کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادامه تنش ها در جلسه شورای شهر یاسوج؛

چرا دفترچه عوارض سال جاری شهرداری یاسوج اجرا نمی شود؟ / امتناع شهردار از حضور در جلسه شورا

28 ارديبهشت 1399 ساعت 17:54

در این جلسه بر سر اجرای دفترچه سال جدید عوارض شهرداری بحث و تنش هایی صورت گرفت.


صبح امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت ماه 99) جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر در محل این شورا برگزار شد.
در این جلسه بر سر اجرای دفترچه سال جدید عوارض شهرداری بحث و تنش هایی صورت گرفت.
نگین تاجی نسبت به هزینه های گزاف عوارض شهرداری انتقاد کرده و اکبری در پاسخ به انتقاد نگین تاجی اظهار کرد: بنده مخالفتم را در حضور رسانه‌ها اعلام کردم، ما دفترچه عوارض را طوری بستیم که هم چرخ شهرداری بچرخد هم مردم اذیت نشوند، کمیسیون تطبیق 15 اسفند 98 دفترچه عوارض را تأیید نمود، سازمان بازرسی طی نامه‌ای شفاف شهردار را مکلف نماید که مصوبه عوارض سال 98 قانونی و باید اجرا شود، بنده نیز همراه شما در اجرا همکاری خواهم نمود.
اکبری تبار گفت: براساس قانون تأیید تصویب و تعیین عوارض برعهده شورا هست و تا تاریخ 15 بهمن هرسال فرصت داریم که ما در تاریخ 12 بهمن 98 تصویب کردیم و تعیین تکلیف من بعد با دیگر نهادهای مسئول است. شهردار باید مصوبه کمیسیون تطبیق را اجرا کند.
دهراب پور بیان کرد: در عدم اجرا و دیر اجرایی شدن دفترچه عوارض، هم شورای شهر، هم شهرداری، هم کمیسیون تطبیق مقصر بوده‌اند، و الان مصوبه عوارض سال 98 اجرا می‌شود که خلاف قانون است.
وی عنوان کرد: شهردار پس ازجلسه استیضاحش 4 بار برای پاسخگویی دعوت شده ولی از حاضر شدن در جلسه استنکاف ورزیده‌اند.
نگین تاجی در انتقاد به دو تن از اعضای شورا گفت: آقای آشنا چرا فقط جلوی منزل شما و آقای احمدی کیش باید آسفالت بشود. معلمان عزیز اگر قرار است به شما خدماتی ارائه شود باید در دفترچه عوارض پرداخت شود.
هدایت اکبری گفت: در این جلسه قرار بود نامه‌ها بررسی شود اما جلسه به حاشیه رفت. در این جلسه اقای اکبری تبار و خوبانی ما را خطاب قرار می‌دهند. اگر این کلمه منحوس اقلیت و اکثریت به گونه‌ای دیگری بود آیا ادبیات ما این بود.
وی افزود: 140 نامهٔ طرح و برنامه دادیم. ایشان چقدر وقت داشته‌اند برای این نامه‌ها، کدام یکی از اینها در شورای علنی مطرح شده است. نماینده مالی اعلام کرد سه ماه حقوق بعد از صحبت ما پرداخت شده است. بحث استیضاح شهردار تمام شد. بیاید واقعاً پای کار و کار کنیم. دیگر فرصتی نمانده است. هر جایی از این شهر خدمات و آسفالت بشود باید خدا را شکر کرد.
دهراب پور گفت: آقای آشنا چرا هر مسئله‌ای که در این شورا در نقد عملکرد شهردار مطرح می‌شود، شما دفاع می‌کنید، شما این شورا را به حاشیه می‌برید.
آشنا گفت: آقای دهراب پور من عضو شورا و دانش آموز شما هستم. من هم حق اظهار نظر دارم و وظیفه داریم از حق مردم دفاع کنم.
خوبانی به تشریح نامه‌هایی که به شهرداری زده بود، پرداخت و گفت: ما چندین جلسه برای تعیین تکلیف عوارض برگزار کردیم و مکاتبه زدیم اما دوستان همکاری نکردند.
اکبری گفت: بنده مخالف این هستم که عوارض از مردم گرفته شود.  ما دفترچه را اصلاح کردیم به گونه‌ای که هم چرخ شهرداری بچرخد و هم به مردم فشار نیاید. یک نسخه از دفترچه به شهرداری فرستادم و یکی هم به کمیسیون تطبیق فرستادم. کمیسیون تطبیق بیان کرد باید اصلاح کنید. عوارض باید پایین بیاید.  تصویب و تأیید و تصویب نهایی عوارض شهردای بر عهده شورا است.
اکبری با بیان اقای کاظمی از « امور شهری » نامه درخواستی مبنی بر اینکه به تخفیف به پرستاران داده شود، برای شهرداری فرستاده است، ولی این خلاف قانون است. باید در دفترچه سال 98 دیده باشد.
خوبانی گفت: این موضوع را مصوب کردیم، از سیکل شما عبور کرده و قانونی است. ما ناظر بر شهردار هستیم باید در جلسه حاضر شوند و پاسخ دهند که چرا این عوارض را اجرا نمی‌کند.
اکبری اظهار کرد: دفترچه سال 99 به ضرر شهرداری است و به همین دلیل تعلل صورت گرفت. دفترچه سال 98 اجرا می‌شود که این خلاف قانون است. شورای حل اختلاف و شهرداری تعیین تکلیف کنند تا از سردرگمی دربیاییم. برای سه قشر زحمت کش پرستاران، کارگران و معلمان تخفیف صورت بگیرد.

 


کد مطلب: 421004

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421004/چرا-دفترچه-عوارض-سال-جاری-شهرداری-یاسوج-اجرا-نمی-شود-امتناع-شهردار-حضور-جلسه-شورا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1