تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۲۱۷۳۸
رییس سازمان غذا و دارو:

حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها است

۰
حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها است
کبنا ؛ رییس سازمان غذا و دارو گفت: اگرچه در شعارهای عوام فریبانه از سوی آمریکایی‌ها گفته می‌شود دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها نمی‌شود، اما عملا حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها بوده و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.
به گزارش سازمان غذا و دارو،  محمدرضا شانه‌ساز روز شنبه درباره تشکیل جلسه جهت ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران سازمان غذا و دارو، وزیر راه و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه افزود: وزارت راه و شهرسازی در زمینه تحریم‌ها بار سنگینی را به دوش کشیده است.  ممانعت از حمل و نقل دارو و اقلام سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان علیه مردم ایران بوده که در وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی در دوران تحریم با آن مواجه بودیم و با شیوع کرونا، تحریم‌ها را سخت‌تر کرده است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به همکاری‌های مناسب وزارت راه با تمام توان از جمله شرکت‌های هواپیمایی، کشتیرانی، زمینی بیان کرد: با مذاکراتی که وزیر بهداشت و وزیر راه و شهرسازی حول مسائل مختلف داشتند، جلسه‌ای به اتفاق مدیران کل، روسای اتحادیه‌ها، سندیکاهای مربوطه و مدیران عامل شرکت‌های خطوط هوایی در زمینه تجارت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.
وی اظهار کرد: در این جلسه تمامی مشکلات با جزییات و به صورت مصداقی مطرح و همه مشکلات در تامین، تدارک و حمل و نقل دارو و تجهیزات به بحث گذاشته شد؛ وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی داد که امیدواریم با تشکیل این کارگروه دیگر شاهد وقفه‌ای در حمل و نقل اقلام سلامت محور به کشور نباشیم.
به گزارش کبنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از این در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و رییس یونیسف، از مجامع بین المللی خواست در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران و اقدامات تهدیدی یک جانبه آمریکا در مسیر تهیه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سکوت نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1