گزارش کمیسیون تحقیق نظر دهد و از نمایندگان رأی‌گیری می‌شود.
سلیمی درباره روند بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون تحقیق هم گفت که کمیسیون تحقیق از هر دو طرف یعنی آقای تاجگردون و معترضان به اعتبارنامه ایشان دعوت می‌کند و صحبت‌ها را می‌شنود.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر اعتبارنامه تاجگردون در مجلس رد شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: اگر این اعتبارنامه رد شود دیگر آقای تاجگردون نماینده نیست. نمونه این اتفاق در ادوار قبل همچون دوره‌های اول و سوم هم رخ داده است.
امروز گزارش شعبه ۱۲ مبنی بر تأیید اعتبارنامه تاجگردون در صحن مجلس قرائت شد. با توجه به وجود معترضانی به این اعتبارنامه و بیان اخطار قانون اساسی، رئیس مجلس اخطار مبنی بر اینکه رأی نماینده قابل واگذاری به شعبه نیست را به رأی مجلس گذاشت. نمایندگان با وارد دانستن این اخطار موافقت کردند که اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق مورد بررسی قرار گیرد.

واکنش‌ها در شبکه اجتماعی
پس از رای‌گیری در مجلس و اخبار منتشرشده پیرامون آن بلافاصله واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد و اولین تیر آن به سمت عدم حضور محمدباقر قالیباف در جلسه بررسی رای به اعتبارنامه تاجگردون شلیک شد. صبا آذرپیک، فعال رسانه‌ایی که مدعی است مدارکی از تخلفات اقتصادی تاجگردون در اختیار دارد، در توئیتی نوشت: «آیا این خبر صحت دارد که #افشانی (شهردار سابق) و #نگین_تاج (معاون‌ مالی سابق در دوره افشانی) اسناد تخلفات دوران #قالیباف را در یک پکیج به #تاجگردون داده‌اند و تاجگردون از این ابزار اخیرا، استفاده کرده؟»
یاشارسلطانی، فعال رسانه‌ایی که درزمان مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران به دلیل اطلاع‌رسانی درباره واگذاری املاک نجومی توسط دادگاه به حبس محکوم شد در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تهدید تاجگردون به افشاگری در مورد پرونده سران مجلس واقعیت دارد؟ کسانی که نام دعوای لاریجانی با احمدی نژاد درمورد افشاگری فاضل لاریجانی را «سه شنبه سیاه» گذاشتند، بگویند جا زدن مقابل تهدید احتمالی تاجگردون چه رنگی است؟ بالاتر از سیاهی رنگی نیست، اما امروز سه شنبه قهوه‌ای مجلس بود!»
مالک شریعتی نیز از جمله نمایندگان مجلس یازدهم است که از ابتدا نسبت به پرونده غلامرضا تاجگردون معترض بود، در توییتر نوشت «شعبه ۱۲ مجلس ۹ به ۷ اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرد. طبق مواد ۲۹ تا ۳۵ آیین نامه داخلی، مجلس در این باره تصمیم گیری می‌کند که تصمیم قطعا به معنای شنیدن گزارش شعبه نیست وباید رای گیری شود. اصل ۹۳ قانون اساسی: تصویب اعتبارنامه و اصل ۸۵: نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست.»
او در توییت دیگری تاکید کرد که «معترضین به اعتبارنامه قانونا نمی‌توانند در زمان رای گیری در شعبه حاضر باشند و لذا بنده از آنچه در جلسه رای گیری گذشته بی خبرم اما میدانم آقایان قالیباف و آرامی دو عضو غایب جلسه امروز شعبه ۱۲ بوده اند.»
میلاد گودرزی یکی از اعضای جریان موسوم به عدالتخواهی نیز نوشته است: «بنظرم اولین شفافیت آرا‌ی مهم مجلس یازدهم، غیبت قالیباف در جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون بود.»
 
سخن معترضان به تائیدصلاحیت  تاجگردون
احمد توکلی، عضو هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، درنامه‌ای به دادستان تهران  مطرح کرده که برخی از نمایندگان با سوءاستفاده از موقعیت و قدرت خویش با نقض احکام قانونی در تعیین اعتبار و تخصیص منابع به حوزه‌های انتخابیه خود، وضع آشفته طرح‌ها و پروژه نیمه‌تمام را آشفته‌تر می‌سازند و از این طریق، به تورم دامن می‌زنند، بازدهی سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند، منابع حجیمی را معطل می‌کنند و بار مالی سنگینی بر بودجه دولت می‌افزایند.
تا سال ۱۳۹۱ در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش طرح‌های ملی شرکت آب منطقه‌ای، تعداد ۵ طرح دارای مجوز ماده ۳۲ و ۲۱۵، در پیوست قانون بودجه سالانه از اعتبارات ملی تأمین اعتبار می‌شدند و در سال ۱۳۹۱ در حال اجرا بودند، منتها به علت محدودیت بودجه عمومی دولت، پیشرفت فیزیکی ناچیزی داشتند؛ که سه تای اول، در سه شهرستان از دو حوزه انتخابیه دیگر استان برای مقایسه با طرح غیرقانونی مورد حمایت آقای تاجگردون (امامزاده جعفر) و دو تای دیگر در حوزه انتخابیه گچساران (تاجگردون)، معرفی می‌شوند.
طرح مورد حمایت تاجگردون با عنوان «طرح تأمین آب کشاورزی امامزاده جعفر» وارد بودجه شده است. این طرح با سه طرح دیگر استان یعنی «طرح تأمین آب کشاورزی اراضی دهدشت غربی»، «طرح آب‌رسانی به شهر لیکک از سد کوثر» و «طرح احداث سد مخزنی تنگ سرخ» مقایسه شد که اهمیت آن نسبت به طرح‌های قبلی چندان قابل توجه نبود، اما بدون رعایت تشریفات قانونی و توسط آقای تاجگردون وارد پیوست بودجه شده از جمع سه طرح قانونی مصوب بودجه بیشتری دریافت می‌کند.
ورود به ساختار بودجه برای سود بیشتر طرح‌های مربوط به حوزه انتخابیه تاجگردون از سال ۹۲ تا ۹۸ صورت گرفته است. نکات دیگر این نامه دارا بودن بیش از یک شغل و استفاده غیر مجاز از عنوان دکتری در تبلیغات عمومی است.
قصه مبارزه با فساد
اشاره به موارد تخلفی که مخالفان تاجگردون برای او بر‌شمردند برای رد یا تائید آن‌ها نیست، زیرا اساسا رسانه‌ها بدون در اختیار داشتن مدارک قابل استناد، حق زدن مهر فساد بر هیچ شخصی را ندارند و بیان موارد فوق تنها جهت آشنا شدن مخاطب با فضای به وجود آمده است، اما به نظر می‌رسد جهت روشن شدن موضوع باید کشور به لحاظ سیاسی آماده باشد.
اینکه دغدغه نمایندگان مجلس یازدهم مبارزه با فساد و افشاگری درخصوص آن است، بسیار پسندیده به حساب می‌آید، اما باید این نکته را مدنظر داشت که در این رابطه جایز نیست تا تسویه حساب‌های سیاسی در اولویت قرارگیرند، به این معنا دور از رفتار حرفه‌ایی است که جهت کشیدن خط و نشان برای یکی، دیگری را به حق یا ناحق له کرد، برهمین اساس دررابطه با پرونده غلامرضا تاجگردون نکات قابل توجهی وجود دارد.
اول آنکه مخالفان ورود نماینده گچساران به مجلس یازدهم از اعضای یک تشکل سیاسی مشخص در مجلس هستند که سیره آنان برای همگان آشکار است، بحث بعدی هم اشاره مستقیم آنان به نبود قالیباف در جلسه رای‌گیری برای تاجگردون بود. بهتر آن است که این وکلای جدید ملت خیلی شفاف و براساس اطلاعات درست وآگاهانه دلیل نبود قالیباف را در این جلسه برای مردم شرح دهند، زیرا با این شیوه تنها پرسش این خواهد بود که دلیل تفاوت میزان حساسیت به پرونده تاجگردون و قالیباف چیست و به کدام دلیل اعضا پارلمان برای دومی جهت کسب مقام ریاست ائتلاف زدند، اما امروز به گونه دیگری رفتار می‌کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

دشت روم
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج گردون ...تاج گردون حذف شدنی نیست
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
دیدی حذف شدنی بود
سعید
Iran, Islamic Republic of
الهی که کل نماینده ها فدای تاجگردون بشن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1