تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۴۲۱۳۶۸
کبنا گزارش می دهد؛

شرف اباد روستایی در دل شهر؛ اما در بلاتکلیفی شهر یا روستا/ امکان خودمختاری در آینده نزدیک

۱۰
۲
شرف اباد روستایی در دل شهر؛ اما در بلاتکلیفی شهر یا روستا/ امکان خودمختاری در آینده نزدیک
کبنا ؛چندی است که اخبار شورا و شهرداری یاسوج نقل محافل و مجالس شده است. تنش ها و اختلافاتی که هر چند هم اگر نباشد باز هم دستاوردی برای مردم شهر ندارد.
سر سخنم نه با شهرداری یاسوج است و نه شورای شهر؛ بلکه مسئولین استان، استاندار و فرماندار بویراحمد است.
چرا که سال هاست چند دوره شورای شهر و چند شهردار آمدند و زدند و خوردند و بردند و مشکلات شرف آباد همان به جای ماند.
ما مردم شرف اباد پس از سال ها گفتگو و مکاتبه با مسئولان  نمیدانیم که جزو شهر هستیم یا روستا! واقعا تکلیف معلوم نیست. چرا که هزینه خدمات شهری از ساکنین گرفته می شود ولی حتی از خدمات روستایی هم بهره مند نیستند.
 شرف اباد سال هاست که نقطه ای امن و ارزان برای سکونت مهاجرین واقع شده و هر روز رو به گسترش است و در آینده یکی از شلوغ ترین نقاط شهر خواهد شد. اما بدلیل عدم همکاری و پیش بینی شهرداری برای آینده این منطقه، مشکلات و در آینده نزدیک اتفاقات بسیار بدی را برای مردم منطقه رقم خواهد خورد.
از عدم همکاری شهرداری سخن گفتم چرا که همیشه شهرداری انتظار همکاری مردم با این نهاد را دارد اما هیچگاه به وظایف و تعهدات خود نسبت به همکاری با مردم حتی فکر هم نکرده است.
مالکین شرف اباد زمین هایشان را ارزان در اختیار مهاجرین قرار داده اند و بخش زیادی نیز بدون پرداخت هزینه در اختیار شهرداری برای تعریض و یا ایجاد خیابان و خدمت رسانی به مهاجرین قرار داده شده است.به همین خاطر ضرر های هنگفتی را متحمل شده اند.
اما اکنون شرف اباد در بدترین شرایط قرار گرفته و از هر گونه خدمات بی بهره اند.شرف اباد که به قول شهردار محترم شرف شهر یاسوج است از آسفالتی که هر بار شهردارهای مختلف قول وعده داده اند تا جدول کشی و نامگذاری خیابان ها و معابر و نظافت خیابان ها و ... بی بهره است.
از کدام مشکل بگویم. از طرح تفصیلی نیمه کاره و ناقص شرف اباد، و خیابان هایی که در زمین های مردم، در محله امیری ها نیمه کاره رها شده و مردم را بلاتکلیف دچار خسارت کرده اند. از اعتباری که از بازدید معاون وزارت کشور برای آسفالت و جدول گذاری خیابان این محله دریافت کردند و جای دیگر هزینه کردند و فقط با چند متر جدول گذاری نیمه کاره هر روز اعلام میکنند برای شرف اباد کار کرده اند، یا از خیابان های این محله که ۱۵ سال قبل توسط شرکت گاز تخریب شده و هنوز همانطور به حال خود رها شده و چیزی به نام آسفالت و جدول در این محله پیدا نمی شود و شهرداری به بهانه های مختلف و عدم رعایت حریم از خدمت رسانی سر باز می زند.
از خیابان شهرک جوشکاران که توسط شرکت گاز کنده کاری شده و شهرداری آن را ترمیم نکرده است.اگر شرکت گاز بدون هماهنگی کار کرده شهرداری مقصر است و اگر هماهنگ نموده نیز حتما خسارت را پرداخت کرده و شهرداری در کوتاهی نموده است. البته ناگفته نماند هر سال زمستان ماشین الات خود را چند ساعتی به شرف آباد میاورند اما به بهانه بارندگی جمع میکنند و میبرند و سال اینده دوباره همین برنامه را تکرار می کنند. 
متاسفانه شرف اباد همیشه پایگاهی برای کسب رای اعضای شورای شهر واقع شده ولی هیچگاه به تعهدات خود درقبال وعده های داده شده عمل نمی کنند. شرف آباد بنا به دلایل سیاسی از خدمات رسانی شهرداری جای مانده است و هر بار به بهانه های مختلف شهرسازی و عدم رعایت حریم ها از خدمات محروم مانده است.اما در اکثر نقاط شهر مشاهده می شود که به شکل موجود و خیابان ها، معابر و کوچه های تنگ و تاریک از همه خدمات بهره مند هستند.
در طول ۳۰سال اخیر هیچگونه خدماتی از طرف شهرداری برای شرف اباد انجام نگرفته است. و خیابان ها و کوچه های آن بی سر و سامان رها شده و همانند خیابان های موشک خورده ابادان و خرمشهر زمان جنگ می باشد. گِله ای هم نیست. اما دلخور از آنیم که مسئولین پنجشنبه ها که بر سر مزار اموات خود به قبرستان مراجعه  میکنند یا به شهرک جوشکاران، آیا از وضعیت و شرایط موجود شرف اباد شرم نمی کنند!
از این رو بدلیل کوتاهی مسئولین استان و شهرستان، شورای شهر و شهرداری نسبت به مردم شرف اباد، از اعضای محترم شورای شهر که بر سر منافع خود به جان هم افتاده اند تقاضا مندیم فردا روز برای کسب رای به شرف اباد نیایند و از فرمانداری محترم بویراحمد نیز خواهشمندیم صندوق رای برای شرف اباد در نظر گرفته نشود.چرا که شرف اباد به حال خود رها شده و فعلا صاحب ندارد. از طریق همین رسانه اعلام می گردد در صورتی سریعا به مشکلات اهالی شرف آباد رسیدگی نگردد شاید در اینده نزدیک با تصمیم اهالی خودمختار شود‌ و شهرداری حق جلوگیری مردم در ساخت و سازها را ندارد.لذا شهرداری برای رفع معضلات این منطقه هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.

رونوشت:
استاندار محترم
معاونت محترم امورهماهنگی و عمرانی استاندار
فرماندار محترم بویراحمد
شهرادر محترم یاسوج
شورای اسلامی شهر یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام باتوجه به اینکه پروژه بیس و آسفالت شرف آباد انجام گرفت ولی نزدیک به یکسال میگذره ولی هنوز هیچ پولی به میمانکار پرداخت نکردن با پیمانکار تماس میگیریم میگه وقتی بهم پول ندن دیگه کار انجام نمیدم واقعآ راست میگه آخه چرا سرمایش با این تورم بیاد بخوابونه برا دولت؟ چرا استاندار محترم و نماینده فعلی مردم در مجلس پیگیر مطالبات پیمانکاران نمیشن
United States
انصافا مسولین شهر یه سری به اخر کوی ازادگان زیر تپه بزنن اگه عرق شرم نریختن. اقای محترم مگه اینجا کوهستان صعب العبور هست. ما که کنتور اب و برق و گاز شهری داریم پس چرا حداقل یه جاده خاکی صاف برامون درست نمی کنند. باید مردم جمع شوند جلوی شورا و استانداری تا کار انجام بشه.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم
تقی
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک مهاجر به این منطقه با شما همراهم
Iran, Islamic Republic of
لطفا و خواهشا بداد مردم شرف آباد برسید
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار ده سال پیش زمینی زیر تعاونی میلاد خریداری کردم به امید ساختن یه پناهگاه ولی افسوس به این ده سال بی تدبیری مسئولین.خواهش میکنم تکلیف طرح تفصیلی این منطقه رو روشن کنید
Iran, Islamic Republic of
شهرداری طرح تفصیلی رو اجرا نمیکنه فقط برای شونه خالی کردن از زیر پرداخت خسارت به مالکین..خب اگه پول ندارین طرح تصویب میکنید یعنی شما نمیدونستید خیابون اجرا کردن تو زمین مردم خسارت هم داره،اگه نمیتونید اجرا کنید بزارید مالکین خودشون طرح تفکیکیشون رو اجرا کنند
United States
سلام و خسته نباشید خدمت شهردار و اعضای بسیار غیر فعال شورای شهر طایفه ای لطفا بداد مردم شرف آباد برسید.بسیاری از مناطق شرف آباد اب گاز و برق ندارن.واقعا تاسف اوره.سال۲۰۲۰ هستیم ثروتمندترین کشور دنیا هستیم
United States
طرح تفصیلی دادن خیابونی که وضع موجودش ۱۶ متری هست،۲۲متری تصویب کردن واقعا چه تدبیر و آینده نگری کردند،
رضا پویان
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام. با تشکر از نگارنده مطلب که حرف دل همه اهالی شرف آباد را زده. ولی تا زمانی که بصورت حضوری جلوی استانداری و شهرداری تجمع نکنیم مشکلات عنوان شده حل نخواهد شد. از رسانه کبنانیوز بخاطر نشر مطلب تشکر می نمایم و انتظار پیگیری داریم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1