تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۲۱۲۹۹
استاد دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه:

اگر نیاز ندارید، سهام عدالت‌ خود را نفروشید

۰
اگر نیاز ندارید، سهام عدالت‌ خود را نفروشید
کبنا ؛عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه، در توصیه‌ای به آن دسته از افرادی که دارای سهام عدالت هستند، گفت: پیشنهاد می‌کنم، افرادی که واقعا به فروش سهام خود نیازی ندارند، سهام خود را حفظ کنند، چرا که در بلندمدت سوددهی خوبی خواهد داشت.
دکتر سید علی پایتختی اسکویی، در تشریح این مطلب، اظهار کرد: میزان بازدهی بازار بورس در بلندمدت بیشتر از سایر بازارهای موازی است، چنانچه سهام عدالت نیز ۱۰ سال پیش به میزان ۵۰۰ هزار تومان ارزش داشت و امروز ارزش آن نزدیک ۳۰ برابر افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان این‌که بازار بورس مزیت‌هایی نسبت به سایر بازارها دارد که "سرمایه‌گذاری با مبلغ اندک" از جمله آن است، افزود: با سرمایه اندک(حتی 500 هزار تومان) هم می‌شود در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرد، درحالی که این فرصت در سایر بازارها فراهم نیست.
وی با بیان این‌که طبق آخرین اطلاع، افرادی که سهام عدالت خود را آزاد کرده‌اند فقط اختیار فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت را دارند، گفت: به عنوان فردی که به مدت ۲۰ سال هم به صورت تئوری و هم عملی در بازار بورس فعالیت دارم، پیشنهاد می‌کنم که مردم، به صورت احساسی و هیجانی در بازار بورس رفتار نکرده و دید بلند مدت داشته باشند. اگر حتی همه این افراد بخواهند اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود بکنند، نیاز به حداکثر ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار بورس است که این رقم در مقایسه با معاملات روزانه کنونی بورس تاثیر چندانی بر فرآیند عرضه و تقاضا در بورس نخواهد داشت.
دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه آزاد تبریز افزود: مردم باید منطقی رفتار کرده و با دید میان مدت و بلند مدت سرمایه گذاری کنند و افراد تازه وارد به بازار بورس هم چنانچه امکان دریافت آموزش‌های تخصصی را ندارند، به صورت‌ غیرمستقیم و از طریق شرکت های سبدگردان معتبر، صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری که از سازمان بورس مجوز دارند، در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1