کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید:

اختلاف دو دامدار شعله‌های آتش را به جان جنگل‌های کوه خائیز انداخت

9 خرداد 1399 ساعت 1:15

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلاف دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز سبب وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این منطقه شده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلاف دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز سبب وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این منطقه شده است.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: به دلیل اختلاف دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز از مناطق حفاظت شده تحت پوشش محیط زیست هم اکنون شاهد فوران شعله‌های آتش در جنگل‌ها و مراتع کوه خائیز هستیم و به دلیل بالا بودن پوشش مرتعی و علوفه‌ای هر لحظه شعله‌های آتش فوران می‌کند.
وی از نیروهای مردمی و تشکل‌های مردمی درخواست کمک کرد و افزود: وقوع این آتش سوزی ابتدا از منطقه آزاد آغاز شد که به دلیل کنترل نکردن در کمترین زمان ممکن آتش به منطقه حفاظت شده رسیده است و هر لحظه شرایط برای مهار سخت‌تر می‌شود.
هاشمی از اعزام محیط بانان شهرستان‌های کهگیلویه، باشت، چرام و لنده به محل آتش سوزی خبر داد و گفت: هم اکنون خود و همکارانم در  حفاظت محیط زیست استان نیز عازم منظقه حفاظت شده خائیز هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد پوشش جنگلی منطقه را انواع درخت از جمله بلوط و کل‌خنگ عنوان کرد و ادامه داد: مسببان این آتش سوزی از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شوند.

 


کد مطلب: 421421

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421421/اختلاف-دو-دامدار-شعله-های-آتش-جان-جنگل-های-کوه-خائیز-انداخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1