تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۴۲۱۰۰۵
بهمن آزادی تشریح کرد؛

55 پروژه در امور عشایر در دست اقدام است / واکنش مدیرکل به خبر اخراج چند نیروی سازمان امور عشایر استان

۳
۰
55 پروژه در امور عشایر در دست اقدام است / واکنش مدیرکل به خبر اخراج چند نیروی سازمان امور عشایر استان
کبنا ؛
بهمن آزادی مدیر کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنا؛ با اشاره به کوچ عشایر گفت: با توجه به بیماری کرونا،کوچ عشایر امسال نزدیک به ۱۰ الی ۱۴ روز عقب افتاد ولی در حال حاضر عشایر کوچ خود را انجام داده اند و اکنون در مناطق ییلاقی مستقر هستند و به نوعی در مراحل پایانی فرایند کوچ هستیم.
آزادی با اشاره به بازگشایی جاده های عشایری به دلیل ویروس کرونا گفت: تمهیداتی که ما برای ماندگاری عشایر در مناطق قشلاقی داشتیم بحث بازگشایی مجدد و ساماندهی جاده های قشلاقی بود که در سالهای گذشته نیازی نبود، ولی  امسال به دلیل بیماری کرونا مجدداً به اجبار نسبت به بازگشایی جاده های عشایری اقدام کردیم. آزادی افزود: تعدادی تانکر آبرسانی را در مناطق قشلاقی اضافه کردیم تا عشایر به راحتی آب شرب سالم و بهداشتی در دسترس داشته باشند و ارزاق رسانی در مناطق قشلاقی را نیز افزایش دادیم.
مدیر کل امور عشایر استان اظهار کرد: حدود  ۳۵ تن سهمیه آرد عشایر را با همکاری اداره غله و  صمت افزایش دادیم و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شد تا عشایر در مناطق قشلاقی ماندگار شوند تا بیماری کرونا رفع گردد و ما هم به نوبه خود به  توصیه‌های بهداشتی عمل کرده باشیم. عشایر محترم هم از این خدمات استقبال کردند و  مسائل و توصیه های بهداشتی را رعایت کرده اند.
آزادی افزود:متاسفانه تعداد اندکی عشایر از استان های همجوار کوچ زودرس داشتند و وارد استان ما شدند که هم در خصوص ایلراه های عشایری و هم بارندگی های سیل آسا مشکلاتی داشتند.
وی گفت: ما نیز بر آن  شدیم تا مشکلات آنها  را مرتفع کنیم و الان میتوانم اعلام کنم که غالب عشایر استان ما  در مناطق ییلاقی مستقر هستند و همکاران ما در حال خدمت رسانی به  عشایر محترم هستند
آزادی در خصوص عملکرد امور عشایر در تخصیص اعتبارات گفت: با رایزنی‌هایی که با سازمان امور عشایر کشور و همچنین مدیر کل محترم عمرانی و امور زیر بنایی عشایر کشور جناب مهندس علی پور  انجام دادیم، که از ایشان بخاطر همکاری و همدلی و تلاشی که در این خصوص داشتند تقدیر و تشکر ویژه دارم، اعتبارات ملی را افزایش دادیم.
وی بیان کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات جاری امور عشایر را نیز افزایش داده  و با توجه به پیگیری های مستمر و جلسات و نشستها با مسئولان کشوری برای تعدادی از پروژه‌های امور عشایر هم توانستیم اعتبار دریافت کنیم و خدمات خوبی به حمدالله در استان در حال انجام هست.
آزادی افزود: حدود ۵۵ پروژه را در دست اقدام داریم که از محل اعتبارات استانی نفت توازن و ملی هستند و امیدواریم که تا پایان تیرماه جاری غالب این پروژه ها به بهره برداری برسد و مورد استفاده عشایر شریف و عزیز ما  قرار گیرد.
آزادی در واکنش به «خبر اخراج چند نفر از نیروهای سازمان امور عشایر استان» توضیح داده و گفت: هیچ اخراجی صورت نگرفته و در واقع تعدادی نیرو در  اداره بودند  که  هیچگونه قراردادی و  هیچ گونه حقوقی نداشتند، بنده راه‌های مختلفی را‌ بررسی کردم و امتحان کردم اما راهی پیدا نکردم.
مدیر کل امور عشایر استان افزود: در نهایت تصمیم گرفتیم مدتی این چند نفر به محل کار تشریف نیاورند تا از مراجع قانونی مثل استانداری، دیوان محاسبات و سایر مراجع ذیصلاح که صاحب اختیار هستند پیگیری کنیم و خوشبختانه پیگیری کردیم و به نتایجی رسیدیم. امیدوارم که بتوانیم مشکل این عزیزان را  حل کنیم و باز هم تاکید می کنم هیچ گونه اخراجی در کار نبوده و نیست. ما قصد نداریم که حق کسی را پایمال کنیم.
آزادی در خصوص «خبرهایی مبنی بر استخدام های امور عشایر که منتسب به خود وی کرده اند» گفت: در خصوص استخدام هایی که به بنده منتسب کردند یا نیروهای جدیدی که شایعه کردند وارد اداره شده خوشبختانه  اعلام‌ می کنم واقعیت ندارد، به شایعات توجهی نکنید، چرا که  هیچ نیرویی وارد اداره نشده و نخواهد شد و چنانچه نیاز به نیرو در جایی داشته باشیم قطعاً از مبادی قانونی و آزمونها نسبت به جذب نیرو اقدام می‌کنیم.
آزادی در ادامه در خصوص پاره ای از ابهامات بکارگیری افراد در امور عشایر گفت: ضمنا با توجه به چارت سازمانی و شرکتهای تابع امور عشایر گاهی می بینیم که یک شرکت از زیر مجموعه امور عشایر که سازمانی خصوصی هستند بمدت چند ماه با توجه به فصلی بودن و مقطعی بودن کار نیاز به یک خودرو یا راننده دارند که خودشان اقدام و پس از پایان فصل مجدد عدم نیاز به خودرو را اعلام می کنند و این به منزله اشتغال کسی یا اخراج کسی از  طرف امور عشایر محسوب نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیرکل خدوم مردمی و محبوب و خوش اخلاق امور عشایر استان جناب مهندس آزادی
Iran, Islamic Republic of
درود خادوند بر مدیر شایسته و خستگی ناپذیر
Iran, Islamic Republic of
مردی از جنس عشایر و روزهای سخت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1