کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا خبر می دهد؛

کهگیلویه و بویراحمد با رگبار باران و افزایش دما مواجه می شود

31 ارديبهشت 1399 ساعت 13:44

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی ،افزایش دما و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در این استان پیش بینی می شود.


روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه؛ ولی بهره مند اظهار داشت: بارش باران در مناطق کوهستانی در روز پنجشنبه اول خرداد و افزایش دما به میزان سه درجه سانتیگراد از روز شنبه سوم خرداد پیش بینی می شود.
وی افزود: غبار رقیق و آسمان ابری تا نیمه ابری از دیگر پدیده های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از امروز تا ۷۲ ساعت آینده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:حداکثر دمای مناطق مختلف استان در شبانه روز گذشته در امامزاده جعفر۳۹.۴، گچساران ۳۹،لیکک ۳۸.۷دهدشت ۳۷.۶،یاسوج ۲۹.۴ و سی سخت ۲۶.۴درجه سانتیگراد گزارش شده است.
وی بیان کرد: حداقل دمای مناطق مختلف استان نیز در سی سخت ۱۲.۴،یاسوج ۱۳،دهدشت ۱۷،امامزاده جعفر ۱۹.۲، گچساران ۲۱.۴لیکک ۲۵.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
دمای هوا در گرمترین روزهای سال در برخی مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد به ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد.
حداقل دمای هوا در سردترین روزهای سال این استان در شهرهای سی سخت و یاسوج نیز تا ۱۰درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
اختلاف خنک ترین و گرمترین دمای هوای فصل تابستان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تا ۳۲ درجه سانتیگراد نیز ثبت شده است.
دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران در این استان را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.(ایرنا)
 


کد مطلب: 421074

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421074/کهگیلویه-بویراحمد-رگبار-باران-افزایش-دما-مواجه-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1