تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۲۱۷۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

دست خالی مأموران آتش نشانی یاسوج در هنگام بحران‌ها / گرده نحیف شهرداری یاسوج و نیروهای مازاد

۰
این عکس تزئینی می باشد.
این عکس تزئینی می باشد.
کبنا ؛جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز ( جمعه 16 خرداد ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه مسئول اکیپ آتش نشانی شهرداری تهران که به منظور مهار آتش سوزی‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، حضور داشت. او دقایقی در این جلسه که نستهن مقدم شهردار یاسوج هم حضور داشت، صحبت و نکات قابل توجهی را مطرح کرد.
غلامی مسوول این اکیپ آتش‌نشانی شهرداری تهران در این جلسه بیان می‌کند: صحبت‌های مسوولان استان را شنیدم و برای من با 28 سال تجربه در کار آتش نشانی بسیار امیدوار کننده بود که در استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین تجهزات و نبود نیرو چگونه به جنگ آتش می‌روند.
وی گفت: با این بضاعت و امکانات ناچیز در عرصه‌های منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده بهترین عملکرد را داشته‌اید که من واقعا به شما تبریک می‌گویم. حقیقتاً شماها بهتر از ماها عمل می‌کنید.
این مسوول گفت: به دستور مستقیم حناچی شهردار تهران جهت کمک به استان کهگیلویه و بویراحمد با 7 دستگاه خودروی سبک و سنگین و سایر تجهیزات آمده‌ایم.
غلامی ادامه داد: در عرصه‌های منابع طبیعی و در مواقع آتش سوزی، باید نیروها با امکانات سبک و به صورت سبکبال حرکت کنند و البته آموزش‌های لازم را دیده باشند.
این مسئول به سایر مشکلاتی که در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اشاره کرد و گفت: همین مخازن سوخت در ورودی شهر یاسوج یکی از مشکلات است و همچنین ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای که در شهر یاسوج وجود دارد اما امکانات و وسایل لازم جهت اطفای حریق در چنین ساختمان‌های بند مرتبه‌ای وجود ندارد.
وی گفت: یاسوج با این همه جمعیت و امکان آتش‌سوزی که وجود دارد تنها مجهز به 3 ایستگاه آتش‌نشانی با کمترین تجهیزات است که در هر ایستگاه سه نیرو وجود دارد که یکی باید در خود ایستگاه بماند و 2 نفر برای خاموش کردن آتش به ماموریت بروند که به هیچ وجه جوابگو نیست.
بنا بر این گزارش، با توجه به صحبت‌های غلامی مسئول اکیپ اعزامی آتش نشانی شهرداری تهران به یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در هنگام بحران‌های همانند آتش سوزی دستش خالی است و کمترین امکانات را در اختیار دارد. مسئولان باید از همین ابتدا به فکر چاره باشند، و اجازه ندهند که بحران‌ها میدان عمل را از آنها بگیرند. لازم است که شهرداری یاسوج فکری به حال تجهیز آتش نشانی کند و به جای یارگیری در شورای شهر برای بقای صندلی دست مأموران آتش نشانی را هنگام بحران‌ها هم به لحاظ امکانات و تجهیزات و هم به لحاظ آموزش پُر کنند.
نکته دیگری که حائز اهمیت می‌باشد، نیروهای مازاد زیادی طی این سال‌ها بر گرده نحیف شهرداری یاسوج در سایه ناتوانی مسئولان تحمیل شده است، که خیلی از آنها صاحب هیچ گونه تجربه، تخصص و توانایی نیستند. بهتر است که شهرداری یاسوج از طریق قانونی نیروهای مورد نیاز آتش نشانی را جذب کند و آموزش دهند. و طبق قانون نیروهای مازاد را شجاعانه کنار بگذارد و اعتبارات را به سمت تجهیز آتش نشانی‌ها هدایت دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1