تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۲۱۷۵۴
کبنانیوز؛

مردم به این زودی منتظر جشن شکست کرونا نباشند

۰
مردم به این زودی منتظر جشن شکست کرونا نباشند
کبنا ؛
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی گویا در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: بازگشایی اماکن و صفوف در سطح اجتماع نیازمند احتیاط فراوان است باید سعی کرد که حتی الامکان عقبگرد نداشته باشیم.
او ادامه داد: بازگشایی ها باید همکاری همه سازمان ها و دستگاه های مربوطه به آهستگی صورت پذیرد و به محض اینکه تعداد مبتلایان رو به فزونی گذاشت باید با تغییر روش نسبت به مدیریت آن اقدام کنیم.
نباید اینگونه فکر کرد که اگر پس از بازگشایی مدارس آمار ابتلا به کرونا افزایش یافت دیگر نمی توان محدودیتی را اعمال و عقبگرد کرد. اساساً معنی فاصله گذاری اجتماعی همین است که به محض مشاهده افزایش ابتلا به کرونا، به عقب برگردیم و بازگشایی ها را محدود نماییم.
وی با بیان اینکه در صورت لزوم باید در تصمیمات تجدید نظر کرد ادامه داد: هنوز مبارزه سنگین با کرونا پیش رو داریم و هنوز نمی توانیم قاطعانه بگوییم که در برخود با کرونا موفقیتی به دست آورده ایم.
حمید عمادی متخصص بیماری های عفونی در سوی دیگر برنامه گفت: دقیقاً معلوم نیست کرونا چه زمان از زندگی مردم دنیا بیرون خواهد رفت.
وی ادامه داد: تصور اینکه گرمای هوا و شروع تابستان سبب از بین رفتن کرونا می شود اشتباه است زیرا قدرت این ویروس اصلاً کاهش نیافته است.
عمادی تصریح کرد: ویروس کرونای امروزی همان ویروسی است که اسفند در کشور وجود داشت و از قدرت آن کاسته نشده و تصور کاهش قدرت آن در انتقال فرد به فرد کاملاً غلط است.
وی با بیان اینکه مدخل ورودی کرونا به بدن ریه است افزود: پس از ورود ویروس به بدن این امکان وجود دارد که از طریق عروق به هر کجای بدن راه یابد و سبب لخته های خونی در مغز، قلب و سایر عروق گردد و یا سکته یا عوارض دیگری در پی داشته باشد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: هنوز از موج اول کرونا عبور نکرده ایم که بخواهیم به موج های بعدی فکر کنیم.
محمدمهدی گویا افزود: در خصوص آمار دقیق مبتلایان به کرونا در استان های کشور نمی توان رقم مشخصی عنوان کرد باید منتظر عبور از موج اول بیماری بود و پس از آن با مطالعه فراوان به جوانب بیماری پرداخت.
دکتر حمید عمادی متخصص بیماری های عفونی در سوی دیگر استودیو گفت: با اینکه سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده مهمترین و شایع ترین راه انتقال کرونا ارتباط تنفسی افراد است اما باز هم بهتر است مردم در جامعه از ماسک استفاده نمایند و مراقب ذرات معلق در هوا باشند.
وی افزود :مردم منتظر جشن شکست کرونا به زودی نباشند و کرونا با گرما از بين نمی رود گرما و رطوبت محيط مناسب برای کرونا ايجاد می کند.
عمادی گفت : کرونا باعث ايجاد بيماری های قلب و مغزی و عروقی می شود.
خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: پوشیدن ماسک در جلسات امتحانات نهایی الزامی است و در صورت همراه نداشتن ماسک به حاضرین ماسک ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: در این دوره از امتحانات نهایی، سعی شده تا همه پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از تب سنج و ارائه ماسک به افراد فاقد ماسک، جداسازی افراد مشکوک و متعاقباً ایزولاسیون در امتحانات بعدی افراد در نظر گرفته شده است.
عمادی متخصص بیماری های عفونی در استودیو در خصوص لزوم نگرانی در افراد گفت: افراد بالای 65 سال و آن دسته از کسانی که دیابت کنترل نشده دارند باید بیشتر نگران ابتلا به کرونا باشد. روی هم رفته نباید از این ویروس ترسید و نباید بی خیال آن شد بلکه باید تمام نکات بهداشتی را که همه بلد هستیم و تاکنون از طریق رسانه دیده و شنیده ایم رعایت و به کار ببندیم و سپس به خدا توکل کنیم. آن دسته از افرادی که علائم سرماخوردگی دارند هم ابتدا باید تصور کنند کرونا دارند مگر اینکه خلافش ثابت شود پس باید در هر حال مراقب سلامتی خود و اطرافیان خود باشیم.
علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در دیگر ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: بازگشایی دانشگاه ها برای دانشجویان مقطع ارشد که قصد ارائه پایان نامه و یا رساله دارند صورت گرفت و هنوز خوابگاه ها بازگشایی نشده اند در حال حاضر آموزش دانشگاه ها به صورت مجازی انجام خواهد شد.
دکتر گویا در سوی دیگر برنامه گفت: بعید است که در آینده نزدیک آمار فوتی های کرونا در کشور یک رقمی شود فعلاً در شرایطی قرار نداریم که بخواهیم به کرونا و مبتلایان به آن خوشبینانه نگاه کنیم.
دکتر عمادی هم گفت: اصلاً امیدوار نباشید که جشن رفتن کرونا را بگیریم. این بیماری با ما همراه خواهد بود.
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1