تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۲۱۷۰۵
در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

سیاه‌نمایی در آتش خائیز / رسانه‌هایی که گوزن امریکای شمالی را به «خائیز» می‌‌بندند / توصیه استاندار به فرمانداران در باره آتش‌سوزی‌ها

۳
۰
سیاه‌نمایی در آتش خائیز / رسانه‌هایی که گوزن امریکای شمالی را به «خائیز» می‌‌بندند / توصیه استاندار به فرمانداران در باره آتش‌سوزی‌ها
کبنا ؛
همزمان با آتش سوزی کوه خائیز تصاویری در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شد مبنی بر اینکه وحوشی که در این کوه سکونت داشتند، زنده زنده می‌میرند و کسی هم کاری انجام نمی‌دهند. غافل از اینکه این تصاویر هیچ ربطی به کوه خائیز و استان کهگیلویه و بویراحمد نداشت. تصاویر و اطلاعات غلط در هنگام آتش سوزی جنگل‌های کوه خائیز سبب انتشار اخبار  و موضع‌گیری‌های نادرست زیادی در سطح کشور و خارج از کشور شد. موضوعی که حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد بحران به آن پرداخت و بیان می‌کرد: اطلاعات و اخبار رسانه‌ها باید مطابق با واقعیت باشد. من نمی‌دانم چرا باید گوزن امریکای شمالی را به کوه خائیز ببندند و بعد تیتر زده شود که مسئولان در خواب هستند.
جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز ( جمعه 16 خرداد ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، ابتدا قرار گرفتن دانشگاه یاسوج جزء 5 دانشگاه برتر کشور در بین دانشگاه‌های آسیا، را به مجموعه ی دانشگاه تبریک گفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تشکر از مجموعه شهرداری تهران به دلیل حضور تیم آتش نشانی تهران در استان، اظهار کرد: بنده از آقای حنانچی شهردار تهران و سایر مدیران این شهرداری تشکر می‌کنم.
کلانتری به آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سابقاً این آتش سوزی هم وجود داشت، به طور مثال در سال 85، 1100 هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد سوخت و در سال 86، نیز 1400 هکتار این استان سوخت و به همین نسبت وجود داشته است.
وی افزود: در سال جدید 230 فقره آتش سوزی در کشور رخ داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تجهیزات استان در بحث آتش سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: کل دمنده‌های استان در طول این 40 سال انقلاب به 40 دستگاه نرسیده بود که ما در همین امسال تعداد دمنده‌های استان را به 300 دستگاه دمنده خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه 87 درصد از وسعت استان کهگیلویه و بویراحمد جنگل و مرتع است، افزود: کل تأسیسات، ابنیه، راه‌ها و جاده‌های استان شامل 13 درصد است، بالاخره مهار آتش سوزی و مراقبت از این مراتع و جنگل‌ها دشوار است و باید تدابیر بهتری اندیشیده شود.
کلانتری در ادامه گفت: باید در عملیات مهار آتش سوزی‌ها وظایف مشخص باشد، اما در این عملیات آتش سوزی‌ها دیدیم که فرمانداران و مدیران ما پای کار بودند،
وی گفت: باید تدابیر و برنامه بهتری برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم. پس باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی کنیم. اکنون نقاط حادثه خیز شناسایی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به عنوان برنامه کوتاه مدت، همه مدیران و فرمانداران آماده باشند که امسال را عبور دهیم و تا جایی که می‌توانیم جلوی آتش سوزی‌ها را بگیریم و باید تا می‌توانیم تجهیزات سبک را به استان وارد کنیم.
کلانتری گفت: استفاده از ظرفیت پهبادها و هوشمند سازی صیانت از جنگل‌ها یک برنامه و ضرورت است. توانمندسازی گروه‌های مردمی، دوست داران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد نیز اهمیت دارد و بخشی از جنگل‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم. و با آنها قرارداد ببندیم.
وی در ادامه به تجهیز اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست گریزی زد و گفت: در این راستا باید تلاش کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از مردم به طور ویژه تشکر کرد و گفت: از جوانان گچسارانی، دهدشتی، بسیج، تیپ 48 فتح استان، سپاه فتح استان و نیروهای مردمی و... قدردانی می‌کنم. سپاه با تمام توان پای کار آمدند. از رئیس کل دادگستری، دادستان استان، هیئت کوهنوردی و ورزشی، اعضای شورای تأمین استان و شهرستان‌ها، اعضای ستاد بحران، فرمانده ارتش، فرمانده سپاه کشور، وزیر کشور، رئیس سازمان ستاد بحران کشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور و از همه رسانه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: از تمام کسانی که از سر دلسوزی نوشته‌اند و گفتند، تشکر می‌کنم. بعضی با زاویه دید خودشان مصاحبه کردند و گفتند.
کلانتری به موضوع اطلاع رسانی و آمار در هنگام بحران‌ها اشاره کرد و گفت: استاندار به عنوان رئیس ستاد بحران است و بنده برای ارائه آمار چندین بار با مسئولان مربوطه صحبت کردم، دو بار با آقای هاشمی مدیرکل محیط زیست صحبت کردم و خواستار ارائه آمار وسعت آتش سوزی شدم. در آتش سوزی خائیز، 40 هکتار از جنگل‌های ما دچار آسیب شد. متأسفانه حرف من در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نمی‌رود، حرف دیگران می‌رود.
وی افزود: فیلم جنگل های استرالیا را به دیل و خائیز ربط دادند. گوزن امریکای شمالی را به خائیز ربط دادند. بعد می گویند مسئولان در خواب هستند. ما می دانیم شاید از روی دلسوزی صحبت کردند، اما صحبت‌ها باید مطابق با واقعیت باشد. باید حقیقت و واقعیت را هم ببینیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکیپ ارتش برای کمک رسانی به وحوش عازم کوه خائیز شدند و طبق گفته خودشان یک حیوان آسیب دیده ندیدند. من نمی‌دانم اطلاعات غلط دادن و مردم را نسبت به نظام بدبین کردن به چه کسی سود می‌رساند.
وی افزود: بیان این اطلاعات از سوی رسانه‌ها سبب شد تا برخی از هنرمندان و سیاسیون موضع بگیرند، من از چشم انها نمی‌بینم، بلکه آنها بر اساس همین آمارها حرف می‌زدند. حتی رئیس جمهور خودشان به این موضوع وارد شدند. مسئولان زیادی از کشور با ما تماس گرفتند. شهردار تهران، وزیر بهداشت و همه و همه حس دلسوزی نسبت به محیط زیست داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در عملیات آتش سوزی همه پای کار بودند، افزود: همه مدیران استان و شهرستان‌ها پای کار و در میدان بودند، من خودم دیدم که یکی از مدیران کل به دلیل گرما زدگی دچار ضعف شد. من می گویم که کم فروشی نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

استاد دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اگه دانشگاه یاسوج برتر است وای به حال این کشور.
دیدبان
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه صد هکتار در آتش ویران شود وهیچ وحوشی آسیب نبیند.
خائیز
Iran, Islamic Republic of
حداقل ۴۰۰۰ هکتار سوخته. اینو گروه تفسیر عکسهای هوایی دانشگاه شیراز امروز با عکسهای هوایی گفته و روو اینستا گذاشته.
و من عکسها و فیلمهای زیادی از دوستانی که در بطن حادثه بودند رو دیدم. درختان بسیار بسیار زیادی از جمله بلوط و بنه سوخته‌اند و افتاده‌اند.
معلومه که مسئولین دوست دارند بگن اتفاق خواستی نیوفتاده و حجم وتقعه را خیلی خیلی کم جلوه میدن.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1