تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۲۱۵۷۵
در نامه ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

چرایی غیرفعال بودن شهرک های صنعتی استان؟ / خواسته دانشجویان از استاندار

۱
چرایی غیرفعال بودن شهرک های صنعتی استان؟ / خواسته دانشجویان از استاندار
کبنا ؛بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج در نامه ای خواستار پیگیری و برگزاری نشست های تخصصی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مشکلات شهرک های صنعتی استان شدند. این نامه به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب اقای کلانتری استاندار محترم کهکیلویه وبویراحمد
سلام علیکم.
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما برادر بزرگوار از خداوند متعال، رستگاری، عزت و کرامت را مسئلت می‌نماییم.
حال که این امانت الهی در واقع خدمت گذاری به مردم چند صباحی به شما واگذار شده است اعضاء تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج تصمیم دارند دراین راستا عرایض و گلایه‌هایی را به سمع ونظر شما برسانند.
 باتوجه به اهمیت بارز نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مد ظله العالی می‌طلبد امروزه تمامی ارکان جامعه اعم از دستگاههای دولتی واجرایی، نهادها و مردم، امکانات خود را جهت تحقق بیانات معظم له به کارگیرند و در راستای رونق صنعتی برنامه ریزی‌هایی صورت پذیرد.
و لیکن در این میان مسئولین امر و بزرگوارانی چون شما سهم عظیمی در تحقق آن می‌بایست ایفا نمایند تا از رشد بیش از پیش عوامل مؤثر در بیکاری واسیب های ناشی از ان پیشگیری شود.
همانگونه که خود مطلع هستید مردم محروم استان علاوه بر مشکلات معیشتی و اختلافات طبقاتی وطایفه ای قابله ملاحظه و همچنین عدم نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار تولید و قیمت گذاری‌ها با مسائل متعدد دیگری چون عدم به کار گیری ظرفیت‌های استان در جهت ایجاد زمینه اشتغال و رشد سریع بیکاری در استان دست و پنجه نرم می‌کنند اما تأسف بار است که مسئولین به جای سد کردن مشکلات با بی اعتنایی به مطالبات قشر دانشجویی از این معضلات چشم پوشی می‌نمایند.
 علی رغم همه اینها خداوند را شاکریم که دگر بار توفیقی بود و در راستای لبیک به سخنان رهبر انقلاب اعضای هسته علمی ومطالبه گری حوزه شهید میثمی به همراه جمعی از نخبگان و متخصصین این عرصه کمر همت بستند و با عظمی راسخ مطالبه گری خود را با محوریت رکود چند ساله شهرک‌های صنعتی آغاز نمودند ولیکن تا به حال هیچ گونه همکاری از جانب مسئول مربوطه ملاحظه نشده است.
همانطور که خود مستحضر می‌باشید به طور کلی ۸۴۰ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که از این بین سهم استان ۱/۸ می‌باشد که در سه بخش قابل تفکیک است:
شهرک صنعتی فرودگاه (۳۲ درصد غیرفعال)
شهرک صنعتی سرآبتاوه (۲۶ درصد غیر فعال)
شهرک صنعتی بلکو (۶۲ درصد غیرفعال)
که درمجموع ۵۰/۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل بوده و ۶ درصد نیمه فعال و ۴۳/۵ درصد باقی مانده فعال است.
لازم به ذکراست که ارقام اعلامی مربوط به آخرین جلسه خود استاندار با مسئولین صنعتی می‌باشد و از آن زمان تا به اکنون بخش اعظم دیگری از واحدها منفعل و راکد شده است در حالی که این شهرک‌ها از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند که شامل کارخانجات جوراب بافی، خوراکی، پوشاک، سیمان، ماسته و ... می‌شوند و می‌توان اهرم‌های خوبی برای بحران اقتصادی وبیداد بیکاری در استان باشند.
با تحلیل وبررسی های صورت گرفته از جمله عوامل رکود ۳۲ درصدی شهرک‌های صنعتی عبارتند از:
➖۶۵ درصد مسائل نقدینگی
➖۲۵ درصد فقر بازار
➖۵ درصد اختلاف شرکاء
➖۲ درصد تأمین مواد اولیه
➖۳ درصد کمبود ماشین الات صنعتی و هزینه بالای حمل ونقل
که در نهایت منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی و رکود انها شده است
لذا در این راستا بسیج دانشجویی مطالعات و جلسات متعددی داشته و این مسئله به قید پاسخگویی مسئولین رفع خواهد شد.
امید است استاندار محترم دست مساعدت قشر جوان و دانشجوی استان را بپذیرند و در جهت رفع بلاتکلیفی نشات گرفته از عدم پاسخگویی مدیرعامل شهرک‌ها می‌باشد اقدام نمایند چرا که این بی اعتنایی از جانب مسئول مربوطه به دانشجویان در حال مطالبه گناهی نابخشودنی و غیر قابل توجیح می‌باشد.
لازم به ذکر است جامعه دانشجویی و نخبگانی استان از قابلیت‌های بالا و همچنین سابقه‌ای درخشان در مطالبات استانی و کشوری برخوردارند، لذا بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دست مساعدت و همکاری به جانب حضرت عالی می‌گیرد تا ان شاالله با حضور در جمع دانشجویان مسائل ذکر شده و سایر مسائل اساسی استان به گفتگو گذاشته شود و پیشنهادها و دیدگاه‌های تخصصی دانشجویان دغدغه مند و پرانگیزه استان را فرا روی خود ببینید و بشنوید و تشکل دانشجویی را در راه مبارزه با مفاسد حامی و پشتوانه همیشگی خود دانسته و دراین مبارزه از غیر خدا هراسی نداشته باشید.
 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته...
 سید امید مظلوم مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1