کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توضیحات مدیر مسئول روزنامه عصر انتظار در باره خبر کبنانیوز؛

استانداری کهگیلویه و بویراحمد به شعبه‌ای از دفاتر نمایندگان تبدیل شده / دولت نسبت به تجهیز استان بی‌توجه بوده است

13 خرداد 1399 ساعت 19:04

چنین بنظر می‌رسد عامل و ریشه بحران‌ها و نابسامانی‌ها، خود نهاد استانداری و نمایندگان مجلس است که مسبوق به سابقه از دهه ۷۰ تا کنون بوده است. زیرا اصل تفکیک قوا را مخدوش نموده و استانداری از آن سالها تا کنون به شعبه‌ای از دفاتر نمایندگان تبدیل شده و استقلالی از خود ندارد و بلکه مدیران ستادی و اجرایی نه به امر نمایندگان بلکه به ایما و اشاره آنها تغییر یافته و در نتیجه جایگاه حقوقی و ماهیت خود را از دست داده است.


بعد از انتشار خبر، نشست خبری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد [کلیک کنید ] با عنوان « جمالی: اجازه نمی‌دهیم نگاه به استانداری کهگیلویه و بویراحمد نگاه ارباب رعیتی باشد / آیا استانداری ماهیت خودش را از دست داده»، زریر حجتی مدیر مسئول روزنامه عصر انتظار در این باره توضیحاتی داد.


مدیر مسئول محترم سایت کبنا نیوز
سلام علیکم
در حالیکه اینجانب رسانه‌ای هستم و در نشست خبری روز سه شنبه جاری با مقامات محترم سیاسی و قضایی شخصاً حضور داشته‌ام ولی متاسفانه و در کمال ناباوری در تنظیم گزارش خبری و بویژه پوشش سئوالات و انتقادات اینجانب با شگردهای خاص، تقطیع شده، گزینشی و تحریف شده مبادرت به انتشار خبر جلسه نموده‌اید که اتخاذ چنین روش تقطیعی و تحریفی از آن همکار رسانه‌ای دور از انصاف، صداقت و اصل امانتداری بعنوان بدیهی‌ترین اصول خبرنویسی است.
 استحضار دارید محور صحبت‌های اینجانب به شهادت مقامات عالیه و خبرنگاران حاضر در نشست خبری حول محورهای مطرح شده از جمله هم اندیشی و هم افزایی و استفاده از ظرفیت رسانه در حل بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه بود و از اینرو با عطف به محور جلسه، مقامات مسئول به چالش کشیده شد بشرح بنود زیر:
 ۱- چنین بنظر می‌رسد عامل و ریشه بحران‌ها و نابسامانی‌ها، خود نهاد استانداری و نمایندگان مجلس است که مسبوق به سابقه از دهه ۷۰ تا کنون بوده است. زیرا اصل تفکیک قوا را مخدوش نموده و استانداری از آن سالها تا کنون به شعبه‌ای از دفاتر نمایندگان تبدیل شده و استقلالی از خود ندارد و بلکه مدیران ستادی و اجرایی نه به امر نمایندگان بلکه به ایما و اشاره آنها تغییر یافته و در نتیجه جایگاه حقوقی و ماهیت خود را از دست داده است.
۲- با انفعال و تأثیر پذیری استانداری از مسائل جناحی بویژه دهه از ۷۰ تا کنون «هر چند باور به شدت و ضعف آن داشته و دارم» ولی شایسته سالاری ذبح گردیده و بدبینی و نارضایتی عمومی شکل گرفته است، قداست و شان این جایگاه مخدوش گردیده و شئون مدیریتی در لوای سیاست تنزل کرده است.
 ۳- استان در بسیاری موارد زیرساخت ندارد و دولت نیز چنین اراده‌ای جهت رفع مشکلات، تأمین امکانات و تجهیزات در حوزه رسانه، هلال احمر، مدیریت بحران از خود نشان نمی‌دهد.
 ۴- یک چهارم بودجه کشور از لوله‌های نفت استان تأمین می‌شود ولی دولت به اندازه اعتبار یک تونل آزاده راه تهران - شمال در حوزه‌های زیر ساختی و تأمین امکانات و تجهیزات اعتبار اختصاص نداده است...
شمال‌گزینی و جنوب‌گریزی نوبخت‌الدوله!!
 سپس با تکرار سئوال از معاونت محترم سیاسی در مقام پاسخ به سئوالات تاکید شد که چرا این امکانات و بالگرد آبپاش و سایر تجهیزات را از دولت مطالبه نمی‌کنید؟
 ۵- به تخصیص‌های دولت در کلان شهر تهران و دفاتر دولتمردان و حرم مطهر امام اشاره و آن را تبعیض نامیدم و در ادامه چنین تحلیل شد در سالگرد ارتحال امام معنویت و نورانی هستیم که حرم مطهرش در شبکه‌های مجازی به کاخ تشبیه شده است با این برداشت که روحش به این امور ناراضی و اسراف و در نتیجه اختصاص وجیزه ای از آن اعتبارات می‌تواند گره گشای مشکلات و بحران‌های استان باشد...
 ۶- با تمسک به سخنان یکی از اندیشمندان و تحلیلگران ملی عرض شد: مسئولان و مدیران نظام به جهت رفتارهای مدیریتی بیشتر از همه به نظام ضربه زده ولی این مردمند که تا کنون مانع سقوط این نظام شده‌اند، زیرا که با جناح بازی و قوم گرایی و غفلت از نیازمندیها موجب ایجاد جو بدبینی و نارضایتی شده‌اند...
 ۷- در فراز دیگری ضمن تشکر از نگاه حقوقی و واقع بینانه دادستان محترم به موضوعیت نداشتن زمین خواری در بخشی از اراضی سروک و رفع ابهامات و همچنین حاشیه سازی و نشر اکاذیب توسط برخی رسانه‌ها عرض شد که در نگاه به رسانه‌های روشمند و قانون مدار و نیز رسانه‌های امنیت ستیز و قوم مدار نباید همه را به یک دید بنگرند بلکه باید بین قلم‌های سیاه مواجب بگیر و قوم گرا و رسانه‌های مطالبه گر واقعی تفاوت قائل شد تا اصل وجهه رسانه‌های خادم مردم مخدوش نشود...
 آنگونه که در متن خبر مندرجه آن سایت خبری و ذیل تیتر معاونت سیاسی گفت: «اجازه نمی‌دهیم نگاه ارباب رعیتی حاکم شود» با تغییرات و تحریف بعمل آمده است، مخاطب تصور می‌کند که محور بحث اینجانب صرفاً مرتبط به موضوع حاشیه‌ای منازعه لفظی و رسانه‌ای معاون سیاسی و مدیر کل بحران محدود و متصل و نوعی یکجانبه نگری بوده است. در صورتیکه موضوع سخنان اینجانب کلی و متوجه آسیب‌های وارده به مردم و جایگاه حقوقی استانداری تحت تأثیر سیاست زدگی استان بوده و علاوه بر آن رویکرد انفعالی سالیان مدید در دولت‌های مختلف و در مقابل نمایندگانی که اصل استقلال قوا را بهم ریخته‌اند نه یک نماینده خاص.
 مزید بر آن روح حاکم بر سئوالات و سخنان اینجانب نقد کلی دولت و حاکمیت از حیث بی توجهی به استان در مبحث تجهیزات و ... در هنگامه بحران بوده که قطعاً فایل صوتی موجود است.
 با عنایت به مراتب فوق و اینکه با خبر گزینشی و تقطیع شده آن پایگاه محترم خبری، ذهنیت سوء برای مخاطب حاصل می‌گردد و ارزش این انتقاد کلی و با رویکرد مطالبه مردمی را بصورت مبهم و یا هر دلیل دیگری به مسائل خصوصی و اداری دو مقام محترم در استانداری گره زده‌اید و سطح آن را تنزل داده‌اید استدعا دارد وفق قانون در همان ستون نسبت به انتشار آن جهت اطلاع مخاطبین اقدام فرمایید
 
با سپاس/ زریر حجتی
مدیر مسئول روزنامه عصر انتظار


کد مطلب: 421598

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421598/استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-شعبه-ای-دفاتر-نمایندگان-تبدیل-شده-دولت-نسبت-تجهیز-استان-بی-توجه-بوده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1