تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۲۱۵۰۲
کبنا خبر می دهد؛

آتش در کوه های خائیز و دیل همچنان می سوزاند

۰
آتش در کوه های خائیز و دیل همچنان می سوزاند
کبنا ؛امروز روز چهارمی است که کوه خائیز کهگیلویه در آتش می سوزد. دیشب و دیروز با وجود هلی برن و اعزام بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ نیروی امدادی، کوهنورد ،مردمی و دولتی برای مهار آتش به ارتفاعات سخت گذر و صعب العبور خاییز و انجام بیش از ۱۰۰ سورتی پرواز در دو روز اخیر ،و انجام عملیات وسیع در منطقه با وجود بالگردهای آب پاش و امدادی ، حضور بیش از ۴ بار استاندار محترم در منطقه و به دست گرفتن فرماندهی مستقیم عملیات در منطقه و پس از آن انتخاب معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان جانشین و رییس عملیات و استقرار وی به مدت سه شبانه روز در منطقه و به کار گرفتن همه امکانات و تجهیزات دولتی و بهش خصوصی و استمداد از مقامات ملی ( اعم از دولتی و لشکری و کشوری) دیشب آتش سوزی مهار شده بود و هیچ اثری از شعله ور شدن یا زبانه کشیدن آتش وجود نداشت، و منتظر اعلام پایان عملیات و اتمام مهار آتش سوزی بودیم.
به گزارش کبنا؛ متاسفانه دیشب حدود ساعت ۱۲ بامداد مجدد آتش از سمت استان خوزستان و ارتفاعات مشرف بر شهرستان بهبهان که در حقیقت آتش سوزی چهار روز اخیر در کوه خاییز از سمت بهبهان شعله ور شده بود و به منطقه و محدوده استان نفوذ کرده است، زبانه کشید و همه زحمت های یه روز اخیر همه نیروهای مردمی و امدادی و ترابری و دولتی به ویژه تلاشهای شبانه روزی نماینده عالی دولت در استان و مدیر ارشد استان تا معاونین ایشان و فرماندار و دستگاههاب امدادی و خدمات رسان به هدر رفته و مجدد آتش به جان و قلب خاییز نفوذ کرد.
این انتقاد و گلایه شدید همچنان و برای دومین بار از عدم همکاری و اقدام مناسب و مطلوب مسئولان استان خوزستان و به تبع شهرستان بهبهان وجود دارد و یقینا شما همکار خوب و دلسوز و طبیعت دوست بنده مطالبه گر موضوع هستید و همانند ما از این مسأله و بی احتیاطی و بی توجهی عزیزان رنجور خواهید بود.
آتش سوزی دیل صبح روز جمعه شروع شد، هر چند این آتش شب جمعه مهار شد، اما به دلیل پایش نشدن باز هم شعله ور شد و تا کنون دو روز است که کوه دیل در محاصره اتش است.
فرماندار شهرستان گچساران در این باره گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه دیل این شهرستان همچنان ادامه دارد.
علی خوانپایه افزود: میزان آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه دیل این شهرستان نسبت به دیروز کمتر شده اما همچنان ادامه دارد.
وی اظهارکرد: در حال اعزام و انتقال نیروهای بیشتر با بالگردهای هوانیروز به منطقه دچار آتش سوزی هستیم تا بتوانیم آتش سوزی را کنترل و مهار کنیم.
فرماندار شهرستان گچساران بیان کرد: نیروهای مردمی و دستگاهها مختلف با امکانات و بالگردهای هوانیروز در حال تلاش برای مهار آتش سوزی هستند تا سریعتر آتش را مهار و خاموش کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1