تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۲۱۷۳۵

شاخص‌هایی که فرماندار لارستان را نمونه کشوری کرد

۱
شاخص‌هایی که فرماندار لارستان را نمونه کشوری کرد
کبنا ؛وزارت کشور هفت شاخص و معیار را برای سنجش و ملاک ارزیابی عملکرد فرمانداران سراسر کشور ابلاغ کرده بود که بر اساس این شاخص ها جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان به عنوان فرماندار نمونه کشوری معرفی شد.
البته شاخص های مورد نظر وزارت کشور برای سنجش میزان عملکرد و کارآمدی فرمانداران بیشتر حوزه های اقتصادی را به دلیل ضرورت و اهمیت آن شامل می شود که فرماندار لارستان بر اساس این شاخص هاتوانست علاوه بر مدیر برتر در بین ۳۶ فرماندار استان فارس در جمع ۳۱ فرماندار نمونه کشوری نیز قرار گیرد.
فرماندار ویژه لارستان، شنبه در این زمینه به ایرنا گفت: بر اساس اعلام حوزه معاونت اقتصادی وزارت کشور شناسایی واحدهای تولیدی فعال درهر شهرستان، تعداد اشتغال آنها و جلوگیری از کاهش ظرفیت تولید، احصای واحدهای تولیدی فعال با تولید کمتر از ظرفیت اسمی و تلاش برای ارتقای ظرفیت آنها، تعیین تکلیف واحدهای تولیدی غیرقابل احیا ، شناسایی واحدهای تولیدی راکد در هر منطقه  و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور احیای مجدد این واحدها از مهمترین شاخص ها و ملاک های ارزیابی برای انتخاب فرمانداران نمونه بوده است.
اولویت بندی طرح های مهم اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد که قابلیت اجرایی تا پایان دولت دوازدهم را دارند یکی از مهمترین این دستورالعمل های اجرایی بوده که باید هر استان سه طرح مهم را که از مطالبات اصلی و مهم و موجبات رضایتمندی مردم منطقه را بیش از پیش فراهم می کند احصا و برای تامین اعتبار به ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین سازمان برنامه وبودجه اعلام کنند.
حسنی بیان کرد: واگذاری طرح های شاخص، فعال و موثر در زمینه اشتغالزایی و رونق تولید در هر منطقه به بخش خصوصی و ایجاد زمینه برای ورود سرمایه گذاران در حوزه های گوناگون و نیز تلاش برای رفع موانع و چالش های فرا روی بخش تولید از دیگر شاخص های مورد تاکید وزارت کشور برای معرفی و انتخاب فرمانداران برتر بوده است.
وی ادامه داد: همواره یکی از اولویت ها و شاخص های مهم توسعه ای در شهرستان لارستان به دلیل موقعیت خاص و استراتژیک آن در حوزه اقتصادی تاکید بر شناسایی، مدیریت، حمایت و تقویت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در حوزه های مختلف بوده است.
حسنی با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب و شکوفایی ظرفیت های بالقوه در لارستان فاصله زیادی وجود دارد، گفت: شاخص های هفتگانه وزارت کشور حول محور تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در حقیقت همان شاخص ها و معیارهای مورد نظر و تاکید مسئولان و دلسوزان امر برای افق توسعه همه جانبه این منقطه مهم و استراتژیک است.
فرماندار لارستان اضافه کرد: برنامه ریزی و نیازسنجی درست ، تدوین سیاست های راهبردی و تهیه سند توسعه این شهرستان، احصا و شناسایی دقیق ظرفیت ها و قابلیت های ویژه و متنوع آن در بخش های گوناگون ،مدیریت و جهت دهی به سرمایه های سرگردان و بهره مندی صحیح و مناسب از ظرفیت خیرین و پیوند دادن ظرفیت های موجود این خطه با اقتصاد و معیشت مردم در کنار راهبردها و دستورالعمل های اجرایی و اسناد بالادستی از جمله اولویت های مهم در افق توسعه ای پیش رو این منطقه خواهد بود.
در نشست سراسری معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها در(۱۴ اردیبهشت ۹۹) مقرر شد استانداران سراسر کشور نسبت به معرفی یکی از فرمانداران موفق استان مربوطه در راستای اجرای تکالیف هفتگانه اعلام وزارت کشور اقدام کنند که بر این اساس و با ارزیابی های وزارت کشور جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان در بین ۳۶ فرمانداری استان فارس موفق به کسب این موفقیت شد.
حسنی از شهریور سال ۹۵ تاکنون(۱۷ خرداد ۹۹) به عنوان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان مشغول فعالیت است.
وی همچنین ظرف این سال ها (۹۵ تا ۹۸)  همواره به عنوان فرماندار نمونه در طرح شهید رجایی انتخاب می شد و از سوی استانداران ادوار مختلف استان فارس مورد تجلیل قرار گرفته است.
شهرستان لارستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.
این شهرستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1