تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۲۱۴۹۶
گزارش؛

ریشه در خاک (بخش سوم: چشم‌انداز و عملکرد عدل هاشمی‌پور در حوزه صنعت و معدن)

۲
ریشه در خاک (بخش سوم: چشم‌انداز و عملکرد عدل هاشمی‌پور در حوزه صنعت و معدن)
کبنا ؛توسعه در بخش صنعت با توجه به تنوع و کثرت حدود در این حوزه، از ملزومات جداناشدنی شکوفایی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای در مقیاس خرد و کلان به شمار می‌رود.
از آثار و پیامدهای توسعه در حوزه صنعت و معدن می‌توان به تولید چشم گیر در حوزه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌های خارجی، اشتغال و بومی گزینی، صادرات و در نتیجه توسعه و رشد در جمیع جهات را شاهد و ناظر خواهیم بود. اما در عین حال به همین اندازه که توجه و وجودش فرصت است، نبودش تهدیدی بر اشتغال، اقتصاد پویا و شکوفا و تولید است.
ورود صنعت و توجه به بخش معدن در شهرستان معدن خیز و مستعد کهگیلویه بزرگ، اما پیشتر مسکوت در هر دو حوزه، برابر است با افزایش سرانه اشتغال و استفاده از نیروهای بومی، درآمد زایی، بهبود وضعیت معیشت مردم، فرهنگ سازی و بیشتر دخیل کردن مردم در فعالیت‌های اجتماعی و همین‌طور جلوگیری از روند مهاجرت که همانند ریزش خون از جسم و شریان‌های بی جان کهگیلویه سالها جریان داشت.
خروج از بن بست شهرستان یکی از اهداف بلند مدت نمایندگی دور دهم مجلس شورای اسلامی و مهندس هاشمی پور بود و آن مهم که صنعت پایه است و جز با توجه به بخش صنعت و معدن، خروج کهگیلویه از بن بست همیشگی امکان پذیر نبود.
با نمایندگی مهندس هاشمی پور و جای گرفتن امور مهم صنعت و معدن در چشم اندازه توسعه پایدار ایشان در بخش صنعت و معدن به امور ذیل پرداخته شد تا گام موثری در مهم جلوه دادن توسعه بخش‌های معدن و صنعت برداشته شود؛
_ تغییر کاربری زمین پتروشیمی دهدشت (طنز تلخی که تاکنون توسط نمایندگان اسبق پس از ۱۶ سال انجام نشده بود)
_ تأمین آب لازمه صنعت پتروشیمی با اختصاص حق آبه میلیون‌ها لیتر مکعب از آب رود مارون
_ روی ریل قرار گرفتن پتروشیمی دهدشت که بالعکس سالها پیش هم اکنون فعال و طبق برنامه زمانبندی شده در حال پیشرفت است. لازم به ذکر است پروژه پتروشیمی دهدشت با سماجت سردار هاشمی پور نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، طی ۲ بار پیاپی توسط وزیر محترم نفت بازدید و از نزدیک پیشرفت کار را بازرسی کرد.
_ انعقاد قرارداد با شرکت پتروپارس جهت ساخت و خریداری و تحویل تجهیزات صنعتی به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو
_ هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه مهندسی همراه با موجودی فعلی ۳۵۰ میلیارد تومان موجودی ریالی و ۲۵ میلیون یورو مبلغ ارزی برای بخش اول تهیه تجهیزات مورد نیاز در پتروشیمی دهدشت با تأمین هلدینگ خلیج فارس و صندوق توسعه ملی که بعنوان بانک عامل عهده دار این مهم شده است؛ (خریداری یک باب منزل مسکونی با تجهیزات کامل برای دفتر پتروشیمی دهدشت به قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان)
لازم به ذکر است شرکت پتروپارس قرارداد اصلی ساختمانهای صنعتی را با هلدینگ خلیج فارس به صورت ارزی به مبلغ ۲۲۰ میلیون یورو قراداد بسته است.
_ شروع عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی معدن فسفات چرام بعنوان بزرگ‌ترین معدن فسفات کشور در حالیکه بعد از چهل سال تنها تابلوی سه راهی نازمکان از آن باقی و مسئولان مختلف آمدند و رفتند و از عدم توجیه اقتصادی برای زدودن یا رفع تکلیف در دوران خدمت بهره می‌بردند. با پیگیری سردار هاشمی پور و سماجت ایشان و با بازدید وزیر صمت و کارشناسان وزارتخانه با مبلغ اولیه ۱۷ میلیارد تومان و با ظرفیت بهره برداری ۳۰ هزار تن در سال در محور اجرا قرار گرفت. معدن فسفات چرام کلیه مقدمات عملیاتی شدن آن فراهم شده است وکارخانه آهک و هیدراته که یکی از مجموعه‌های وابسته به کارخانه فسفات است شصت و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ کارخانه آهک و هیدراته تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و تعدادی از جوانان جویای کار بومی شهرستان چرام در آن مشغول و دفتر رسمی معدن فسفات نیز در چرام تأسیس شده است.
_ معدن نیترات دیشموک از اولویت‌های اساسی جهت صنعتی کردن منطقه محروم دیشموک است که طی رایزنی‌های مهندس هاشمی پور جهت پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذار این معدن انجام دادند و سرمایه گذار در حال تحویل وثیقه هست.
_ راه اندازی فاز دوم کارخانه آجر با رایزنی نماینده جهت پرداخت تسهیلات؛ تسهیلات پرداخت و فاز دوم طرح هم اکنون در حال فعالیت است.
_ احداث کارگاه سوله سازی چرام؛ کارگاه مذکور شخصی است و به دلیل برخی مشکلات شخصی سرمایه گذار در حال تعطیل شدن بود که از طریق مساعدت نماینده، صاحب امتیاز کارگاه جهت رفع مشکلات مجدداً جهت فعال شدن آن اقدام کردند.
وجود صنایع، معادن و شرکت‌های تولیدی فعال همانگونه که اشاره شد باعث به کارگیری جوانان و روند کددار کردن از حیث تخصص روند صعودی و از پدیده‌های اجتماعی فقر، اعتیاد، مهاجرت و نتیجتاً جرائم حقوقی و کیفری جلوگیری خواهد کرد.
از آنجایی که دانستن حق مردم است و شفافیت جزوی از عملکرد نماینده و مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی عملکرد سردار هاشمی پور در دوره ۴ ساله ایشان به سمع و نظر مردم خواهد رسید تا پرده و پشت پرده‌ای مابین خادم ملت و ملت نباشد. در طول دوره ۴ ساله ایشان به دیده‌ی صاحبان نظر در حوزه صنعت و معدن نیز عملکردی بی نظیر داشتند تا حرکت از ایشان باشد و به فضل الهی برکت نثار روح و جسم خسته مردم و جوانانی که سالهاست حکم فرزندان ناتنی هاشمی را دارا بوده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1