تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۲۱۲۳۸
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

اعزام دو فروند هلی‌کوپتر به گچساران برای مهار آتش سوزی / تشکیل ستاد بحران / ۱۵۰ هکتار جنگل و مرتع گچساران در آتش سوخت / تاجگردون: کاش کنترل آتش سوزی جنگل‌ها دست به دست بین دستگاه‌ها نچرخد

۷
۲
اعزام دو فروند هلی‌کوپتر به گچساران برای مهار آتش سوزی / تشکیل ستاد بحران / ۱۵۰ هکتار جنگل و مرتع گچساران در آتش سوخت / تاجگردون: کاش کنترل آتش سوزی جنگل‌ها دست به دست بین دستگاه‌ها نچرخد
کبنا ؛ جلسه ستاد بحران شهرستان گچساران به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استان، فرماندار گچساران، حکمتیان اصل و جمعی از مسئولان عضو این ستاد برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: بعد از وقوع زلزله 5.2 ریشتری گچساران و آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان و با توجه به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جلسه ستاد بحران شهرستان تشکیل شد.
وی افزود: ما منطقه‌های زلزله گچساران را از نزدیک مورد بازدید و ارزیابی قرار دادیم که خسارت‌های زیادی هم وارد شده است.
مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا به صحبت تلفنی آقای تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت با وزیر دفاع قرار است که از امشب دو فروند هلی‌کوپتر آب پاش به شهرستان گچساران اعزام می‌شود و ما را در کنترل آتش سوزی جنگل‌های این شهرستان یاری می‌کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000421/nf00421238-2.jpg
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در پیامی خطاب به وحید محمدی‌تبار نوشت: «جناب آقای محمدی‌تبار مدیرکل محترم بحران استان، کاش قبل از این اتفاقات تصمیمات اتخاذ شود که مسئولیت کنترل آتش سوزی جنگل‌ها بین دستگاه‌ها دست به دست نشود، با وزیر دفاع صحبت کردم و فرمانده اطفای حریق را دستور دادند که دو فروند هلی‌کوپتر آب پاش از امشب به منطقه اعزام می‌شود.»
محمدی‌تبار در ادامه گفت: در جلسه امشب ستاد بحران قطعاً با تصمیمات خوبی که اتخاذ می‌شود، هر چه سریع سطح آتش سوزی را با فرصتی که وزیر دفاع در اختیار ما قرار داده است، کاهش می‌دهیم. ان شاء الله با مشارکت مردم و حضور پر رنگ مسئولان دست به دست هم دهیم و این آتش سوزی را مهار کنیم.
در ادامه مدیرکل بحران استان از کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به ستاد بحران خبر داد و گفت: بنده در تماسی که با آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتم از او خواستم که از لحاظ اعتباری ستاد بحران را همکاری کند که نماینده مردم گچساران نامه‌ی خطاب به آقای نوبخت نوشتند که امیدوارم هر چه سریعتر بتوانیم اعتباری برای این ستاد جذب کنیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000421/nf00421238-3.jpg
علی خوان‌پایه فرماندار شهرستان گچساران گفت: برآورد اولیه از خسارت وارده آتش سوزی جنگلهای این شهرستان بیش از ۱۵۰ هکتار است.
خوانپایه در خصوص جزئیات این آتش سوزی می‌گوید اظهار کرد: آتش سوزی تقریباً مهار شده است اما هنوز به صورت نقطه‌ای ادامه دارد.
وی با بیان اینکه نیروهای امدادی در حال مهار آتش سوزی جنگل‌ها هستند گفت: منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، سپاه و بسیج، تشکل‌های مردم نهاد، نیروهای مردمی روستاهای آبریگون، گناوه، اسلام آباد، تلخاب شیرین، نارک دیل و همچنین شوراها و دهیاری‌های اطراف آتش سوزی در مهار این آتش سوزی کمک کردند.
خوانپایه تصریح کرد: با همکاری شرکت نفت گچساران ۶ سورتی پرواز با بالگرد این شرکت جهت هلی برد نیروها به ارتفاعات مهار آتش سوزی انتقال داده شدند.
وی بیان کرد: تاکنون برآورد اولیه نشان می‌دهد بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گچساران در پی آتش سوزی بعد از ظهر روز جمعه تا کنون طعمه حریق شده است.
وی عنوان کرد:  صعب العبور و صخره‌ای و پرتگاه بودن محل آتش سوزی و وزش باد باعث کند شدن مهار آن شده است.
خوانپایه در پاسخ به این سؤال که «چرا درخواست بالگرد اطفاء حریق نداده‌ای»  گفت: اختصاص بالگرد اطفاء حریق وظیفه مدیریت بحران استانداری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

قوام ارشدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر تاجگردون و فرماندار محترم
امیدواریم هر چه سریعتر این اتش جنگل سوز کنترل و خاموش گردد ولی راهکار اصلی سپردن جنگل به دست جوانان بومی خودجوش منطقه میباشد ما باید تمهیدات و تسهیلاتی در اختیار این جوانان قرار داده و حتی حقوق و ماموریت هم داشته باشند به مدت چهار ماه با این گروههای مردم نهاد و خودجوش قرارداد کتبی نوشت و بصورت تمام وقت و در طول شبانه روز با متورسکلیتهای خودشان گشت سیار گذاشته و این نیروها کاملا اماده و در دسترس باشند سه گروه فعال بیست نفره به راحتی میتوانند از فوران و اتش سوزی جلوگیری و تمام کوههای شهر ما را کنترل و نگهداری نمایند

جناب اقای فرماندار شک نکنید اگر گروهها مردم نهاد باشند مانند مبارزه با کرونا و پیروزی ما روستاییان که یک بیمار مثبتی کروناد نداشتیم انشاالله یک درخت نخوا هد سوخت
بعضی از جوانان میگویند ما جنگل را خاموش میکنیم بعضی ادارات حق ماموریت و اضافه کاریش را میگیرند و همین شایعات یا درست یا نادرست باعث شده با بی تفاوتی از کنار سوختن درختان تنومند جنگلی بگذریم و هرگز نباید فراموش کنیم که ( حیف است اگر جنکل بسوزد)
با احترام ریس شورای شهرستان گچساران قوام ارشدی
جلیل علوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
مسولین باید دست وپای مردم را ببوسند که در این قبیل حوادث آنها را تنها نمی گذارند
امیر
Iran, Islamic Republic of
باید خیلی زودتر از اینا این کار انجام میشد منطقه گچساران یک منطقه ای زیاد باعث حریق میشود
خیلی متاصفم واقعا این طبیعت این جنگل حیف شد
مطالبه گر
Iran, Islamic Republic of
اتش سوزی عمدی برای چپاول نفت و گاز استان.زلزله مخازن زیزمینی نفت.
مردم ساده گیر اوردی کبنا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نوش دارو پس از مرگ سهراب چطور میتواند در یک آن پیشکار شود ای کاش از استعدادها هم دیدبانی میکردن.
بهزادی ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
درپی زلزله دیروز خساراتی به خانهای روستای دیل اورده که از فرماندار محترم خواهشمندم دستور مساعدت فرمایند چون مرم این روستا از بیشتر روستاهای استان فقیرتر میباشند
باوی
از بقیه روستاها فقیرتر زلزله به همه جا خسارت زده باید به همه روستاها مساوی کمک بشه نه بیشتر نه کمتر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1