تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۲۱۵۸۵
در نشست خبری با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دادستان یاسوج: رسانه‌ها اصل صداقت در خبر را خدشه‌دار نکنند / برخی تصاویر منتشر شده ربطی به آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد نداشت

۰
دادستان یاسوج: رسانه‌ها اصل صداقت در خبر را خدشه‌دار نکنند
کبنا ؛نشست خبری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (سه شنبه 13 خرداد ماه 99)، نشست خبری احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دادستان مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. در این جلسه ملک حسینی دادستان یاسوج رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت گفت و اظهار داشت: اصل صداقت باید در اخبار رعایت شود
وی در ادامه افزود: در همین آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تصاویری پخش شد که اصلاً ربطی به جنگل‌های این استان ندارد. کجا جنگل‌هایی که سوختند، گوزن داشت که تصاویر گوزن سوخته شده در رسانه‌های استان منتشر شد.
دادستان یاسوج تاکید کرد: برخی تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها ربطی به جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد نداشت و ما می‌گوئیم نباید با اخبار اینچنینی اصل صداقت خبر خدشه‌دار شود.
وی افزود: برخی از خبرها تسویه حساب سیاسی با استاندار، معاون سیاسی و یا فلان نماینده و مدیرکل است. سیاست دستگاه قضا مبنی بر آزادی رسانه هاست، ولی بعضی از رسانه‌ها تیترهای تندی میزنند و تناقضات فراوانی در تیترهای رسانه‌ها وجود دارد و رسانه‌ها حاشیه‌های معاون سیاسی استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استان و نماینده مجلس را زیادی کش ندهند.
ملک حسینی گفت: از دادستان‌های استان خواسته‌ایم که میدانی در صحنه‌های آتش سوزی حضور پیدا کنند.
وی گفت: با کسانی که در آتش سوزی‌ها نقشی داشته باشند، یقیناً دستگاه قضا برخورد خواهد داشت.
وی در خصوص آتش‌سوزی‌ها گفت:  مسئولان استان با تمام ظرفیت پای کار آتش سوزی بوده و هستند. ظرف یک روز ۶ بالگرد آبپاش به منطقه اعزام شد، در تمامی کشورهای دنیا از جمله امریکا و استرالیا آتش سوزی‌های بدتری رخ داده است، منصفانه این است که زحمت‌ها را ببینیم.
دادستان یاسوج با بیان اینکه خبرنگاران استان براساس علاقه و دست خالی و بدون هرگونه مزایایی، تمامی تلاششان را می‌کنند، افزود: اما نباید آنها از رسالت اصلی خودشان خارج شوند.
وی افزود: ایام نوروز امسال شرایط خاصی بوده است، ولی رسانه‌ها تیترهای خیلی تندی علیه مسئولان استان منتشر می‌کردند و این در حالی بود که به گفته معاون وزیر یکی از بهترین استان‌ها در مقابله با کرونا، استان کهگیلویه و بویراحمد بود و همکاری بسیار خوبی با سازمان‌ها وجود داشت.
 دادستان مرکز استان به عملکرد رسانه‌ها در ایام انتخابات پرداخت و اظهار داشت: در مسئله انتخابات حواشی زیادی مطرح می‌شد و بیشتر رسانه‌ها به آن حواشی دامن می‌زدند، با این وجود آرام‌ترین انتخابات را در تمامی دوران داشتیم و یکی از سالم‌ترین انتخابات برگزار شد.
 وی به مدیریت بیماری کرونا توسط مسئولان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تلاش‌های زیادی در این مدت از سوی مسئولان صورت گرفت که حتی کارخانه الکل سازی که ده سال تعطیل بود را توانستیم راه اندازی کنیم و اقدامات خیلی خوبی انجام گرفت.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به زمین‌خواری‌ها گریزی زد و گفت: مقایسه سروک یاسوج با باستی هیلز تهران کاملاً اشتباه است، ما امروز در شهر یاسوج هزاران آسیه پناهی داریم و باید سیاستی در پیش بگیریم که نه آسیه پناهی‌ها پیش بیاید و نه باعث زمین خواری در استان شویم، تخلفات را نباید توجیه کرد، ولی یک شبه نمی‌توان با بیل و لودر خانه‌های غیرمجاز را تخریب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1