تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۴۲۰۹۸۰

استمداد از سمن‌ها برای مقابله با کرونا در کهگیلویه

۰
استمداد از سمن‌ها برای مقابله با کرونا در کهگیلویه
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، با شروع بحران کوید- 19 در کشور و به تبع آن در استان‌ها و شهرستان کهگیلویه برخی تشکل‌های مردم نهاد در اولین روزهای پیک بیماری بخشی از فعالیت خود را با ضد عفونی و گند زدایی معابر و اماکن عمومی، تهیه ماسک و...شروع کردند اما رفته رفته فعالیت‌ها کم رنگ‌تر شد یا اگر وجود داشت به چشم نیامد.
در نشست شورای سلامت بود که فرماندار با اشاره به بی‌خیالی مردم و شرکت در تجمعات و مجالس شلوغ گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی دوری از چنین مراسماتی استفاده کرد.
علیرضا اتابک افزایش کمی سازمان‌های مردم نهاد  و پرداختن به امور حاشیه‌ای و تکراری برخی از آنها را «پز مدنی» خوانده و گفته بود تشکل‌هایی که در مواقع خاص به جمع‌آوری زباله مشغول می‌شوند این روزها که به فعالیت آنها نیاز است کجای کارند؟
انعکاس همین اصطلاح کافی بود تا برای اعتراض هم که شده سری به فرمانداری بزنند.
اینکه سمن «بلاد شاپور»از سر دل نازکی یا نادیده شدن فعالیت‌هایش رنجیده و به خود گرفته است اما بیشتر آنچه ملموس بود تاکید اعضای این سازمان بر ترجیح رضایت مردمی و دغدغه مندیشان بر تشویق مسؤولین بود .
فرماندار کهگیلویه اما با ابراز خرسندی از حضور تشکل‌ها در دفتر خود درست  بعد  از انعکاس سخنانش این را نشانه‌ای خوب در راستای تحول در حوزه سازمان‌های مردم نهاد توصیف کرد .
وی با بیان اینکه مانور رسانه بر اصطلاح «پز مدنی» تمام ماجرا نبود تصریح کرد: این مقدمه‌ای برای استمداد از تشکل‌های مردمی بود.
علیرضا اتابک بار دیگر با اشاره به ظرفیت تشکل‌ها در افزایش آگاهی عمومی جامعه،فرهنگ سازی در این شرایط خاص گفت: از تشکل‌ها انتظار می‌رود با ارائه ایده‌های خلاقانه مشارکت فعال داشته باشند .
وی افزود: سازمان‌های  مردم نهاد این مسؤلیت اجتماعی را دارند در شرایطی که ورود حاکمیت و دولت برای جامعه سنگین و مورد پذیرش نیست بصورت موثر ورود کنند چرا که این سازمانها برآمده از خود مردمند .
اتابک با بیان اینکه وجود کاروانسراهای بلاد شاپور در بیش از 400سال پیش با راه‌های سنگفرش، مسجد، گرمابه و سیستم دفع فاضلاب جزئی از فرهنگ و هویت مردمان این منطقه است تصریح کرد: سازمانهای مردم نهاد هستند که می توانند با توجه به حوزه کاری خود (محیط زیست، بهداشت، سلامت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاور خانواده، اشتغال،کسب و کار )در نهادینه کردن مصادیق و رفتارهای در شان آن فرهنگ غنی تحول ساز باشند و آموزش عمومی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
فرماندار کهگیلویه در این نشست تشکل بلاد شاپور را یک برند برای شهرستان کهگیلویه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با  وجود تیم کاری محسوس اعضا این سازمان از سازمان‌های موفق و پایدار منطقه پذیرفته  خواهد بود.
مجموعه تشکل بلاد شاپور نیز ضمن گزارشی از اقدامات خود  تاکید داشتند که گرچه نهیب بر آنها از انگیزه شان نکاسته اما سوا کردن تشکل‌ها از سوی مسئولین قوت قلبی برای درک اهمیت فعالیت‌هایشان است و عزم آنان را راسخ‌تر می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1