تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۲۱۶۳۸
کبنا گزارش می دهد؛

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز در مسیر خلاف رونق تولید

۱
۰
کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز در مسیر خلاف رونق تولید
کبنا ؛مقام معظم رهبری بارها بر جنگ اقتصادی غرب بر علیه کشورمان تاکید داشته‌اند و ضرورت آمادگی در این جنگ را یادآور شده‌اند. به همین علت وی در سال‌های اخیر در موضوع نامگذاری سال‌ها حساسیت ویژه‌ای بر اقتصاد و امر تولید داشته‌اند. هم چنین در اکثر سخنرانی‌های خود مقوله اقتصادی و توجه به آن را یک اولویت برای کشور خوانده‌اند. این تاکیدات باید به عنوان یک چراغ راه در مسیر حرکت و تعالی کشور مد نظر قرار گیرد و دولت و همه دستگاه‌های مربوطه باید بر روی این موضوع اهتمام جدی به خرج دهند. نقش دستگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها در این جنگ تحمیلی نقشی مهم و جلوبرنده است.
بنابراین لازم است بخش‌های اقتصادی دولت و بخش‌های خصوصی حوزه اقتصادی با حساسیت بیشتری در این زمینه گام بردارند و در رونق، افزایش و تقویت تولید برنامه ریزی کنند. با این وجود متاسفانه بواسطه بی توجهی و نامدیریتی ها نه تنها اراده‌ای قوی در امر رونق دیده نمی‌شود که به مانند سال‌های گذشته شاهد رکود در این بخش و حتی تعطیلی و یا نیمه تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها در کشور هستیم.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد و دارای ظرفیت‌های بالقوه در بخش‌های مختلف اقتصادی است که متاسفانه از گذشته تاکنون هیچ حرکت و کار اقتصادی ماندگار در آن صورت نگرفته است و محدود پروژه‌هایی که یا در گذشته و یا توسط سرمایه گذاران خصوصی در استان پیاده شد در حال حاضر یا تعطیل شده‌اند و یا به صورت نیمه جان آخرین نفس‌های خود را می‌کشند.
کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج یکی از محدود کارخانه‌های استان است که در سال‌های اخیر به جهت سوءمدیریت حال و روز خوشی ندارد و مدام شاهد اخبار تلخی از وضع این کارخانه و رکود آن و شرایط بد کارگران کارخانه هستیم.‌ تنها اتفاقی که در این کارخانه می افتد تغییر مدیران آن است که بیشتر بر اساس مسائل و نگاه سیاسی و هر مدیری چند صباحی می‌آید و زود جای خود را به یک نیروی جدید می‌دهد. در ۶ ماه اخیر تا کنون چهار بار شاهد تغییر مدیریت در این کارخانه بوده‌ایم. مشخص نیست مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر (هلدینگ کشاورزی کوثر) چه هدفی را دنبال می‌کند که یک سازمان مهم که باید الگویی در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهادی باشد به این شکل گرفتار زد و بند و ضعف مدیریت کرده است.
از طرف دیگر پرسنل و کارگران این کارخانه در وضعیت بدی به سر می‌برند. حقوق و مزایای پرسنل رسمی نادیده گرفته می‌شود و پرسنل رسمی در بیشتر موارد تحت فشار برای بازنشستگی پیش از موعد هستند. هم چنین اضافه کار و مزایای نیروهای قدیمی که در شرف بازنشستگی هستند با مشکلات زیادی مواجه است.
علاوه بر این بخش زیادی از ظرفیت تولیدی کارخانه در تعطیلی مطلق به سر می‌برد و هیچ برنامه‌ای برای بازسازی و افزایش تولید دیده نمی‌شود و فعالیت کارخانجات گلوکز و نشاسته آن متوقف می‌باشد. در یک گزارش از سایت تحلیلی نود اقتصادی گفته شده بود: فعالیت تولید کارخانه آرد در سال گذشته منجر به زیان شده و تنها از ۲۴ درصد ظرفیت عملی کارخانه تولید آرد بهره برداری شده است.
با تداوم وضعیت فعلی باید خیلی زود منتظر یک تعطیلی مطلق در این کارخانه قدیمی آن هم در سال رونق تولید باشیم. جا دارد مسئولان اقتصادی استان به طور جدی‌تر و با حساسیت بیشتر نسبت به شرایط فعلی و رکود کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز کن ورود کن و مانع از بروز یک فاجعه تولیدی و کارگری شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهنام
Iran, Islamic Republic of
سلام عکسی زدین واسه کارخانه قنده حالا در مورد کدوم صحبت شده نمیدونم...ولی کارخانه قند هم حال روز خوشی نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1